Semmeltråden

Hittade minisemmelbuffe på ica idag när jag är på besök hos min bror 🤤
PXL_20240126_140608117.jpg
 
En semla är en semla, är en selma!!! :mad: :cool:;)

Har inte provat andra imitationer och är nog inte så intresserad heller. :p Nutella äter jag inte av princip, men ev skulle jag kanske kunna tänka mig att smaka en nutellasemla om jag visste att nutellan var helt säkert hemmagjord.
Vaniljsemla blir nog för sliskig.

Jag vill gärna ha lite tunnare botten, hårt vispad grädde och jag vill inte ha botten urgröpt med nedstoppad mandelmassa. Mandelmassan ska vara utspridd på botten och enkel att röra upp i grädden. :d Är inte så förtjust i mandelmassa så kan den maskeras lite i grädden då funkar det. :D
 
Tycker att vi behöver prata om semlor. 13 februari är fettisdagen i år! Har ni ätit några semlor ännu eller håller ni er strikt till det riktiga datumet? Ska det vara en traditionell semla eller är det kul att prova olika varianter? Kanske är du en person som inte gillar semlor?

Jag gillar vanliga semlor men provar gärna andra sorter med.
Vi åt kanelbullesemla idag, den var så himla god!
 
Jag och mamma fick semla-ish igår. Mycket god! Tjuvstart bara för att vi inte ses idag. Hon fick en extra till idag också.

Och idag får jag finbesök av kär vän på lunch. Vi ska få de andra semlishorna till efterrätt.

De är typ mer som sufflé goes muffin. Smet med cashewnötsmör och ägg som bas. Kräver några bak innan konsistensen optimerats men himmel så gott!
 
Jag har ätit semla för första gången på över 10 år 🥳. Ena bageriet här gjorde en vegansk croissant semla och den var jättegod! Är inte så förtjust i vanliga semlor så detta var bättre.

Hoppas de fortsätter ett tag till, kan tänka mig fler :d
 

Liknande trådar

Mat med semlor, egentligen? Jag menar, en slät bulle; intetsägande. En stor slafs grädde; seriöst. Florsocker överallt i ansiktet. Ja... och...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 230
Senast: Acto
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 995
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 045
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp