Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Nej, jag är inte nöjd. Det faktum att jag inte är nöjd är nog en av anledningarna till att denna sida fortsätter att utvecklas.
Om jag alltid hade lyssnat på de som tycker att det är bra som det är så hade nog Bukefalos fortfarande sett ut så här:
1.png

Så säger du också alltid. Det är därför såna här trådar inte känns helt meningfulla, de följer samma mönster:

Gunnar: Hej Buke! Jag tänkte genomföra förändring X. alt Som ni har märkt har jag nu genomfört förändring X. Vad tycker ni om det?

Användarna: Neeej! Snälla Gunnar, det här blir helt uppåt väggarna, av anledning X, Y, Z, Å, Ä och Ö.

Gunnar: Jaja, men skulle jag lyssna på er skulle det här forumet fortfarande se ut som det gjorde 1800 kallt, så nu blir det som jag hade tänkt. Men ok, jag kan tänka mig att [obetydlig detalj Y] kan få vara som ni föreslår, det kanske blir lite bättre.

*Förändringen genomförs* *Användarna finner sig* *upprepa från början var sjätte månad*
 
Så säger du också alltid. Det är därför såna här trådar inte känns helt meningfulla, de följer samma mönster:

Gunnar: Hej Buke! Jag tänkte genomföra förändring X. alt Som ni har märkt har jag nu genomfört förändring X. Vad tycker ni om det?

Användarna: Neeej! Snälla Gunnar, det här blir helt uppåt väggarna, av anledning X, Y, Z, Å, Ä och Ö.

Gunnar: Jaja, men skulle jag lyssna på er skulle det här forumet fortfarande se ut som det gjorde 1800 kallt, så nu blir det som jag hade tänkt. Men ok, jag kan tänka mig att [obetydlig detalj Y] kan få vara som ni föreslår, det kanske blir lite bättre.

*Förändringen genomförs* *Användarna finner sig* *upprepa från början var sjätte månad*
:rofl::rofl::rofl:.....:angel:
 
Tycker det är roande att det inte kan heta allmänt för det inte passar med ungdom och förälder. Men vuxna istället för vuxen går bra, trots att det ser ut som en 7-åring namngett forumen ungdom - vuxna - förälder :laugh:.

Nej, det passar verkligen inte att blanda formerna sådär.
 
Så säger du också alltid. Det är därför såna här trådar inte känns helt meningfulla, de följer samma mönster:

Gunnar: Hej Buke! Jag tänkte genomföra förändring X. alt Som ni har märkt har jag nu genomfört förändring X. Vad tycker ni om det?

Användarna: Neeej! Snälla Gunnar, det här blir helt uppåt väggarna, av anledning X, Y, Z, Å, Ä och Ö.

Gunnar: Jaja, men skulle jag lyssna på er skulle det här forumet fortfarande se ut som det gjorde 1800 kallt, så nu blir det som jag hade tänkt. Men ok, jag kan tänka mig att [obetydlig detalj Y] kan få vara som ni föreslår, det kanske blir lite bättre.

*Förändringen genomförs* *Användarna finner sig* *upprepa från början var sjätte månad*
Jag skulle gärna vilja veta hur du anser att jag skall göra?
Inte genomföra förändringar? Inte lyssna på förslag till förbättringar från användarna?

Jag kunde ha slagit ihop Ungdom och Senior. Jag kunde ha bytt namn och ändrat inriktning på båda forumen. Jag kunde ha döpt Senior till Vuxen. Som jag ser det lyssnade jag på de väldigt olika synpunkterna från er och försökte sedan ta fram en lösning som var en så bra kompromiss som möjligt eftersom i princip alla hade olika förslag och inget var uppenbart "rätt".

Om jag inte hade frågat här och fått alla dessa synpunkter och förslag hade utfallet helt klart blivit ett annat.
 
Jag skulle gärna vilja veta hur du anser att jag skall göra?
Inte genomföra förändringar? Inte lyssna på förslag till förbättringar från användarna?

Jag kunde ha slagit ihop Ungdom och Senior. Jag kunde ha bytt namn och ändrat inriktning på båda forumen. Jag kunde ha döpt Senior till Vuxen. Som jag ser det lyssnade jag på de väldigt olika synpunkterna från er och försökte sedan ta fram en lösning som var en så bra kompromiss som möjligt eftersom i princip alla hade olika förslag och inget var uppenbart "rätt".

Om jag inte hade frågat här och fått alla dessa synpunkter och förslag hade utfallet helt klart blivit ett annat.

Fast vuxna blir ju i sammanhanget värre än vuxen. Sen tror jag de flesta ville behålla senior som namn.
 
Helt klart Vuxna även om det kanske inte känns korrekt. Vuxen :o

Förälder är ett betydligt större irritationsobjekt som forumnamn. Alla som vill diskutera Barn är inte föräldrar. Senior kändes som övergång från junior som i tävlingsvärlden vilket var logiskt :)
 
Jag skulle gärna vilja veta hur du anser att jag skall göra?
Inte genomföra förändringar? Inte lyssna på förslag till förbättringar från användarna?

Jag kunde ha slagit ihop Ungdom och Senior. Jag kunde ha bytt namn och ändrat inriktning på båda forumen. Jag kunde ha döpt Senior till Vuxen. Som jag ser det lyssnade jag på de väldigt olika synpunkterna från er och försökte sedan ta fram en lösning som var en så bra kompromiss som möjligt eftersom i princip alla hade olika förslag och inget var uppenbart "rätt".

Om jag inte hade frågat här och fått alla dessa synpunkter och förslag hade utfallet helt klart blivit ett annat.
Gunnar, du är min idol som kämpar på med oss. Meeeen det kändes lite som ett kommunistval. Ni har det här och det här att välja på för dom gillar jag - Gunnar. Dom populäraste förslagen kom inte ens till röstning. Men jag och många hänger kvar för att du förser oss med så mycket bra. Men det ska bli intressant att se om Vuxna drar till sig något nytt folk i det långa loppet - inte mycket hetare än Senior. Som min chef IRL säger om marknadsföring - det måste vara lite sexigt - på ett jämställt vis. Och nytt folk är trevligt.
 
Om jag hade haft med Senior i omröstningen utgår jag ifrån att det vunnit stort. Folk är vana med det och överlag ogillar folk förändring. Jag gillar och har vant mig vid Senior också, men jag anser att det kunde tolkas fel av nyare användare som inte lärt sig vad det står för.

Jag lade till val i omröstningen flera gånger vartefter förslag kom här i tråden. Det finns ett max på 10 val i en omröstning, så alla kunde inte få vara med.
Jag vet inte vilka de populäraste förslagen som inte kom med är?

Tyvärr får jag väl säga att det jag lärt mig av denna tråd/omröstning är att om jag framöver skall göra liknande förändringar kommer jag inte fråga på detta sätt.
 
@Gunnar Just att du frågar, har en dialog och är närvarande tycker jag är en stor del av charmen med buke; att alla är med och tycker och bidrar till utformningen bygger ju vidare på gemenskapen i forumet. Hur frågor ställs går ju alltid att fila på, förstås. Sen är det ju inte alltid lätt att hitta konsensus och till syvende och sist måste ju beslut fattas. Att vi inte inte hittade det optimala alternativet till Senior tror jag beror på att det var så bra från början. Om det visar sig att besöksantalet inte ökar med bytet, går det ju alltid att byta tillbaka.
 
Jag har ingen stor förhoppning att namnändringen skall innebära att det blir en massa fler användare på Vuxna. Men om det bara skulle innebära att något 100-tal tittar in där vid ett besök på Bukefalos jämfört med att avfärda det som ett självklart pensionärsforum så är jag nöjd.
 
Jag ville ha förslag, jag hade inte räknat med att få något entydigt svar. Dock hade jag hoppats på en viss förståelse för att alla inte kan få just sin vilja igenom utan det handlade om att ta fram en kompromiss som de flesta kunde leva med.
 
Om jag hade haft med Senior i omröstningen utgår jag ifrån att det vunnit stort. Folk är vana med det och överlag ogillar folk förändring. Jag gillar och har vant mig vid Senior också, men jag anser att det kunde tolkas fel av nyare användare som inte lärt sig vad det står för.

"Agora" som står med i omröstningen är ju mycket tydligare än "senior" :angel:
 
Jag ville ha förslag, jag hade inte räknat med att få något entydigt svar. Dock hade jag hoppats på en viss förståelse för att alla inte kan få just sin vilja igenom utan det handlade om att ta fram en kompromiss som de flesta kunde leva med.

Jag tror det är en bra kompromiss nu, ser klart bättre ut nu när ändelserna på ungdom och förälder blev ändrade. :up:

Sen vill jag passa på och fråga om det finns någon tanke bakom att Hem & hobby ligger efter forumen som handlar om djur? För mig känns det som om det vore mer logiskt om det låg efter de andra "djurfria" dvs efter Föräldrar istället för efter Andra djur
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 771
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 194
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 829
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 705
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp