Senast tagna bilden XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir han lika mörk som min? Vilken färg får han eller har han redan fått all färg?
Han står som viltfärgad i stamtavlan, fläckarna blir mörkbruna på sommaren och blekgråa på vintern. Har inga toppenbilder men här får man en fingervisning:

pixlr_20200407024705401.jpg


Han är som synes naken förutom på huvudet, men eftersom vi inte rakar ansiktet utan bara ansar lite med saxen (och för att öronen inte rest sig ordentligt utan bara står lite då och då :D) så ser han lätt ut som en puff när han är påklädd :)
 
Han står som viltfärgad i stamtavlan, fläckarna blir mörkbruna på sommaren och blekgråa på vintern. Har inga toppenbilder men här får man en fingervisning:

Visa bifogad fil 48302

Han är som synes naken förutom på huvudet, men eftersom vi inte rakar ansiktet utan bara ansar lite med saxen (och för att öronen inte rest sig ordentligt utan bara står lite då och då :D) så ser han lätt ut som en puff när han är påklädd :)
Aha, kineser (hundarna alltså :D:o) kan se ut lite hursomhelst eftersom man kan styra så mycket med deras utseende. Jag håller min nakenfis i utställnings trimmning för att jag tycker det är fint med all hans crest och klipper kroppen och ansiktet 2 ggr/vecka. Han blir roströd typ när han är solbränd, spotted står det i registreringsbeviset men inte färg.

Puffen klippte jag ner för jag satt 30 minuter eller mer varje dag och borstade hans päls och ingen av oss tyckte om det. Men han var jätte fin i päls så funderar lite på att spara ut men så tänker jag på allt jobb....
IMG_20190718_151334_183.jpg
 
Denna bild har inte jag tagit, utan det är ägaren Jennie Östlund som fotat - men detta är min Skalmans ena son född på kennel Varggyllens. Varggyllens Krösus Sork - Sorken kallad till vardags och galet löjligt söt :love:
Han bor tillsammans med 2 mallar som han jagar skiten ur :rofl::rofl::rofl:
IMG_2819.jpeg
 
Jag trodde först att hunden till vänster var en krokodil och undrade hur du vågade låta din hund bada i samma vatten som en krokodil. Sen kom jag på att det nog inte finns krokodiler i sverige... men det finns ju folk från lite överallt här så vem vet, liksom. Sedan såg jag äntligen att det var en till hund :D
Dåligt med krokodiler på p7 tyvärr 😂 Men ska kolla en extra gång med militärerna nästa gång så vi kan vara säkra :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
47 48 49
Svar
966
· Visningar
63 647
Senast: Trott
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Min morsa passade W igår och passade på att dumpa massa gamla bilder hemma hos oss. Kom att tänka på hur det var att kolla gamla...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: miumiu
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 751
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp