M
midnight surprise
Jag behöver verkligen hjälp!
Min ponny är en duktig hoppare och jag satsar på att starta LB i november men problemet är att hon är ganska tung nu och har inte så värst mycket muskler så hon orkar inte riktigt hoppa en bana på 100-110...
det går bra när man kommer med fart och kommer rätt, då går banan helt utan problem men när man måste korta galoppsprången så orkar hon inte ta sig över och då stannar hon.. stannar hellre än river...
nu behöver jag tips på övningar så jag kan arbeta upp bra muskler!
Studs ska jag hoppa 1 gång i veckan men hon blir så lätt uttråkad så att hoppa mer än två gånger i veckan blir för mycket. konditionsträning kör jag också två gånger i veckan... vi har inga backar så klättring är tyvärr inget alternativ..
annars hade jag klättrat ofta....
vill verkligen träna upp henne..!
jag är övertygad att hon skulle hoppa hur bra som helst om hon bara kände att hon orkade helt!
Hjälp..?

Min ponny är en duktig hoppare och jag satsar på att starta LB i november men problemet är att hon är ganska tung nu och har inte så värst mycket muskler så hon orkar inte riktigt hoppa en bana på 100-110...
nu behöver jag tips på övningar så jag kan arbeta upp bra muskler!
Studs ska jag hoppa 1 gång i veckan men hon blir så lätt uttråkad så att hoppa mer än två gånger i veckan blir för mycket. konditionsträning kör jag också två gånger i veckan... vi har inga backar så klättring är tyvärr inget alternativ..
vill verkligen träna upp henne..!
Hjälp..?