Seminera/betäcka med halvblod/welsh/ridponny?

Ridtjejen

Trådstartare
Vi har ett sto imp Polen, reggad som svensk ridponny. Stoet är maxad D, bra klipp i henne i all ridning och hoppning,bra kapacitet i hopp, ngt grövre i kroppen men snygg.
Har enl passet på sin pappas sida halvblod med kända namn på hopphingstar...och på mammans sida har jag lyckats spåra några hingstar som visat sig vara tyska ridponnier ...

Till funderingen:
Vad blir den bästa avkomman, är det att använda sig av halvblodshingst, ridponnyhingst el welshhingst?
Tanken är att om vi satsar på en ponnyhingst, så kan det bli en hoppinriktad ponny till döttrarna.... satsar jag på halvblod, så blir det en framtidshäst för mig o döttrarna. Ska man sälja(vilket vi gör om det ej blir ett sto), vilket skulle vara mest intressant?
OM jag väljer en ridponnyhingst, och stoet är reggat som sv ridponny, blir avkomman sv ridponny?
Vad blir det om jag tar en welshhingst sek B, blir det welshpartbred el sv ridponny?
Och halvblodshingst, ?
 
Tar du en Welshhingst sek B så blir det welsh partbread - eventuellt finns fortfarande några welshingstar som även är godkända för RP-avel, vet dock inte om någon har licens där. Tar du ett halvblod så bör ungen gå att regga i SWB.
 

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 931
Senast: moonstruck
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 747
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp