Semmeltråden

Det blev egentillverkat i år. Dock inte nybakat för jag fuskade och bakade för 2 veckor sen, så har testat två innan. Får se om det blir nån köpt också i år.
 

Bifogade filer

  • PXL_20240213_173301291.jpg
    PXL_20240213_173301291.jpg
    236,3 KB · Visningar: 69
Vi fick semla på jobbet! Och sen hade jag köpt en från Gulf i söndags som jag testade igår kväll och OMG det är årets godaste semla. Rödvinbärssemla. Herregud så god den var!

"vaniljfyllning med rödvinbär, lättvispad grädde toppad med kanelcrunch och vitchoklad
✨
En blandning av syrligt & sött"

1707885312465.png
 
Åh gud vad jag vill ha mer semlor. Men en per år är kutym. Kommer börja drömma om semlor. Problemet är bara att den (dyra) jag köpte var god och semlor kan också vara riktigt tråkiga med torr bulle utan kardemumma, för lite grädde och sliskig mandelmassa utan bitar.
 
Jag trodde att gubben skulle ha slängt min semla nu när jag varit borta i två dagar.. det har han inte. Så nu funderar jag på om den verkligen är dålig...köpte den i söndags 😂
 
Blev fikasugen på eftermiddagen. Det finnns massa semmelbullar kvar i frysen och lite mandelmassa. Men jag orkade inte vispa grädde till så jag tog vaniljglass istället :laugh: det var ändå väldigt gott! Men kanske inte kan räknas som semla…?
 
Jag trodde att gubben skulle ha slängt min semla nu när jag varit borta i två dagar.. det har han inte. Så nu funderar jag på om den verkligen är dålig...köpte den i söndags 😂
Luktar den ok så är det bara att äta, men grädden kanske är lite härsken?
 

Liknande trådar

Mat med semlor, egentligen? Jag menar, en slät bulle; intetsägande. En stor slafs grädde; seriöst. Florsocker överallt i ansiktet. Ja... och...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 232
Senast: Acto
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 995
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 045
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp