September-utmaning

Bukefalos 30 år!

Samma runda idag då.
Sen mockade jag ut en box i halv storm o regn, det var dubbelt så jobbigt som att jogga denna runda, jag är nu helt mör. Har haft hästarna ute på bete men det var så dåligt väder så jag ville ha dem inne i natt och ja, den ena boxen där behövde allt gammalt strö ut.

Idag var en sån där dag där vardagen hade fått företräde om det inte varit för denna utmaning. Blev ändå 20 + 20 + 60 + 15 minuter hundpromenader under dagen, men bara den första hade lite mer tempo 😊 Har också tränat 2 timmar med hundarna, men dagens övningar var definitivt inte pulshöjande för mig 😄

Jag hänger på. Morgoncykling alt. promenad dagligen, helst båda.

10-15 min pulshöjande träning dagligen, eller så ofta kroppen tillåter (har fibro), sämre dagar mer fokus på rörelseövningar.

1-2 dagar med yoga.

Blev ingen joggingtur igår, tiden sprang iväg. Joggade ju visserligen upp för ett gäng trappor på jobbet så det får räknas, det kommer upp i minimitiden även om jag vill hålla det högre. Idag blev det dock en mycket blöt runda, 6 km på 39 minuter.

Promenad på ca 50 minuter på förmiddagen och 2,5 km jogging på eftermiddagen. Det längsta jag sprungit i sträck på över 20 år och jag hade kunnat fortsätta lite till! 15 grader och regn passar tydligen mig. Men det går inte fort, 28 minuter tog det.

Promenad på ca 50 minuter på förmiddagen och 2,5 km jogging på eftermiddagen. Det längsta jag sprungit i sträck på över 20 år och jag hade kunnat fortsätta lite till! 15 grader och regn passar tydligen mig. Men det går inte fort, 28 minuter tog det.
Bra jobbat, att springa 28 minuter i sträck är en utmaning när man inte är van, oberoende av hastigheten :up:

Tror dessutom att det är väldigt fördelaktigt att kunna springa långsamt. Jag har fått träna på just det, har väldigt lätt för att springa för snabbt vilket funkar det första kilometrarna men inte resten. Hastigheten kan man öka, eller inte öka, allteftersom.

Bra jobbat, att springa 28 minuter i sträck är en utmaning när man inte är van, oberoende av hastigheten :up:

Tror dessutom att det är väldigt fördelaktigt att kunna springa långsamt. Jag har fått träna på just det, har väldigt lätt för att springa för snabbt vilket funkar det första kilometrarna men inte resten. Hastigheten kan man öka, eller inte öka, allteftersom.
Tack.
Jag började förra våren med ett extremt långsamt program där det tog 3 månader att komma upp i en kilometer och sedan 2 månader till att nå två kilometer. Sedan har jag sedan i höstas (med lite vinteruppehåll) siktat på den längden och först senaste månaden med säkerhet orkat hela vägen varje gång. Benen är det som tar emot, försöker jag springa fortare orkar jag inte hela vägen. Konditionen har jag. Men då jag närmar mig 50 och i stort sett aldrig sprungit tar jag det försiktigt för att inte gå sönder.

Gjorde yogapasset som heter ”intermediate strenght” i Yoga Studio (15 min). Lunchpromenaden i spöregn blev nog 40 min, men då stannade vi också till en stund och tränade lite rallylydnad, så kanske 30 minuter effektiv tid.

Morgonrunda med hundarna, med spring-skor på. Kände mig peppad och pigg så la in korta sträckor med väldigt långsamt joggande, och sprang (hm... det är väl en definitionsfråga 😄) en extra gång uppför en brant backe.
Från att ha tänkt att jag inte ska lägga in någon prestation i den här utmaningen börjar jag nu ändå fundera på om jag inte ska kunna komma igång och jogga två gånger i veckan igen 😊

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka