Serie typ Gilmore Girls?

Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.
The good witch är en riktigt feel goodserie.
 
Ingenting slår Gilmore Girls och ingenting liknar den tillräckligt, tycker jag. Därför kollar jag om den gång på gång, just när jag mår som du gör nu.

Men jag kan verkligen rekommendera Heartstopper på Netflix. Handlar om ett gäng tonåringar som försöker komma underfund med vilka de är. Starkt HBTQ+-tema. Skiiiitmysig och väldigt snäll, inga mörka teman (men lite tonårsångest till och från, förstås!).
Håller med! Har sett om den massor med gånger. Feel good deluxe. Har massor med serier jag älskar med den är ändå något särskilt. Även sambon älskar den och han är inte alls till chick flicks
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Hjärtats vägar! (tyvärr finns inte sista säsongen och kommer inte tbx fick jag som svar, vilket är skut, men ändå)

Wonderland! ❤ väntar på 3e säs som jag hoppas kommer.
 
Tänkte också på When calls the heart men tror inte de första säsongerna finns på Netflix just nu.

Sen en serie som jag inte vet om eller när den eventuellt dyker upp någonstans igen är Younger. En helt underbart rolig, feelgood, mysig, rapp i replikerna-serie. Min 60-åriga kollega och hennes man sträcktittade en hel helg när de väl börjat och de är nog egentligen inte ens målgruppen.
 
Desperate Housewives för guds skull. Såg om den för några år sedan, var fortfarande lika bra. Kan ju dock också vara lite allvarlig ibland men oftast svinkul.

Annars tipsar jag också om Hart of Dixie om man vill ha någon väldigt glättigt. Lite väl fånig, men ibland är man ju på det humöret. Dock endast Viaplay.
 
Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.
Younger, tror den finns på Netflix.
 
Emily in Paris? Har inte sett den själv men av beskrivningen så borde den passa in på vad du vill se. Den verkar finnas på Netflix.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp