Seriösa pitbull uppfödare

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Midnightwalker

Har ni en stabil pitbull köpt från en seriös uppfödare? Vilka? Var? Hemsida? Ska bli en lycklig pitbull ägare (en seriös sådan) och eftersom att jag vet att det finns så många oseriösa, så vill jag vara noga med var jag köper den ifrån.

Tacksam för dem svar jag kan få!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

LYCKA TILL!

Jag skulle importerat om jag nu tvunget skulle ha en pitbull!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Vad gynna du mig med ditt inlägg?

..och fördomar som ovanstående undabedes. Blir så trött på folk. Har du inget att tillföra tråden, så låt bli.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Fördommar?

Jaså? Jag tipsade dig om att importera.

Det finns inte så många pitbulls i sverige, och knappast så många seriösa uppfödare

Importera, om du vill ha mer att välja på.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

1. Jag ska inte importera.
2. Det finns en del seriösa uppfödare i Sverige.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Okej, då kan jag bara säga lycka till, och jag hoppas verkligen att du hittar en bra, och mentalt stabil hund! :)
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Det hoppas jag med, och det är mitt mål med hunden. Visst krävs det att hunden är stabil, men jag tror fortfarande att ett djur blir vad man gör den till.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Visst, till en viss del, men får du mentalt skräp, så kvittar det hur du uppfostrar den!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Tror det beror mycket på om hunden är ompalcerad eller om det är en valp. och jag står starkt fast vid att en hund blir vad man gör den till.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Usch, det är sånna som dig jag inte vill möta ute med din hund. Förnekar man hundens mentalitet, och vad den är avlad till... så, nä, då ska man nog inte ha en sk kamphund!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Hoppas inte hunden du tänkt skaffa blir som du verkar vara....

Hugger direkt!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Varför vill du ha just en Pitbull ?

Vad är det som den som ingen annan ras har ?

/ Nyfiken
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Jag förstår, att tom dom som är pitbull ägare är skeptisk till folk som skaffar rasen. Det är jag med, och jag blir arg och besviken på folk som skaffar sig en hund i syftet att skaffa på sig lite status och att det fränt med en respektingivande "sak" i kopplet.

Dessutom tycker jag det är ganska dumt att ställa en fråga "Varför just den?" Det är som att jag har en grand danois, varför har jag honom? -För att jag gillar hundrasen och har alltid varit svag för den. Det kan väl också uppfattas oseriöst att ha en hund just för att man "gillar den" men dem flesta gånger är det som varför är du just ihop med honom? Du gillar honom, men kan kanske inte riktigt sätta fingret på en vettig förklaring.

Jag har hållt på med hundar sen barnsben, jag läser djurvård och ska bli veterinär, jag läser hundkurser dagligen och tränar med hundar, tro mig jag vet vad jag ge mig in på. Jag bor i ett område där var varannan hundägare råkar ha pitbull, för att dem ser så respektingivande ut.

Skulle jag inte kännt mig säker, skulle jag inte ens göra mig intresserad av en pitbull. Varför jag just vill ha en pitbull är för att jag ser inte dom som en annorlunda hund, även om jag respekterar och inser deras egenskaper och i det syftet dom alltid avlats för. Jag tror starkt på att en hund (ett djur) blir vad man gör den till, men eftersom jag är medveten om att det finns så mycket oseriöst bakom rasen, försöker jag ta kontakt med seriösa uppfödare för att just undvika det oseriösa som det löper större risk att något kan gå snett. För jag är väl medveten om att det är en kamp hund och har under hela sin tid varit avlade för att just döda sin motståndare, men mitt syfte är inte att vara en motståndare, och jag står starkt fast vid att en hund blir vad man gör den till, oavsett ras och eftersom jag anser att jag har tillräckliga kunskaper, tvivlar jag inte på mig själv, vilket jag tror man kommer längst på.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

och jag önskar att folk kunde visa mer hänsyn och villiga att lära sig istället för att dra svansen mellan benen och visa osäkerhet.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

1. Om jag har fattat saken rätt så är inte pitbull en godkänd ras i sverige..

2. En seriös uppfödare har seriösa mål med sitt avelsarbete och vill sälja till bra folk, vilket är svårt att ha/göra med en ras som inte är godkänd och som inte har någon vidare marknad..

Vad ska du med hunden till? :cool:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Står det ngnstans att jag inte gillar pitbulls?

Näpp!

Jag föreslog att hon skulle importera
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 500
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 212
Senast: Ajda
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 720
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp