Senast tagna bilden..

Sv: Senast tagna bilden..

kl

elwood090527.jpg

Lille Elwood har lärt sig att sitta!
2v har han (och resten av kullen) blivit idag!

Villja tackar allra ödmjukast. :bow:
Det bådar snart ettårskalas för de båda! Villja är född 12 juni och Zelda (schäfern) den 23 juni.

*sista knappen*

Fotade våra hundar lite i helgen och här kommer ett smakprov:

Kirsty, 2årig Lurcher
DSC_5108.jpg

DSC_5265.jpg

Elsa, 6årig Labbekorsning
DSC_5500.jpg

DSC_5488.jpg

Eiko, 2årig Tysk jaktterrier
DSC_5181.jpg

DSC_5249.jpg

Gorm, 7åring Jämthund
DSC_5136.jpg

DSC_5246.jpg

Kirsty är inte tunn, hon är jättefin i hull nu:) Hon är vinthund så hon ska vara smal. Bilden när hon går med klöven och man ser revbenen så tydligt är lite missvisande eftersom hon håller emot, så tydligt syns de inte om hon bara står rakt upp och ner.

Jo, jag vet att vinthundar ser ut så. Men jag tyckte att höftbenen stog ut så mycket. Blev lite nyfiken bara.

Det är ju som sagt svårt att se på en bild bara, hur en hund eg ser ut.

En liten dum fråga... Vad är en lurcher?

:)

Höftbenen kommer nog stå ut om hon så vägde 10 kg till:) Hon är ganska "tunn" i sin byggnad och visst, hon har inte många gram fett på kroppen men hon är fint musklad så höftbenen bara "är där";)

En lurcher är en hundtyp som används för hetsjakt på hare och småvilt, vinthundskorsningar. Oftast greyhound eller whippetkorsningar med terrier (för att få mer dådkraft) eller BC (för att få en förigare hund) inkorsat, eller bara korsning mellan vinthundar. Lurchers är väldigt vanliga jakthundar på Irland och Storbritannien. Kirsty är i storlek som en liten kapplöpningsgreyhound och är troligen antingen ren kappisgrey (utan stamtavla dock) eller greyhound/whippet, möjligen lite foxterrier i.

Elsa är Jaktlabbe/Tollare till största del, ska även ha lite springerspaniel i sig men jag vet inte riktigt hur blandningen ser ut bakåt, vad jag har förståt så är det typ labbe/labbe/labbe/labbe-tollare/tollare/tollare/springer.. Hon ser ut som en Tollare i kroppen men labbe i huvudet/pälsen:D

Spännande blandning! Hon ser verkligen trevlig ut :love:
Jagar din sambo med henne?

Hon är supertrevlig på alla sätt, väldigt förig och arbetsvillig och tycker allt är toppenkul. Enda nackdelen är väl att hon inte gillar hundar utanför flocken, men det är inget stort problem för slipper hon hälsa så bryr hon sig inte heller.

Japp, han jagar allt med henne, hon är en utmärkt apportör men jagar även grävling, räv, hjort, rådjur, älg och vildsvin, är tom testad på björn så hon är riktigt allround:laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Så här ser mallen ut enligt ChatGPT. Beskrev att hon var glad, gillade att springa och hade stora öron :D Fyll på med era bilder! 2 3
Svar
44
· Visningar
3 729
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 073
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 614
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka