Serierna som alla gillar - utom du

Menar du att DET HÖRS vad de säger? Det måste vara unikt för svensk produktion!

Jag ser nästan inget svenskt. Dels för att jag är trött på samma återanvända skådespelare, dels för att alla pratar teatersvenska - och man ändå inte hör vad de säger.
Ja, det går faktiskt att höra vad de säger i Rederiet!

Delvis KL

Jag ska nog ta och titta lite (typ ett avsnitt eller en del av ett avsnitt) från äldre svenska TV-serier via t.ex. SVT Play, för att kolla när det började mumlas (eller om man möjligen också började spara på ljudtekniken) och det blir svårt att höra vad som sägs.

Gamla svartvita TV-serien Hemsöborna, hör man där?

Raskens? (Förutom dialekten då)

Varuhuset, gör det att höra där?

Ebba och Didrik (favvo-serie när det begav sig), etc...

Det mesta efter 2000 lider svårt av "dålig hörbarhet"...

Ja, jag har bra hörsel.
 
Simpsons och Futurama (kom jag på nu när ni började skriva om det). Alltså, jag blir, på riktigt, arg när någon tittar på det i min närhet. Så dåligt är det!:rage:
 
Om det inte var tillräckligt med våld i Sons of Anarchy så ... :laugh:

Dexter såg jag faktiskt en hel säsong av. Men sen var jag fullständigt mätt på den.

jag tror inte att jag kom så långt som till något våldsamt i den. :D

Åh, jag var jätteförtjust i Dexter tills de sista två sägonerna/sista säsongen kanske. då blev det för mycket drama med ungar och grejer. Skådisarna i serien var ruskigt bra dock, och inte sådär polerat amerikasnygga. :heart
 
jag tror inte att jag kom så långt som till något våldsamt i den. :D

Åh, jag var jätteförtjust i Dexter tills de sista två sägonerna/sista säsongen kanske. då blev det för mycket drama med ungar och grejer. Skådisarna i serien var ruskigt bra dock, och inte sådär polerat amerikasnygga. :heart
Det där sista kommer jag ju ihåg och sånt uppskattar jag också. Det är aströttsamt att nästan alla huvudpersoner i nästan alla serier ska vara SNYGGA. Det är inte representativt.
 
Jag borde verkligen gilla House MD och House of Cards men efter att ha tvingat mig igenom 3-4 avsnitt så gav jag upp.
The Big Bang Theory är en annan jag inte fattar vitsen med.
Och Simpsons!!

Jag lyckades inte ens se ett helt avsnitt av House of Cards, så jag är helt med dig där! Men att inte gilla House MD däremot :rage:
 
Nä, det tycker inte jag, varje säsong har ju en ny huvudfiende och serien blir mörkare och mörkare. Jag såg den aldrig som barn men har sett den i vuxen ålder och älskar den för de starka kvinnliga karaktärerna (och Spike).
Håller med, har sett om den många gånger i vuxen ålder och till skillnad från många äldre serier är det en serie som håller än idag.
Starka kvinnliga karaktärer, icke-normativa relationer och väldigt bra karaktärsutvecklingar och bra frågeställningar.
Min första hund hette Spike och jag tror jag ska gå som Buffy på nästa jobbfest som är maskerad med tema superhjältar och superskurkar ;)
 
Skriver under på Game of Thrones och House of Cards. GOT gav jag ett halvt avsnitt innan jag gav upp och HOC kollade jag kanske 2 avsnitt. Kanske inte gav någon av serierna en ärlig chans men jag har så himla svårt för allting som faller under kategorin ”fantasy” och House of Cards tyckte jag mest var snoozefest och massa självbelåtna karaktärer.
 
Jag älskar Rederiet! Hela familjen följde det slaviskt när jag växte upp och efter det har jag sett hela serien fyra gånger.
Gillar gamla, svenska serier, speciellt de lite knepiga.
Glappet, Sjätte dagen, Rapport till himlen, Silvermannen.


Åh Glappet! Så sjukt bra serie. Älskade den. Julia Dufvenius karaktär Ella var min idol.
 
Och Simpsons!!

Simpsons har jag aldrig fattat, förrän senaste veckorna. De har gjort en helt fantastisk grej i spåren av vad som sker i världen och den här grejen handlar om NBA och USAs relation till Kina och hur Kina styr vad som händer i västvärlden, med järnhand. Det hela faller i linje med exempelvis hur David Chappelle i sin senaste Netflix säger saker "man inte borde säga" och plötsligt fattar jag grejen med Simpsons och inser att jag nog levt under en sten i alla år inför vad Simpsons faktiskt är. Dock innebär det att jag inte har så mycket intresse av att gå tillbaka och titta på gamla Simpsons-avsnitt, men för att hänga med i det som inte alltid kommer upp på tal i suset och duset så framstår Simpsons nu som en satirisk samhällskritiker mer än underållning och när jag nu väl fattar det! Trodde aldrig jag skulle säga det men :up: för Simpsons!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp