• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 2 221
N

Notorius

Nu när jag äntligen får börja rida pålle snart igen efter skadan tänkte jag fira det med nya senskydd och ha i skogen. Sååå ska jag köpa Eskadron runt om eller ska jag köpa något annat?
Kom med förslag!
Inte läder dock, är så jobbigt och rengöra :p
Inte Veredus heller, för det har jag när vi tränar/tävlar.

Sv: Senskydd

köp eskadron så får du bra o snygga skydd som håller länge.
om du är snål så köper du ngt billigt, men jag tkr absolut du ska lägga pengarna på eskadron!

Jag ska inte vara snål, nu firar vi att han kan ridas igen, då får han vadsomhelst ;)
Är flexisoft bra eller skit?
Med fårskinn köper jag inte igen iaf :p Jobbigt att rengöra.

Min häst är inte såå klantig att han behöver de där.
Jag som trodde du skulle rekommendera JWs ;)

Eskadron är ju rätt dyra så ska du ha dom för att enbart rida i skogen med tycker jag du ska satsa på några andra. Hampas är helt okej och dom kostar mindre än hälften av vad Eskadrons kostar, likaså BR som också är några liknande.

Kanske kan du köpa ett set Hampa Pro? Eller någon av dessa kopior.
Finns ju även t.ex. Catago Pro, Horse Saver etc. Hampa Pro set kostar 379:- hos Börjes. Dock är de något små i storleken.. Så ligger du på gränsen mellan någon storlek, ta hellre en storlek större då i så fall.

Baah, jag vill ha dyra skydd ute :p
Jag får välja vilka jag vill för pappa men jag kommer bara på Eskadron, vet inte ens vad det finns för fler :p

Notorius skrev:
Jag som trodde du skulle rekommendera JWs ;)

:eek: Tror du jag skulle rekommendera JW skydd till att rida med i skogen?! Du är ju galen! ;)

Men Catago då, (ja, likadana som JW, men inte JW! ;) ) eller Hampa kanske. Men vill du lägga ut pengar på slit-och-släng till Eskadron, så gör det.

Maha, jag tror jag ska köpa JW, vart man nu får tag på dem :p

Eskadron är bra! Har du råd tycker jag det är bra "skogsskydd" eftersom de håller för allt :)
Jag har haft mina i ca 6 år och ridit i havet, skogen och hoppat lite terräng och de är nästan lika fina som nya efter en tvätt i maskinen!

Flexisoft är bra om de är på gränsen till för höga, annars behövs det inte tycker jag...

Haha. Men det är ju gamla vanliga underbara buktiken som säljer de! *pekar på skara på sverige kartan*

flexi är jätte bra.
hästen får en helt annan rörelsefrihet med flexi.
Har använd det min min häst några gånger men lånade då ett par skydd.
Tycker att fårskinn blir för varm för hästen.
använder endast fårskinn till sadel paddar och till träns.

Det finns andra jätte bra skydd som ärbilligare oxå.
HORSE GARD är ett såntt bra skyddförtyp 400 spänn snällt förplånboken alltså.
Har själv dessa och är nöjd. Annars så kan jag säga att jag företra lidor istället för skydd.
Dom ger ett stabilt stöd för din häst och skyddar oxå för slag.
har dom flesta lidor i hälften bomull och hälften elastiska.:banana: :bump: :D

Jag skulle köpa typ Catago Pro/liknande. Mycket skydd för lite pengar och snygga på köpet.

Sorbe skrev:
Haha. Men det är ju gamla vanliga underbara buktiken som säljer de! *pekar på skara på sverige kartan*

fast ridsportshoppen (eller vad det heter) är väll mkt billigare?

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 310
Senast: Nota
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 444
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur