Serierna som alla gillar - utom du

Bron var en stor besvikelse. Jag tog mig igenom 1,5 avsnitt.

GoT, Vänner, Sex and the City med flera med flera behöver jag inte ens testa.
 
Skriver under på jävla Vänner! En kursdeltagare nämnde att den finns på Netflix men snart försvinner så hon höll på att se om den, jag tänkte att man kanske borde göra det ändå - jag såg ju avsnitt ibland när det begav sig och har för mig att det var hyfsat kul. Men vilka skitstövlar de där "vännerna" är! Vem ska man sympatisera med, hela gänget suger ju!? :wtf:

Jag tror att man bara kan gilla Vänner om man såg den första omgången/inom några år från när den gjordes. Tyvärr är detta min sovserie men ärligt talat så stör jag mig rejält på serien numera. Men så är det med många "roliga" skämt i liknande serier från samma tidsperiod. Har vuxit ifrån såna skämt och tur det :)
 
Jag tror att man bara kan gilla Vänner om man såg den första omgången/inom några år från när den gjordes. Tyvärr är detta min sovserie men ärligt talat så stör jag mig rejält på serien numera. Men så är det med många "roliga" skämt i liknande serier från samma tidsperiod. Har vuxit ifrån såna skämt och tur det :)
Men jag förstår inte riktigt det här med att gå tillbaka i tiden och revidera uppfattning om saker och ting till dagens...öhhh...alltså - det finns väl massa saker man skrattat gott till och uppskattat förr i tiden men idag är så mycket så annorlunda att det liksom är bara dumt att adaptera dagens uppfattning till den tid vi var då.

Det är ju det som är skillnaden i tidslös berättarteknik och tidsbunden dito. Humor förändras alltid. Kan man inte se saker för vad det VAR liksom? Gamla åsanisse-filmer eller casablanca i svartvitt kan vara jättemärkliga med dagens värderingar och generellt spridd humor skulle inte dessa filmer ha en pust av en suck att bli vad de då var. Men de är förlåtna för att de är svartvita.

Vänner VAR bra, men det ÄR en igår- serie och man måste nog vara lite förlåtande till den dåtiden och gå vidare och kanske skaffa sg någon ny sovserie :) .

Däremot såg jag typ förra året på amerikanska netflix nåt som idag är borttaget där man gjorde en retake av vänner fast med svarta skådisar och det blev bara väldigt väldigt obekvämt.
 
Avskyr Solsidan. Rika människor med löjliga problem.
Finns det NÅGOT svenskt de senaste typ tio åren som varit bra? Bron var skitbra men den var ju samproduktion.

Det enda riktigt bra jag kan komma på från modern tid är Graven (2004). Den var verkligen bra. Sen kom en säsong 2 som var apdålig.

Förresten, Torka tårar utan handskar gillade jag. Dock inte så att jag slog frivolter av lycka.
 
Breaking Bad, Westworld, Fargo och Walking dead - serier jag icke klarar av och som sambon dessutom älskar vilket gör vårt serietittande något svårt :o :D
Ja gud. Westworld. När Handmaid's tale var ny och jag var helt tagen av den skrev någon här att jag borde kolla Westworld, den var ännu bättre. Tog mig igenom ett helt avsnitt men jösses vad dåligt det var.
 
Finns det NÅGOT svenskt de senaste typ tio åren som varit bra? Bron var skitbra men den var ju samproduktion.

Det enda riktigt bra jag kan komma på från modern tid är Graven (2004). Den var verkligen bra. Sen kom en säsong 2 som var apdålig.

Förresten, Torka tårar utan handskar gillade jag. Dock inte så att jag slog frivolter av lycka.
Ja Graven! skitbra! nu kör svt någon slags spel där vissa är tjuvar och andra poliser. Mycket bra. Plötsligt förstår jag varför SD är största parti...
 
The office och Parks and recs!:wtf:
Alla säger att jag ska ge de en chans för de är så roliga och de har gjort förarbetet till så många serier. Nope! Det går inte!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp