Serverproblem.

Sv: Serverproblem.

Förstår att an inte vil ha datorer på.. Finns inget mer störande moment... man vet att den står där och drar strm (för den drar ju faktiskt mer än om den skulle vara avstängd)
Dessutom är de ju de där med brandrisk...

Fast just servrar vill man verkligen inte stänga av. En server kör i regel FTP, Hub, Spelserver, Hostar en hemsida eller liknande. Något man INTE vill ska ha onödig downtime.

Just det där med ström vet jag inte om jag vill gå med på. Om kåken värms med el går det lika bra att sänka den ett par grader eftersom datorn mer eller mindre fungerar som element. Oftast går det att få datorn att gå plus minus noll genom att komma ihåg och släcka lyset och sänka värmen lite.

Fast... har grabben planerat så dåligt att han placerat server i lägenhet, cut it! :D

Sv: Serverproblem.

*kl*

Jag tycker att det låter som att han har dubbla nätverkskort i sin dator och en delad internetanslutning. Så visst kan du ansluta sladden direkt från hallen till din dator. Fast har du otur är det en internetanslutning som styr IP-lånet till en specifik MAC-adress (alla nätverkskort har en unik adress). Då får du stänga hans burk, vänta upp till en timme och sedan ansluta sladden till din dator. Eller så får du släppa adressen från hans dator och efter anslutning, förnya den på din dator. Men det är kanske överkurs :)

Jag förstår att ni inte vill ha den extra elkostnaden, men om han haft sin dator igång i 7 år, så gör en vecka varken från eller till.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 683
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Jag har hamnat i ett ekorrhjul när jag ska hjälpa min åldrige far att få ordning på hans iPad... Han fick den för tre år sen - inte... 2
Svar
26
· Visningar
1 745
Senast: Elementary
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 712
Senast: MJLee
·
Äldre Jag och min sambo har tagit in en inneboende. Killen flydde från sin hemort pga. att han var förföljd och jagad. Hurvida detta är... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka