Senast tagna bilden..

Sv: Senast tagna bilden..

Men jag använde det för att illustrera hur olika exakt samma hull kan se ut.

Om tiken haft en annan exteriör, t ex samma rygglinje som red_chilis saluki, hade hon haft uppstickande benknotor på ett annat sätt. På samma sätt som min mer rakryggade grey aldrig fick uppstickande ryggkotor ens om han var i underhull, men där höftbenen alltid stack ut.

Och greyhonden hade du om du sett den irl tyckt var mycket magrare än riesenherrn i normalpäls. Ända tills du känt på dem.

Saluki har en annan exteriör än grey, och går inte jämföra rakt av. Men mina bilder visar hur mycket exteriör (och päls) gör för hur man uppfattar hull. Betänk då att saluki har ytterligare en annan exteriör. Ställ en likahullad grey bredvid en saluki så kommer du tycka salukin är magrare för ögat. Bland annat pga salukins sluttande kors.

Senast ändrad:

*kl*

DSCF4171.jpg

Såhär ser Sally ut när man kommer hem. Fjäsk fjäsk. Synd att hon inte skrattar helt så att hon visar tänderna också, ibland kan en hörntand synas men inte mer.
Men såklart är hon bäst i världen ändå :)

kl

Vi skulle ha en hund som inte tigger. Det går inge vidare :p:
IMG_0933.jpg

(han får ingenting, så jag hoppas att han ger sig så småningom).

Alexandra: Jag förstår var du vill komma, lägger ner diskussionen. Jag har fått svar på min fråga.

Vilken charmig vovve :love:

Jag har träffat och pasade på att ta några bilder på några underbara vovvar av en ras som jag aldrig träffat tidigare. Har tidigare endast sett dem på bild och aldrig tyckt om dem, men de var verkligen helt underbara i sättet (och inte så fula IRl som på bild :D). Blev helt klart positivt överraskad;

_IMG_5785.jpg

_IMG_5818.jpg

_IMG_5820-1.jpg

_IMG_5806.jpg

_IMG_5742.jpg

_IMG_5729.jpg

Åh vilka godingar! Älskar shar-peis! Man vill bara knåda dem när man får tag på en :D

Några bilder på mormors bc Atlas
DSCF0825.jpg

DSCF0826.jpg

DSCF0831.jpg

DSCF0832.jpg

DSCF0821.jpg

*knapplån*

Jag har inte tagit speciellt mkt kort på sistone, men här kommer några bilder iaf.

27632854.jpg

27632863.jpg

27682882.jpg

27632858.jpg

Måste bara lägga in bilden jag tog nyss. Sally som normalt bara sliter sönder sina leksaker vet att hon inte får göra det med denna nalle.

DSCF4213.jpg

jag är helt kär :love: jättecharmig hund! visst är det en coton?
jag är himla sugen på att skaffa en sådan men pojkvännen vill ha en golden..

edit: rasen stod ju två inlägg ner :P

Liknande trådar

Övr. Hund Så här ser mallen ut enligt ChatGPT. Beskrev att hon var glad, gillade att springa och hade stora öron :D Fyll på med era bilder! 2 3
Svar
44
· Visningar
3 694
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 072
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 612
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka