Bukefalos 28 år!

Seriösa pitbull uppfödare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Först skriver du att jag är patetisk och nu förstår du mig ?

Jag ifrågasätter dig och det är inte detsamma som att jag inte skulle respektera dig .

Du tar allt så himla personligt, jag försöker bara få fram ett svar om varför man i allmänhet väljer att köpa en pitbull när det finns liknande raser, vad det är som pitbullen har men som ingen annan liknande ras har ?

Det är jätte svårt att hitta en renrasig pitbull och du verkar ju inte jätte intresserad av om den är reggad eller inte.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Det du skrev där, är tydligt bevis på osäkra hundägare som förlitar sig starkt på SKK. Sedan tycker jag att det är sjukt av en människa, som själv är en djurvän, inte reagera på det jag skrev.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Det kanske klingar högre med en PITBULL, istället för en AMSTAFF!

En amstaff kan man åtminstone få reggad, med känd mental status!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Snälla du.

Jag skapade inte tråden för att diskutera med dig om varför ANDRA vill ha pitbulls. Jag talar endast för mig själv och jag är ute efter en seriös uppfödare, för att köpa en registrerad pitbull av personliga skäl tycker jag om rasen. Du får fråga andra i andra trådar varför just dom vill ha pitbulls, jag är inte upplagd för en diskussion om pitbulls när jag inte ens skapat tråden i det syftet, då jag anser att pitbulls ägare borde ligga lågt med sådana trådar då dom skapar bara mer uppmärksamhet och problem ju mer folk jiddrar om fördomarna.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Am staff är fortfarande inte den ras jag ska köpa, mina föräldrar har am staff och jag tycker det är typiskt buke folk kommentera "Det kanske klingar bättre med pitbull än am staff" det är som att jag säger till dig att du hellre vill ha en rottweiler än en labrador för att rottweilern ser mer respektingivande ut. Same shit, different name.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

vadå "osäkra hundägare"?

Om du inte redan vet det så nedärvs tex rädslor mkt starkt, man kan spåra arvsgången rätt enkelt i många fall.

Det är därför man vill veta hur hundarna är i mer pressade situationer, De flesta hundar är trevliga hemma i vardagsmiljöer men visar helt andra sidor om man sätter lite press på dem.

Och HD/AD fel syns inte utan röntgen.

Du snackar om att du vill "köpa från en seriös upfödare" sen förkastar du allt som är seriöst och påstår "hunden blir vad du gör den till".
Varför köper du då inte första bästa ghettopb från blocket då?
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Jag anser inte att skk är gud allena, tvärtom i många fall.
Däremot så skulle jag aldrig drömma om att köpe en oreggad rottis.
Har du en aning om hur mycket skitrottisar som finns därute?
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Jag har absolut inga fördomar emot Pitbull..

Jag tycker bara det är ganska komiskt att du inte ens kan svara för vad Pitbullen har som ingen annan ras har ...

Men lycka till då!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Svenska APBT-klubben som för övrigt är en förening som tar starkt avstånd till alla former av hundkamp.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Så du anser att denna hund som lika gärna kunnat vara din hund utan papper är en skithund? Väldigt moget uttryckt. Jag anser inte att det finns några "skithundar" för jag ser inte dom som ting, jag ser dom som individer.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Men du måste också förstå att jag inte köper hunden pga hunden avlats för kamp under sin tid? Jag har erfarenheter av hunden och tycker det är en trevlig hund, vet man inte vad man har i kopplet, är det många gånger ingen trevlig hund och tyvärr är det många fel människor som tyvärr har en Pitbull dom inte lyckats med. Men å andra sidan tycker jag att seriösa köpare som jag, bevisar att det inte bara är idioter som köper rasen. För jag vill verkligen klargöra för er varför jag vill ha en pitbull, men det är inte lätt att sätta fingret på. Men jag säger att jag har erfarenheter, kunskaper och har haft en pitbull på foder under en viss tid som för övrigt var mycket osäker och som jag lyckades bra med, sedan vet jag att det mycket väl kan klicka i hundens huvud.

Nu vill jag tygla tråden lite, för detta var inte syftet med tråden.


Nä jag förstår inte varför du vill ha en pit! Jag ifrågasätter inte din kompitens/lämplighet som ägare av kamphundsras... den lägger jag mig inte i...

Men är valet av ras endast grundat på att du vill ha en hund med attityd, och att du tycker att rasen är trevlig? :crazy:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Herregud, jag bor i Angered. Jag kan sätta mig på bussen en hållplats för att köpa en Pitbull för 500kr om jag så vill. Hade jag inte varit seriös, hade jag sällan velat ha kontakt med seriösa uppfödare.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Du tolkar skithund som något personlig mot hunden medan escodobe med skithund menar: dålig status ( psykiskt som fysiskt ) och detta till följd av dålig avel...

Jag kan sätta mig på bussen en hållplats för att köpa en Pitbull för 500kr om jag så vill

Nope, då köper du en blandras !
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Nä jag förstår inte varför du vill ha en pit! Jag ifrågasätter inte din kompitens/lämplighet som ägare av kamphundsras... den lägger jag mig inte i...

Men är valet av ras endast grundat på att du vill ha en hund med attityd, och att du tycker att rasen är trevlig? :crazy:

Faktum är att du inte ska ifrågasätta mig överhuvudtaget då detta inte var syftet med min tråd. Adjö. ;)
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

tror knappast att du får en renrasig pitbull för 500 kr, då det inte finns så många renrasiga, och de som har renrasiga, nog håller ganska hårt i dem!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Pitbull är för övrigt inte en renrasig hund i Sverige överhuvudtaget så spelar det ingen roll om denna pitbull så är korsad med staff eller något annat, eller om den är "pitbull" för den klassas inte som renrasig i vilket fall som. Här får man tag på pitbulls för några hundralappar, jo. Men nog om detta. Tyglar tråden nu.

Adjö.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Så du anser att denna hund som lika gärna kunnat vara din hund utan papper är en skithund? Väldigt moget uttryckt. Jag anser inte att det finns några "skithundar" för jag ser inte dom som ting, jag ser dom som individer.

Skithund i det sammanhanget betyder att hunden är skit kvalitetsmässigt.
Jag känner/kännt en massa rottisar reggade som oreggae, pitbulls och blandraser.För att jag gillar dem som indevider innebär inte att jag tycker deras kvaltiet är bra eller försvarar avlen som lett fram till dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
2 981
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 697
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 264
Senast: Ajda
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 194
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp