Serie typ Gilmore Girls?

Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.
The good place, Community (dessa två går alltid hemma när jag är lite nedstämd), the new adventures of old Christine, Russian Doll, Glow, Veep
annars Below Deck eller annan snaskig reality som The Circle om man inte vill använda någon som helst hjärnkapacitet 🙂
 
Desperate Housewives för guds skull. Såg om den för några år sedan, var fortfarande lika bra. Kan ju dock också vara lite allvarlig ibland men oftast svinkul.

Annars tipsar jag också om Hart of Dixie om man vill ha någon väldigt glättigt. Lite väl fånig, men ibland är man ju på det humöret. Dock endast Viaplay.

Finns den på Netflix? Började se när den kom men sen blev det inte mer än första säsongen har jag för mig. Så nyfiken på hur det slutade…
 
Younger, tror den finns på Netflix.
Tyvärr inte. Den visades på tv4 och cmore när den gick. Tror inte den finns kvar på någon längre men hoppas Netflix plockar upp den.

Edit: tv4 verkar visa den igen! Spring och se!!!

Fler tips är Sweet Magnolias och Kärlek och anarki, båda på Netflix.
 
Här är ännu ett Gilmore Girls-fan som ibland ger sig på att försöka hitta något som kan fylla samma behov. För mig har Virgin River och Ginny & Georgia (båda på Netflix) funkat bäst, även om ingen av dem är i närheten av lika roliga och charmiga som Gilmore Girls.
 
Ingen har nämnt Weeds? :) Nu såg jag visserligen bara första säsongen tror jag, men den var rätt gullig och quirky som jag minns.
Jag slutade se den efter några säsonger för att den blev för mörk. Älskade den i början och får fortfarande introlåten på hjärnan väldigt ofta:rofl: De hade en officiell sida med alla versioner av låten som de använt, där bodde jag ett tag :o Borde kanske se om då jag tror mig blivit mer härdad och flitig användare av muteknappen:D

Community är awesomesauce!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag började kolla heart of dixie igår, och tyckte att lusthuset i staden såg bekant ut, så jag googlade.... och tadaa, det är samma "torg" som i Stars hollow :D
Det var verkligen konstant deja vu-känsla när jag såg Hart of Dixie första gången, tog ett tag att programmera om sig :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: MCP

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp