Serie typ Gilmore Girls?

Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.
Good Witch
 
Håller med om Anne with an E, om man går lite mer åt sitcom än Gilmore Girls så kan jag även tänka mig

One day at a time
The Good Place
Grace and Frankie

Good Girls men kan vara att den är på gränsen, mer som Dead to Me i tonen kanske.

Alla på Netflix
 
@Habina Har tyvärr inget bra förslag, men måste bara säga att roligt att du startade den här tråden för jag har tänkt på precis samma sak :)

Har någon här kollat på the marvelous mrs. Maisel? Det är väl Amy Sherman-Palladino som skrivit den så jag hoppas ju att den skulle ha lite GG-magi :)
 
Håller med om Anne with an E, om man går lite mer åt sitcom än Gilmore Girls så kan jag även tänka mig

One day at a time
The Good Place
Grace and Frankie

Good Girls men kan vara att den är på gränsen, mer som Dead to Me i tonen kanske.

Alla på Netflix

Ah! Krisar det kan jag se om The Good Place, har bara sett den tre gånger. ;) Men det är också en grej, tryggare när jag vet vad som händer.
 
Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.
Six feet under är en bra men inte särskilt rolig serie. Ganska mörk tidvis vad jag kommer ihåg (den har väl 20 år eller så på nacken).

Jag skulle säga modern family!
 
Young Sheldon? Säsong 1-4 är väldigt lättsamma. Den är mer åt sitcom hållet är GG, men det finns ändå vissa likheter. I GG är Rory smart, Sheldon är ett underbarn. Båda utspelar sig i amerikanska småstäder. Det finns en och annan skruvad karaktär i båda.
 
@Habina Har tyvärr inget bra förslag, men måste bara säga att roligt att du startade den här tråden för jag har tänkt på precis samma sak :)

Har någon här kollat på the marvelous mrs. Maisel? Det är väl Amy Sherman-Palladino som skrivit den så jag hoppas ju att den skulle ha lite GG-magi :)
Ja den är väldigt mysig! Har sett alla säsonger. De pratar lika mycket och fort som i GG och karaktärerna är lite quirky och intressanta. Ligger dock på Prime så det går bort för just TS.
 
Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.
Six feet under är jätterolig, men det är mer sex, droger och makabra skämt än vissa andra. Första avsnittet sätter tonen rätt bra, du kan ju prova och se om du gillar just den typen av humor?
 
Visste att buke skulle leverera. :) Nu har jag massor med bra förslag att kolla upp, tack. Fortsätt gärna fylla på med fler förslag, skriv gärna var serierna finns, så har förhoppningsvis fler nytta av tråden. :heart
 
Ingenting slår Gilmore Girls och ingenting liknar den tillräckligt, tycker jag. Därför kollar jag om den gång på gång, just när jag mår som du gör nu.

Men jag kan verkligen rekommendera Heartstopper på Netflix. Handlar om ett gäng tonåringar som försöker komma underfund med vilka de är. Starkt HBTQ+-tema. Skiiiitmysig och väldigt snäll, inga mörka teman (men lite tonårsångest till och från, förstås!).
 
Ingenting slår Gilmore Girls och ingenting liknar den tillräckligt, tycker jag. Därför kollar jag om den gång på gång, just när jag mår som du gör nu.

Men jag kan verkligen rekommendera Heartstopper på Netflix. Handlar om ett gäng tonåringar som försöker komma underfund med vilka de är. Starkt HBTQ+-tema. Skiiiitmysig och väldigt snäll, inga mörka teman (men lite tonårsångest till och från, förstås!).

Jag tycker att Hart of Dixie kommer närmst. Underbar serie även om ingen är som GG!
 
Åh, Gilmore girls :love:

Dom serierna jag kommer på är redan nämnda Hart of Dixie, Good Witch, Virgin River, alla ändå bra

Annars, om det kan vara nått, så hade jag kollat på olika feel good julfilmer, Netflix brukar få upp lite fler nu inför jul ☺️
 
Jag gillar ju The good witch.
Jag har för mig det är du som inte gillar fantasy. Men jag skulle inte såga att denna är det. Det enda magiska är att en mlr och hennes dotter får föraningar om att något ska hända ibland, och vem som kommer genom dörren utan att titta dit.
Så jag tycker du ska prova ett avsnitt.

Mvh sett alla Gilmore Girls minst 2 ggr.
 
Ja den är väldigt mysig! Har sett alla säsonger. De pratar lika mycket och fort som i GG och karaktärerna är lite quirky och intressanta. Ligger dock på Prime så det går bort för just TS.
Bra att den levererar, men jag har samma problem där som ts. Hoppas den skulle komma på någon annan tjänst någon gång :)
 
Jag gillar ju The good witch.
Jag har för mig det är du som inte gillar fantasy. Men jag skulle inte såga att denna är det. Det enda magiska är att en mlr och hennes dotter får föraningar om att något ska hända ibland, och vem som kommer genom dörren utan att titta dit.
Så jag tycker du ska prova ett avsnitt.

Mvh sett alla Gilmore Girls minst 2 ggr.

Jo, jag gillar fantasy. :)
 
Ingenting slår Gilmore Girls och ingenting liknar den tillräckligt, tycker jag. Därför kollar jag om den gång på gång, just när jag mår som du gör nu.

Men jag kan verkligen rekommendera Heartstopper på Netflix. Handlar om ett gäng tonåringar som försöker komma underfund med vilka de är. Starkt HBTQ+-tema. Skiiiitmysig och väldigt snäll, inga mörka teman (men lite tonårsångest till och från, förstås!).
Insåg nu att jo, lite mörka teman är det förstås – ätstörningar och jobbiga hemligheter. Är man känslig för sådant så är det kanske inte rätt ändå. Men jag upplever den inte alls som mörk eller ångestig liksom, det är en varm och gosig serie om vänskap. Något mörkt tema finns där, men tonen är hela tiden hoppfull. Mycket new love, fjärilar i magen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp