Sena startlistor!!!

Sv: Sena startlistor!!!

Fast om man stryker sig beror det ju oftast på att det är något fel på hästen, eller ryttaren.
Givetvis kan det ju vara andra orsaker (Finns väl folk på buke som dubbelbokar dressyr, bara för att de itne vet om de blir bortlottade exv?!) men det är nog det vanligaste om man ringer dagen innan..
Jag har varit tvungen att avanmäla mig från två tävlingar, en gång två dagar innan pga hälta och en gång nån månad innan då hästen fick fång.. Sånt kan man ju lixom inte förutse..

Sv: Sena startlistor!!!

Vi som började tävla "innan internet" klarade oss då alldeles utmärkt utan att se några startlistor. Jag tror man har blivit för bortskämd på senare tid. .

Jag tänker på hästens bästa. Inte så kul för den att stå i transport i timmar som man kunde vara tvungen att göra "förr".
Jag ser iaf hellre att min häst får gå i hagen ett par extra timmar än att hon får vara på tävlingsplatsen ett par extra timmar.
Personligen har jag inget emot att vara på tävlingsplatsen redan från start. Då vet man ju hur det går för alla.

Måste ju också säga att de klubbar (personer!) som lägger ut tidiga startlistor och uppdaterar dem regelbundet är guld värda. De borde få ett pris eller vad som efter varje tävling. :)
Samma med dem som är snabba på att lägga ut resultat.
Underbara människor!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: Lady_S
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 371
Senast: tomte
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 463
Senast: Edla
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka