Slå ihop Ungdom och Senior

Skall Ungdom och Senior slås ihop under ett nytt namn?

  • Ja, slå ihop dem

    Röster: 75 50,0%
  • Nej, håll dem separerade

    Röster: 71 47,3%
  • Vet ej, bryr mig inte

    Röster: 4 2,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    150
Jag är inne och läser på båda sidorna, så för den sakens skull spelar det ingen roll. Dom flesta verkar inte vara rädda för att skriva bortom åldersgränserna som är på de olika forumen. Men jag gillar att det är en (i brist på bättre ord) "vuxnare nivå" på senior och att ungdom är lite ytligare. Sen gillar jag inte att bläddra flera sidor för att hitta trådarna jag är ute efter, vilket känns som en risk när allt ska slås ihop.
:)
 
Jag är senior sen länge men håller mig, av nån anledning, kvar på ungdom. Jag ser inte riktigt vitsen med att de ska vara separerade.. :)
 
Nu när jag är äldre ungdom så håller jag mig nästan uteslutande på senior, så i dagsläget spelar det ingen roll för mig. MEN jag vet att Vira 13 år som hittade ungdom en gång i tiden aldrig skulle ha hängt på senior, det var helt enkelt för vuxna diskussioner som jag inte kände igen mig i där. Fasen, även Äldre ungdom som fanns då för 18-25 tyckte jag kändes lite för vuxet även om jag kikade ibland :p. Utan ungdom hade jag nog hållit mig till hästforumen eller hittat ett annat forum, så för att yngre ungdomar ska bli intresserade av buke tror jag att det är jättebra att det är uppdelat.
 
Jag håller med @Vira om att när jag hittade till Bukefalos, runt millennieskiftet, så kändes Senior och ÄU väldigt främmande att skriva i och jag hade nog inte varit så aktiv om forumet för yngre inte fanns. Däremot så vet jag inte hur många 11-18-åringar vi har här idag som är aktiva forumanvändare? Nog tycker jag mig se många av oss som åldersmässigt hör hemma på senior men som likväl hänger på ungdom, där vi växte upp ;)

Kanske är en reform lämplig men någon slags avdelning för yngre tror jag är bra att behålla, om det är en målgrupp som buke fortfarande vill ha.
 
Tack för synpunkterna och ni som röstat. Just nu är det i princip jämnt även om jag utifrån att så många vill ha det separerat just nu lutar åt att inte slå ihop dem.
Kom gärna med fler synpunkter och glöm inte rösta.
 
När jag hittade hit för evigheter sedan fanns U, ÄU och S. Undrar om inte även YU (tror jag det hette) fanns då eller om det kom lite senare?
Jag var iallafall tweenie/ung tonåring, och hängde bara på U. ÄU och S verkade så vuxet och milslångt över min nivå.

Med det sagt, så tror jag att de yngre besökarna nog ändå redan är lite avskräckta av ungdom som ju nu har "gränsen" vid 24 år. För en ung tonåring är det en jättevuxen person som man kanske inte vågar diskutera så mycket med. Jag tror att om buke vill ha även en yngre publik, så är det bättre med ett forum för yngre barn/tonåringar t.o.m. 18 år ungefär och ett för alla äldre, från unga vuxna till pensionärer.
Om de yngsta medlemmarna inte "är så viktiga" (missförstå mig rätt!) tror jag på en ihopslagning då jag tycker trenden nu verkar vara att ungdomar letar sig in på senior och seniorer hänger kvar på ungdom iallafall. Många trådar är ju ungefär samma, fast mer skola och pojk/flickvän på ungdom vs. mer jobb och sambo på senior.
Med en ihopslagning kanske lite fler prefix vore en idé, så att man kan välja om man vill läsa specifika "vuxentrådar" eller "ungdomstrådar", eller sånt som rör alla t.ex. politik, smink, ulvlekar och sånt.
 
Jag är snart "för gammal" för att få vara i ungdom och kommer sakna de trådar jag följer där som inte finns i Senior - där jag aldrig är. Att slå ihop dem gör att jag kan "få vara kvar" i ungdom utan att tvingas byta till det andra :)
 
Jag är snart "för gammal" för att få vara i ungdom och kommer sakna de trådar jag följer där som inte finns i Senior - där jag aldrig är. Att slå ihop dem gör att jag kan "få vara kvar" i ungdom utan att tvingas byta till det andra :)
Du kan väl ändå vara kvar på ungdom om det är så?
 
Jag röstar för att slå ihop! Tycker ofta senior har spännande trådar men känner mig inte alltid välkommen att svara där eftersom jag är i Ungdom's åldersgrupp. Så jag skulle bli glad ifall Ungdom och Senior slogs ihop till samma forum. Man kan ju ha ett prefix tex. "ungdomssnack".

Ett bra namn på det ihopslagna forumet skulle kunna vara Hästfritt.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 468
Senast: Ajda
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 198
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Åren bara går och går. Det har nu gått 21 år sedan starten 14/5 1996. Under det senaste året har vi haft rekord i antal unika på sidan...
2
Svar
20
· Visningar
3 211
Senast: Habina
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 739
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp