Senast tagna bilden XII

Jag fick hem den där tidningen med lite blandade tips och råd för nya hundägare. Den här sidan kan vi slänga, tyckte Tengil :laugh:

Screenshot_20210629-215753~2.png
 
Känner igen det där 😂 Fyra ligister här! Jag använder runda rep i tätvävt polyestersilke som koppel. Det är lite styvare och slätare än tex PPM-rep så det är lättare att trassla ut eftersom det inte ”knyter” sig på samma sätt. Jag har även provat platta koppel (bara mjuka dock) och de var nästan omöjliga att trassla ut

Jag har ju egentligen bara en hund. Passar mammas och en kompis hundar så det är bara tillfälligt med tre. I vanliga fall är inte koppeltrassel ett problem. Men visst gör det stor skillnad beroende på vilken typ av koppel man har.
 
Känner igen det där 😂 Fyra ligister här! Jag använder runda rep i tätvävt polyestersilke som koppel. Det är lite styvare och slätare än tex PPM-rep så det är lättare att trassla ut eftersom det inte ”knyter” sig på samma sätt. Jag har även provat platta koppel (bara mjuka dock) och de var nästan omöjliga att trassla ut
Jag föredrar de platta mjuka kopplen, tycker inte att det är någon större skillnad på upptrasslingsförmågan. Men de runda tycker jag lätt blir obekväma. :)

Har ju sju egna men för tillfället åtta:
received_137564691720606.jpeg
 
Jag föredrar de platta mjuka kopplen, tycker inte att det är någon större skillnad på upptrasslingsförmågan. Men de runda tycker jag lätt blir obekväma. :)

Har ju sju egna men för tillfället åtta:Visa bifogad fil 72765
Där ligger jag i lä i hundantal 😅

De platta jag hade blev som hårda knutar men de var både smalare, plattare och mjukare än de på din bild. Jag tycker inte mina runda är obekväma men de är bara 6mm i diameter, tjockare hade nog kunnat bli obekvämt. De jag har i PPM är dock inte lika bekväma som de i polyestersilke för de är inte lika släta och håller inte formen på samma sätt
image.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Sel
03D25369-5904-46BF-9567-0E4D6EE17BF4.jpeg


Det har tydligen legat en kong-boll under soffan ett bra tag för jag minns inte när vi hade den senast. Helt plötsligt igår stod Dahlia så här på soffstödet och kom på att den låg där och skulle prompt ha den.
Det var bara att lägga sig platt på mage och fiska fram den (och en jäkla massa dammråttor…) med hjälp av ett kvastskaft.
Hunden blev lycklig i alla fall!
 
Glömde skriva att Milou hunnit bli rejält solbränd. Ryggen är jätte mörk och alla hans fläckar har kommit fram. Fina Milou! Det är lite roligt med nakenhundar att dom blir solbrända precis som människor.
Det blev min kines också. Han låg och stekte sig i solen så han blev nästan svart. Tyvärr brände han sitt rosa om jag inte höll koll på honom så skulle han vara i solen länge blev det antingen solkräm eller soldräkt
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 026
· Visningar
67 905
Senast: Sel
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 157
Senast: Blossi
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 213
· Visningar
44 991
F
  • Låst
Övr. Hund Då den förra nått 2000 inlägg så passar jag på att skapa en ny. :) Fortsätt uppdatera! På torsdag är det dags för HD/ED-röntgen på den...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
173 972
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp