Senast tagna bilden X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska tävla i helgen så Asni får stanna på landet med föräldrarna. När jag ändå är hemma passade jag på att redigera lite bilder jag tagit av rödräven sen hon kom hem till oss :heart
37880767_10211348782063349_7090047027718914048_n.jpg

37876641_10211348781943346_2939765154012725248_n.jpg
 
Frej är rätt missnöjd med att bli buren eller åka vagn utan tycker att han gott kan hoppa omkring med sitt ben i paket. Det kan han glömma dock. Stackaren har opererat samma ben för slipped tendon två gånger på två månader och vi vill inte att de blir fler!
20180728_164216.jpg
 
Tog äntligen tag i det tråkiga måstet med att kamma öron på hundarna... (Nej, jag ska verkligen aldrig ha en pälsras...).
Ebrah var värst innan. Nu är hon fin igen :)

36999450_637695459945165_7449208762994262016_n.jpg

Men att ha fyra sådana där öron måste väl nästan vara detsamma som att ha en fullpälsad Bichon havanaise i pälsvårdssyfte? :angel:
 
Men att ha fyra sådana där öron måste väl nästan vara detsamma som att ha en fullpälsad Bichon havanaise i pälsvårdssyfte? :angel:
Haha, nä, det tror jag inte :p Jag borstar öronen på mina damer kanske en gång i månaden, och det tar ungefär 5 minuter per öra. Svans och långa pälsen på benen borstar jag enbart i samband med bad (typ en gång per år).
 
Men att ha fyra sådana där öron måste väl nästan vara detsamma som att ha en fullpälsad Bichon havanaise i pälsvårdssyfte? :angel:
Nä, jag tror inte saluki släpar sina öron i marken hela tiden. ;)
Professorn behövde borstas dagligen. Så länge vi gjorde det var det ju lätt och snabbt, men missade vi nån dag så fick vi ju sitta ett tag för att lirka ut allt skräp. :p
 
Haha, nä, det tror jag inte :p Jag borstar öronen på mina damer kanske en gång i månaden, och det tar ungefär 5 minuter per öra. Svans och långa pälsen på benen borstar jag enbart i samband med bad (typ en gång per år).
okej, såg ut som så mycket silkigt hår bara :laugh:
 
Nä, jag tror inte saluki släpar sina öron i marken hela tiden. ;)
Professorn behövde borstas dagligen. Så länge vi gjorde det var det ju lätt och snabbt, men missade vi nån dag så fick vi ju sitta ett tag för att lirka ut allt skräp. :p

De gör inte kullerbyttor ibland då? När de springer fort? :D
 
De gör inte kullerbyttor ibland då? När de springer fort? :D
Det känns som att de är lite för graciösa och coola för att göra sådana misstag, eller hur är det @Red_Chili ? :D

Edit: På tal om kullerbyttor så känns det som att Watson spenderar mer tid på huvudet än på benen när han får lalla runt på gräsmattan...
 
okej, såg ut som så mycket silkigt hår bara :laugh:
Det är det! Men det är på något sätt ändå ganska praktisk päls, för det tovar i princip bara om det fastnar jobbiga frön i eller om jag har på dem halsband som gör pälsarna elektriska. Så om de går med sele (vilket jag föredrar) och det inte är frö-period, då klarar de sig väldigt bra utan borstning.

Det känns som att de är lite för graciösa och coola för att göra sådana misstag, eller hur är det @Red_Chili ? :D

Edit: På tal om kullerbyttor så känns det som att Watson spenderar mer tid på huvudet än på benen när han får lalla runt på gräsmattan...
Haha, nä, några kullerbyttor blir det aldrig här, som tur är. De springer ju så jäkla fort att de riskerar att skada sig om de går omkull. Just därför är jag noga med att de får vara mycket i skog, för att vänja sig vid att hålla koll på de där långa benen. De gånger jag hört om vinthundar som brutit benen, då är det i princip alltid när de sprungit på gräsmattor och sedan gått omkull... (och så var det även för Aysu)
 
Det är det! Men det är på något sätt ändå ganska praktisk päls, för det tovar i princip bara om det fastnar jobbiga frön i eller om jag har på dem halsband som gör pälsarna elektriska. Så om de går med sele (vilket jag föredrar) och det inte är frö-period, då klarar de sig väldigt bra utan borstning.
Åh dessa jäkla frön! Finns ett par träd har med några riktigt klistriga frön. Var ju så att man fick klippa bort dem från Professorn ibland. Till och med bedlisarna kan få problem med dem.

Haha, nä, några kullerbyttor blir det aldrig här, som tur är. De springer ju så jäkla fort att de riskerar att skada sig om de går omkull. Just därför är jag noga med att de får vara mycket i skog, för att vänja sig vid att hålla koll på de där långa benen. De gånger jag hört om vinthundar som brutit benen, då är det i princip alltid när de sprungit på gräsmattor och sedan gått omkull... (och så var det även för Aysu)
Ja gud, Aysu :(
Nä såna snubblingar/kullerbyttor vill vi inte se.
 
Åh dessa jäkla frön! Finns ett par träd har med några riktigt klistriga frön. Var ju så att man fick klippa bort dem från Professorn ibland. Till och med bedlisarna kan få problem med dem.
Du tänker också på sådana där pyttesmå frön som har typ.. svans, eller vad man ska säga? Fastnar som bollar i precis allt och är helt jäkla omöjliga att få bort... Jag vet inte vad de kommer från för växter, men jag vet att det finns mycket(!) sådant i kanten på en äng där jag gillar att släppa hundarna...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
51 52 53
Svar
1 051
· Visningar
69 398
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 954
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 520
Senast: verser
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp