Serierna som alla gillar - utom du

Egentligen kanske det inte räknas, för jag har nog(dvs även om jag gjort minns jag inte) inte sett ett enda avsnitt. Fastän man tydligen ’ska’.

Game of thrones
Sex and the city
Bron

Big Bang är en serie jag INTE kunde med förut men började kolla och älskar det nu 😅
 
Jag måste lägga till Criminal Minds på listan. Vad är det nu 1000 säsonger på Viaplay och ibland har jag haft den på när jag städar.
Blev extremt irriterad av deras sätt att prata, städade bara fortare och fortare.
Måste nästan gå i terapi för att bearbeta detta, för så dålig är den säkert inte. :cautious:
 
Jag måste lägga till Criminal Minds på listan. Vad är det nu 1000 säsonger på Viaplay och ibland har jag haft den på när jag städar.
Blev extremt irriterad av deras sätt att prata, städade bara fortare och fortare.
Måste nästan gå i terapi för att bearbeta detta, för så dålig är den säkert inte. :cautious:
Ja gud! Det var innan jag hade streamingtjänsterna så jag köpte den på dvd, 1 eller 2 säsonger, efter att ha läst här att många såg den. Men den var inte rolig. Samma upplägg i varje avsnitt och alla var übersmarta. Dessutom tycker jag inte om Mandy Patinkin utan skägg.
 
Lätt Killing Eve, framförallt eftersom den är så väldigt hissad på det här forumet.

Kämpade mig igenom 5 eller 6 avsnitt innan jag gav upp. Alldeles för fånig med trista karaktärer som inte verkar veta vad den vill. Är det humor eller ska den vara mörkare? Mer definierat hade passat mig bättre, och helst åt det mörka hållet för min smak då :)
 
Ja gud! Det var innan jag hade streamingtjänsterna så jag köpte den på dvd, 1 eller 2 säsonger, efter att ha läst här att många såg den. Men den var inte rolig. Samma upplägg i varje avsnitt och alla var übersmarta. Dessutom tycker jag inte om Mandy Patinkin utan skägg.
Ja jag tycker criminal minds är för blodig. Jag fixar inte alla våldsamma serier, eller biljakter i det oändliga. Jag gillar typ inga serier utom Frasier töntigt nog.
 
Jag gillar faktiskt Vänner. Men tror mer att det är för att jag växte upp med att se det efter skolan och att det ger en skön nostalgitripp än att själva serien är särskilt bra.
Jo, den faktorn gör ju att upplevelsen kan ändras något. Har andra serier som jag egentligen tycker är dåliga, men av nostalgiska skäl uppskattar på något vis. På samma sätt som att vissa serier, filmer eller musikalbum som jag älskar kommit att sammanlänkas med dåliga perioder i mitt liv, så jag kan inte kolla eller lyssna ändå :D
 
Sopranos, Girls, True Detective, Solsidan och Bron. Om jag inte känner att jag vill se vidare efter två avsnitt är det inte något för mig, även om andra säger att det bli bättre och bättre.

Hade också svårt för Narcos, men där var det våldet som gjorde att jag slutade titta. Handlingen var bra, kom igenom nästan hela första säsongen. Chernobyl har jag tagit paus från då den blev för obehaglig men har bara ett och ett halvt avsnitt kvar så den ser jag nog klart.

Finns några andra som jag inte tror är något för mig, men kan inte säga säkert då jag inte sett något avsnitt, utan bara går på beskrivningen. Som exempel The Handmaids Tale, The Walking Dead och Breaking Bad.
 
Jag har koncentrationsspann guldfisk (ja, jag vet att det är EGENTLIGEN en myt) och är enormt blödig. Så TV är inte för mig.

Game of thrones - ska jag kolla våldtäkter för skojs skull?
Criminal minds - ska jag kolla mord för skojs skull?
Vänner, Frasier, Big Bang Theory... - ska jag kolla andra människor som pratar för skojs skull...pleaze jag åker tunnelbana. Jag hör och ser nog med knäppisar IRL
 
Skriver under på jävla Vänner! En kursdeltagare nämnde att den finns på Netflix men snart försvinner så hon höll på att se om den, jag tänkte att man kanske borde göra det ändå - jag såg ju avsnitt ibland när det begav sig och har för mig att det var hyfsat kul. Men vilka skitstövlar de där "vännerna" är! Vem ska man sympatisera med, hela gänget suger ju!? :wtf:

Orange is the new black håller jag också med om, tvingade mig igenom flera avsnitt för den skulle ju vara såååååå bra! Gäsp. O_o
 
Ack, så många!

The Handsmaids tale - urrk. Den stod mig upp i halsen från början.
Game of Thrones - första säsongen var ok, sen är den bara en orgie av våld och maktkamp
Sagan om ringen - film eller trilogi eller whatever - så våldsamt så jag får ont i magen av att bara tänka på den
Veep - gapigt och tjatigt, även om jag gillar Dreyfus som skådis i annat.
Suits - gulligt första säsongen men sen bara kostymorgier
24 - jag fick panikångest av det där tutandet och stressen och av southerland. Kräkskräks.
Sopranos - neeeeej, jag klarar inte av den bara. Italiano-machomacho. Nej bara nej.
Killing eve var kul första säsongen. Sen gick den larvigt utfö-ö-ö-örrr.
Black mirror - gäsp
Fargo - gäsp
Stranger things - första säsongen fantastisk. Andra säsongen - 🤔 :confused:
Orphan black - gspgäsp.

Kan säkert göra listan superlång, faktiskt enklare att lista sevärdiga och BRAsomfan-saker som jag väljer att göra i såg senast-tråden. (orkar inte engagera mig i alla tv-doku-serietrådar)
 
Sopranos, Girls, True Detective, Solsidan och Bron. Om jag inte känner att jag vill se vidare efter två avsnitt är det inte något för mig, även om andra säger att det bli bättre och bättre.

Hade också svårt för Narcos, men där var det våldet som gjorde att jag slutade titta. Handlingen var bra, kom igenom nästan hela första säsongen. Chernobyl har jag tagit paus från då den blev för obehaglig men har bara ett och ett halvt avsnitt kvar så den ser jag nog klart.

Finns några andra som jag inte tror är något för mig, men kan inte säga säkert då jag inte sett något avsnitt, utan bara går på beskrivningen. Som exempel The Handmaids Tale, The Walking Dead och Breaking Bad.
Sopranos är ju världens bästa serie! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp