Senast tagna bilden XII

IMG_20210613_095108_276.jpg
 
Båfa
När man badar, fönar och borstar för ultimat pudelfluff och så regnar det en timme senare och hunden ser ruggigare ut än innan O_o
Visa bifogad fil 71615
Problemet med pälshundar, jag borstar varje dag men sen efter en eller ett par timmar ser dom likadana ut som innan jag gjorde det och så vet man att det kommer behövas borstas igen om inte samma dag men nästa, evighetsarbete. Alternativt ruffs och gräs och mossa i pälsen eller bara av någon sorts naturlag som vill att dom ser halvt ovårdade ut :rofl: eller av gnidande på mattor eller rull i gräs (eller i äckel pekel).

Fast jag tror iof inte att andra tänker på hur deras tofsar sitter och om deras svans inte är så fluffig som jag vill ha den.
 
Vad "enkelt" och härligt det såg ut 🙂 duktiga!
Ja de är väldigt duktiga! Åtminstone så länge jag har halsband på... Har jag sele så försöker Ebrah dra ner mig i alla diken som finns i jakt på harbajs eller annat som verkar spännande, och så vill hon springa jättefort(!) på vägen hemifrån och jättejättelångsamt på vägen hemåt. Aysu är tvärt om, långsam på vägen hemifrån och jättefort när vi vänder hemåt :rofl: När de är så osynkade så går det inte att filma, då är fullt fokus på att bara få dem att samarbeta lite, så det är nog lätt att tro att de beter sig bra hela tiden om man bara ser filmerna jag lägger upp. (Men, de springer lika fint även vid de flesta hundmöten, även när vi passerar vilt osv, så på det sättet är de duktiga på riktigt.)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 001
· Visningar
65 973
Senast: Lyan
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 048
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 144
· Visningar
42 740
F
  • Låst
Övr. Hund Då den förra nått 2000 inlägg så passar jag på att skapa en ny. :) Fortsätt uppdatera! På torsdag är det dags för HD/ED-röntgen på den...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
173 550
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp