Semesterdagar.

Lilla

Trådstartare
Jag har sänkt min tjänst från 40% till 33.8%. Nu när jag fick min första lön med nya procenten så står det att jag har 20 semesterdagar. Jag trodde att man alltid hade rätt till 25 dagar. Oavsett om dom är betalda eller inte. Finns det särskilda regler eller varför har 5 dgr försvunnit för mig?

Jag har sänkt min tjänst från 40% till 33.8%. Nu när jag fick min första lön med nya procenten så står det att jag har 20 semesterdagar. Jag trodde att man alltid hade rätt till 25 dagar. Oavsett om dom är betalda eller inte. Finns det särskilda regler eller varför har 5 dgr försvunnit för mig?

Är dagarna specificerade som obetalda eller betalda?

Jag tar tjänstledigt utan lön ibland, men jag kan ta max 13 dagar/år för att inte påverka mina semesterdagar - dock är ju min tjänst 100%.

Det var som jag trodde. 4 dgr ger semesterfaktor 1.25 och alltså 20 dgr semester då 20 dgr räcker till 5 v semester.

Just det, exakt det fick jag förklarat för mig när jag pratade med min löneadministratör om det... Men det hade jag glömt.

OT, hur ser din arbetsdag ut om du arbetar 33% 4 dagar/vecka?

Jag har två olika arbetsgivare och åt denna jobbar jag mån, tis, ons 15-17:45 och tors 15-20:15

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 800
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka