Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Tycker fortfarande att övrig indelning handlar om intressen och dyl, dessa handlar om grupper. Att vända på det och en del av det som idag är prefix som indelning och grupper, som ålder etc som prefix.

Fast å andra sidan använder jag mest utropstecknet i alla fall, så det blir nog bra hursom.
 
Förslag:

Hästfritt
Fikarummet

... Eller bukefalist. För det är vi ju alla som hänger här oavsett ålder eller mysnivå och ordet är väl svårt att misstolka eller associera med diverse andra ovidkommande aktiviteter för myndiga personer.
 
Men Gunnar, du genomför ju ändå alltid förändringarna oavsett om användarna tycker de är bra eller dåliga, varför ens fråga? Gör som du brukar och kör bara, bestäm själv?
Jag håller inte helt med om detta. Men lite så blir det väl nu :)

Det är jättebra att jag fått en massa input runt Senior och även Ungdom.
Efter att ha försökt väga de olika åsikterna för och emot sammanslagning eller annan uppdelning av Senior och Ungdom anser jag att tillräckligt många vill behålla Ungdom för sig själv.
Det innebär som jag tidigare skrivit att Ungdom fortsätter heta Ungdom. Följden av detta anser jag är att Senior fortsatt bör ha ett namn som passar in mellan Ungdom och Förälder.
Många av namnförslagen har varit mer allmänna eller pekat på att vissa typer av trådar kanske inte längre passar in.

Tittar man på vad som utan tvekan fått mest röster så är det Vuxen och det passar bra in på forumets innehåll samt tillsammans med Ungdom och Förälder.
Dock har många påpekat risken att det kan tolkas lite fel, även om de som röstat möjligen inte sett det så.

Så efter att verkligen ha lyssnat, anser jag, väljer jag att döpa om Senior till Vuxna.
 
Ni bestämde att det inte fick heta Vuxen, jag valde mellan Vuxna och ett annat ord som jag möjligen byter till.
 
Jag tror inte kritiken mot "vuxen" betydde att folk tyckte att just "vuxna" skulle vara bättre.

Du sa att du valde som du gjorde utifrån hur folk röstade. Folk röstade Vuxen, inte Vuxna ;) :p.
Jag har dock inte hört talas om vuxnaleksaker eller vuxnalekar :)
 
Jag har dock inte hört talas om vuxnaleksaker eller vuxnalekar :)
Ja men om du valde utifrån hur folk har röstat känns det ju rimligt att faktiskt välja det som folk röstat på.

Men kör på du Gunnar, du verkar känna dig nöjd med ditt val :up:.
 
Ja men om du valde utifrån hur folk har röstat känns det ju rimligt att faktiskt välja det som folk röstat på.

Men kör på du Gunnar, du verkar känna dig nöjd med ditt val :up:.
Nej, jag är inte nöjd. Det faktum att jag inte är nöjd är nog en av anledningarna till att denna sida fortsätter att utvecklas.
Om jag alltid hade lyssnat på de som tycker att det är bra som det är så hade nog Bukefalos fortfarande sett ut så här:
1.png
 
Om jag alltid hade lyssnat på de som tycker att det är bra som det är så hade nog Bukefalos fortfarande sett ut så här:
Haha kom igen nu, när du gjorde den största förändringen här hade du typ stöd av 99% av användarna. Sluta var så tjurig mot oss! :p
 
Jag tycker fortfarande att det ska heta senior. Det kan inte vara någon större summa användare som förväxlat det och de är ju uppenbarligen kvar här och skriver på senior om man tänker på de som gett sig tillkänna så det kan ju inte vara ett så stort problem.
 
Jag föredrar helt klart "vuxna" framför "vuxen" men håller verkligen med om att det blir fel mot "ungdom" och "förälder". Gillar egentligen "bukefalist" bäst, men det utesluter ju både ungdomar och föräldrar från defentitionen, och det funkar kanske sämre :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 783
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 200
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 838
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 716
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp