Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är så dumt att lösgodispåsarna i affären är så stora, det går åt ett par hekto bara för att täcka botten. Men det är ju det de har räknat ut...
Jag tar ibland en plastpåse från fruktdisken till lösgodiset, man får en bättre känsla för hur mycket man har när det inte kan gömma sig bakom pappret i en papperspåse.
Ett tips kanske är att ta med enliters plastpåsar hemifrån. Det är ju lätt att ha en liten rulle i väska så att man inte glömmer att ta med...
Det låter som ett bra första steg
Kommer göra som blueberry föreslog med att inte åka godis i bilen. Det blir förbud på det. Förutom under semestern om några veckor. Då får det vara tillåtet, men i begränsad mängd.
Får ta tag i godiset. Det är det som är boven. Och chipset. Blir jag sugen på chips kanske en sån liten 40 grams påse kan vara okej. Bättre än 300 gram.
Det gör jag med. Brukar försöka att inte ha tex kakao hemma så går det inte att göra kladdkaka, som jag gör minst en gång in veckan. Men så köper jag nytt gång på gång...
Numera kan jag utan problem ha godis hemma, det tar inte slut direkt.
Ser alla småungar som går med kladdiga händer och gräver, sett nån som smakat och lagt tillbaka *spysmiley* Lösgodislådorna är kräksjukesmittspridare i min hjärna och det hjälper definitivt en hel del om jag skulle känna mig sugen![]()
Idag gjorde jag ett bättre val.
Istället för att baka, vilket jag var sjukt sugen på, så åt jag hallon med grekisk yoghurt och en liten skvätt hallon.
Det stillade mitt behov idag i alla fall![]()