Bukefalos 28 år!

Service pack 2 till xp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Service pack 2 till xp

bengibollen skrev:
Norton AV är ju ökänt för att vara tattigt, sno resurser och ställa till med besvär. Det är ju som att jämföra en frisk, levande tonfisk med en inlagd sill. :-)
Bubben har dessutom inte ens nämt Norton.

Nej men det kvittar. Pc-Chillin 2002 ligger på andra plats på de bästa programmen....tycker inte att det är något att klaga på då...
 
Sv: Service pack 2 till xp

Elajten skrev:
DÅ är du en väldigt dålig nätverkstekniker då. Min morsa och min sambos morsa har båda varsin köpt pc med alla updates och antivirus och allt "skydd" man kan ha. De surfar bara på vars högst 3-4 sidor. Ingenting annat. Deras datorer havererar i ett och fylls med en massa trojaner och jäkelskap. De kör båda Norton Antivirus.

:confused: :confused: :confused:

Vad är det i mitt påstående som gör mig till en dålig nätverkstekniker?
Att jag ser att ett visst betende ofta leder till strulande dator?

Jag hoppas att alla som har PC har en köpt PC!

Att man bara surfar på 3-4 sidor är ingen garanti, som jag skrev så kan det räcka med att vara uppkopplad, och surfar man på "fel" sidor räcker det med 1, det är inte antalet som är det viktiga!!!

Men om du nu är så duktig, varför har du inte "frälst" din egen mor och hennes sambo med din välsingnelse som tydligen fixar allt :confused:

I mina ögon verkar du vara en omogen snorunge med ett brinnande datorintresse som tror att du kan allt!

Läser man vad du skriver upprepar du dig som en pappegoja utan att egentligen tillföra något nytt.
Man kan ta ett av dina svar och klippa in i vilken annan fråga som helst.

"Windows är skit och kör Pc-Chillin 2002" i olika varianter är ju det enda du åstadkommer!
 
Sv: Service pack 2 till xp

Bubben skrev:
:confused: :confused: :confused:

Vad är det i mitt påstående som gör mig till en dålig nätverkstekniker?
Att jag ser att ett visst betende ofta leder till strulande dator?

Jag hoppas att alla som har PC har en köpt PC!

Att man bara surfar på 3-4 sidor är ingen garanti, som jag skrev så kan det räcka med att vara uppkopplad, och surfar man på "fel" sidor räcker det med 1, det är inte antalet som är det viktiga!!!

Men om du nu är så duktig, varför har du inte "frälst" din egen mor och hennes sambo med din välsingnelse som tydligen fixar allt :confused:

I mina ögon verkar du vara en omogen snorunge med ett brinnande datorintresse som tror att du kan allt!

Läser man vad du skriver upprepar du dig som en pappegoja utan att egentligen tillföra något nytt.
Man kan ta ett av dina svar och klippa in i vilken annan fråga som helst.

"Windows är skit och kör Pc-Chillin 2002" i olika varianter är ju det enda du åstadkommer!


Det som gör dig till en dålig nätverkstekniker är ditt påstående om att jag och andra skulle "klabba" med datorn samt att windows struktur inte är dålig. Vad får dig att tro att JAG skulle klabba med datorn? Tror du jag är helt genomusel på datorer? Tror du inte jag kan lite ett och annat om både mac och pc?? Jag har varit med om det mesta och 99% av fallen så har Windows eller virus som windows släppt in, varit orsaken till klabbet, inte klabbiga personer som använder datorn. Köper du en PC med Windows eller till och med köper Windows XP Pro separat som är deras senaste OS, så ska väl van en vanlig svensson kunna använda skiten utan att uppdatera stup i kvarten, inte våga röra en enda ikon eller knapp i rädslan att skiten ska haverera och trots alla updates och antivirusprogram och spyware hunters så havererar skiten ändå. Kallar man det en dator? Nej. M$ struktur på saker och ting suger rätt igenom. En dator ska användas, inte servas hela tiden.

Du hoppas att alla som har pc har köpt pc? Jag menade att de har varsin Köpedator..typ en Dell och en Compaq. Inget hemma bygge med andra ord.

Det räcker med att vara uppkopplad?? jamen hallå?? Ska man inte våga använda sin dator? Vilken svensson eller tant agda tror du sitter och uppdaterar alla drivrutiner exakt hela tiden?? Ingen, för att windows är för dåligt uppbyggt och för komplicerat för att folk ska klara av det utan 50 handböcker eller ta hjälp av supportrar och annat folk. Så mycket som pc strular så skulle alla bli ruinerade av att lämna in datorn vid varje strul.

Varför jag inte har "frälst" min morsa och min sambos morsa? Jo för att jag håller på med ett V8-bygge, håller på att leta jobb och letar efter en gård som jag och min sambo ska köpa. Jag har helt enkelt inte haft tid med detta. Men jag har tänkt få det gjort innan månadens slut.

Synd att jag verkar vara en snorunge i dina ögon. FÖr det är helt fel. Jag är ingen snorunge som tror sig vara bäst i allt eller kunna allt. Men det jag säger har jag erfarenhet av, fakta om och jag vet helt enkelt vad jag talar om. Eller du tror inte att 15 års ihärdigt datoranvändande tillför något?? Jag säger/skriver aldrig saker som jag inte vet något om.

och jag kan säga dig att jag har inte enbart haft problem på min egen pc utan alla jag känner har haft alla möjliga fel, och jag har haft hand om en jäkla massa datorer som har strulat. De enda datorerna som jag haft hand om som INTE strulat har varit Macintoshar.
 
Sv: Service pack 2 till xp

Jaså, windows brandvägg är inte säker? Vågar du använda en dator då överhuvudtaget?
För du med 15års yrkeserfarenhet borde väll inte kunnat missa att Windows har fått högre säkerhetsklasificering än både MacOS X och b.la. Linux Redhat. Sen som riktig branvägg på ett stort företag ska ju dock självklart nog liten svart eller röd lite mystisk box med massa lampor stå, med nåt slag av BSD ;).

Sen är det lika mycket brister i andra OS, men windows är iallfall snabba på att fixa till dem med windowsupdate.

Angående hemmabygge har jag helt ändrat åsikt sen innan. Dell och HP är bra maskiner, för den normala användarn finns det ingen anledning att köpa nåt annat..

Sen tror jag som vissa andra att du bara är en liten snorunge som snackar skit, känns så på ditt sätt att skriva iallafall...
 
Sv: Service pack 2 till xp

Renkött skrev:
Jaså, windows brandvägg är inte säker? Vågar du använda en dator då överhuvudtaget?
För du med 15års yrkeserfarenhet borde väll inte kunnat missa att Windows har fått högre säkerhetsklasificering än både MacOS X och b.la. Linux Redhat. Sen som riktig branvägg på ett stort företag ska ju dock självklart nog liten svart eller röd lite mystisk box med massa lampor stå, med nåt slag av BSD ;).

Sen är det lika mycket brister i andra OS, men windows är iallfall snabba på att fixa till dem med windowsupdate.

Angående hemmabygge har jag helt ändrat åsikt sen innan. Dell och HP är bra maskiner, för den normala användarn finns det ingen anledning att köpa nåt annat..

Sen tror jag som vissa andra att du bara är en liten snorunge som snackar skit, känns så på ditt sätt att skriva iallafall...

jag vågar använda datorer ja, jag vet hur jag ska skydda den så pass gott det går. Och NEJ, windows brandvägg är ett skämt. Börjar tro du är en liten M$-fanboy. "För du med 15års yrkeserfarenhet"???? VAR har jag skrivit att jag har YRKESerfarenhet? Jag sa bara att jag hade 15 års erfarenhet utav både mac och pc. Detta är jag självlärd i. Windows skulle ha högre säkerhetsklasificering än både MacOS X och b.la. Linux Redhat?? Skitsnack säger jag bara. SÅ löjligt att ens påstå något sådant. Den som påstår något sådant kan ju verkligen inte något om datorer. Det var det absolut DUMMASTE jag har hört.

Mac OS X är ett utav världens säkraste och stabilaste OS. För att inte säga HELT virusfritt. Hur F*N kan windows ens ha en suck emot det?? Och vad yrar du om med windowsupdate?? Tror du inte Apple har updates? Köp du dig en mac med MacOSX och koppla upp den så ska du se att den uppdaterar den med. Givetvis finns det ingen mjukvarubrandvägg som slår en hårdvarubrandvägg, har ej påstått något annat. Isåfall länka gärna.

Brister finns det inte särskilt mycket i Mac OS X. Jag har en Ibook 12" 1.2Ghz G4. Med Mac OS X Panther version 10.3.8. Har ALDRIG haft problem med den. Den gör ALLT som jag ber den om UTAN strul. Det gör däremot INTE pc´n. Den gnäller om allt. Har inte sagt att Compaq, Dell eller andra skulle vara dåliga, hemma bygge funkar bäst för mig, men för tant agda 80 år och alla morsor och farsor och farmor osv...duger dellarna och compaqarna bra. Men I.E är en smitthärd som tyvärr medföljer och även Norton som är dåligt medföljer.

Av min text att döma ska du ej tro att jag är en snorunge då jag inte är någon stjärna på att skriva, men det jag skriver är korrekt för jag skriver inte om saker jag inte vet något om. Som vissa andra här gör märker jag.

Läs det jag skriver istället för att döma mig på grund utav texten. Hur gammal är du? Jag tror att jag minst lika gammal eller till och med äldre än dig.
 
Sv: Service pack 2 till xp

Nopp, absolut ingen fanboy till Microsoft. Jag ser vad som är ute just nu, vad marknaden skriker efter och vad jag vill syssla med. Och just nu är det microsoft som har vinden i seglena, imorgon är det kanske något annat.

Jag har precis avslutat en 2årig nätverksutbildning med t.ex. säkerhet högt ställt på listan. Windows 2003 HAR en högre säkerhetsklassificering än både MacOS X och Linux Redhat. Ska försöka leta fram en källa till dig, men sitter du och förnekar det är det ingen idé att fortsätta diskutera. Nu dömmer jag dig istället som en av de miljoner dumma användare det finns.

Fördelen med Dell och HP är att varje modell är väldigt noga testade innan de släpps vidare, dvs att du kan va säker på att ALL maskinvara fungerar tillsammans. Sitter själv med ett hemmabygge men börjar Dell sälja AMD-maskiner kan jag mycket väll tänka mig en sån nästa gång.

I.E. och Norton är dock inget jag föredrar, men sen när är du tvungen att använda dem? Min ålder står i min profil, vågar du tala om din?

Dömmer inte dig på ditt sätt att skriva utan för din attityd, jag har själv dyslexi så.

Njä.. Nu drar jag mig, ingen menning att diskutera med fanatiker och besserwissrar.
 
Sv: Service pack 2 till xp

bengibollen skrev:
Vet inte om jag skulle rekommendera folk för att akta sig för SP2 direkt. Tvärtom skulle jag vilja säga. Installera SP2!
Vi menar precis samma sak! :bow: Fast jag uttryckte mig bara lite klantigt. Naturligtvis ska man installera SP2, men man bör följa rekommendationerna och se till att ha en säker backup innan. Min rekommendation att akta sig för SP2 var alltså att tant Agda bör se till att ha hjälp innan hon installerar SP2.

För övrigt tycker jag alla som inte är tillräckligt kunniga själv bör se till att ha någon kunnig till hands, eller åtminstone kunna betala för någon kunnig. Tyvärr finns det för många Agdor där ute - de brukar dock vara betydligt fler generationer yngre än så och det är nog ännu mer tragiskt! :(

/Erica
 
Sv: Service pack 2 till xp

Renkött skrev:
Nopp, absolut ingen fanboy till Microsoft. Jag ser vad som är ute just nu, vad marknaden skriker efter och vad jag vill syssla med. Och just nu är det microsoft som har vinden i seglena, imorgon är det kanske något annat.

Jag har precis avslutat en 2årig nätverksutbildning med t.ex. säkerhet högt ställt på listan. Windows 2003 HAR en högre säkerhetsklassificering än både MacOS X och Linux Redhat. Ska försöka leta fram en källa till dig, men sitter du och förnekar det är det ingen idé att fortsätta diskutera. Nu dömmer jag dig istället som en av de miljoner dumma användare det finns.

Fördelen med Dell och HP är att varje modell är väldigt noga testade innan de släpps vidare, dvs att du kan va säker på att ALL maskinvara fungerar tillsammans. Sitter själv med ett hemmabygge men börjar Dell sälja AMD-maskiner kan jag mycket väll tänka mig en sån nästa gång.

I.E. och Norton är dock inget jag föredrar, men sen när är du tvungen att använda dem? Min ålder står i min profil, vågar du tala om din?

Dömmer inte dig på ditt sätt att skriva utan för din attityd, jag har själv dyslexi så.

Njä.. Nu drar jag mig, ingen menning att diskutera med fanatiker och besserwissrar.

Microsoft har aldrig och kommer aldrig att utveckla någon programvara alls som kommer att vara säkrare/stabilare än Mac OS X. Visste du kanske inte att Mac OS X bygger på ren UNIX grund? Läste du inte länken jag länkade till? Tror du inte jag kan något om datorer eller? Tror du jag är en komplett idiot som inte vet vad jag talar om? Med Windows i burken kan du ALDRIG garantera att all maskinvara fungerar. Och angående din näterverksutbildning så borde du få pengarna tillbaka då du uppenbarligen inte lärt dig något vettigt. De har tydligen tutat i dig en massa skit.

Jag har aldrig sagt att jag är tvungen att använda I.E eller Norton, men tyvärr så medföljer det ofta Compaq och Dell maskiner och liknande paket datorer. I varft fall så gör I.E det och som sagt så finns det Mååååååååånga tant agda därute. Och en dator ska vara användarvänlig och stabil inte användarovänlig och ostabil. Man ska liksom inte behöva lämna in datorn för att installera en update som servicepack2. Det ska gå hur datorn än är konfigurerad. Det går på mac så varför inte på pc som är så många gånger bättre än mac enligt dig. Nä du, vakna upp och smell the coffee. Sluta vara så insnöad i M$ propaganda. Att dömma mig som dum användare är bara fel. Den som är dum här verkar ju vara du. Min attityd ska du ej heller dömma mig för då jag kan bli lite småirriterad på besserwissrar, den betyder dock inte att jag har fel.

Som jag har nämnt förr så skriver jag aldrig om saker jag ej kan något om.

jag fyller 24 i mars den 11:e om du nu undrar.
 
Sv: Service pack 2 till xp

Då är vi allt på samma våglängd du och jag :-)
 
Sv: Service pack 2 till xp

Okej då, gör väll ett undantag då och gör ett inlägg till bara för din skull ;).

Elajten skrev:
Microsoft har aldrig och kommer aldrig att utveckla någon programvara alls som kommer att vara säkrare/stabilare än Mac OS X.

Ahh... En spåtant, nåt mer du vill dela med dig på samma gång? :idea:

Visste du kanske inte att Mac OS X bygger på ren UNIX grund?

Att MacOS X bygger på Unix vore väll svårt att missa? De insåg äntligen att deras eget OS var uselt så de fick hämta något bättre från konkurrenterna :p

Läste du inte länken jag länkade till?
Jepp, minimal ganska flummig artikel som iprincip inte säger ett skit och dessutom snackar om Linux som ett system och inte tusentals :smirk:

Tror du inte jag kan något om datorer eller? Tror du jag är en komplett idiot som inte vet vad jag talar om?

Vad jag tror om dig är kanske inte så relevant, men kommer du med nåt vettigt så ska jag lyssna ;).

Med Windows i burken kan du ALDRIG garantera att all maskinvara fungerar.

Oj, är nog bäst du ringer både Dell och HP då, du vet, de lämnar ganska fetta garantier till sina maskiner. Konstigt att min gamla server aldrig nånsin hängde sig, 1,5år uptime, sen blev det strömavbrott :smirk:.

Och angående din näterverksutbildning så borde du få pengarna tillbaka då du uppenbarligen inte lärt dig något vettigt. De har tydligen tutat i dig en massa skit.

Tänkte att jag skulle börja medela att vi har gratis högskoleutbildningar i Sverige. Sen är det ju verkligen tur att du känner mig så bra att du vet vad jag kan och inte kan :cool:.
Får jag fråga vad du jobbar med föresten och vad du tjänar?

Jag har aldrig sagt att jag är tvungen att använda I.E eller Norton, men tyvärr så medföljer det ofta Compaq och Dell maskiner och liknande paket datorer. I varft fall så gör I.E det och som sagt så finns det Mååååååååånga tant agda därute. Och en dator ska vara användarvänlig och stabil inte användarovänlig och ostabil.

Föredrar inte IE eller Norton men hade det varit så extremt kladd med dem hade väll folk slängt ut dem? Dell och HP får ju också skiten om programvaran de inte skickar ut funkar som den ska. Sen håller jag helt med dig, därför rekommenderar jag Dell och Windows XP :idea:.

Man ska liksom inte behöva lämna in datorn för att installera en update som servicepack2. Det ska gå hur datorn än är konfigurerad. Det går på mac så varför inte på pc som är så många gånger bättre än mac enligt dig.

SP2 är lite speciellt då det är en ganska drastisk skillnad mot föregående system. Den innehåller funktioner som igentligen inte skulle lanseras till winXP utan till Longhorn. Sen vet jag jag några som haft Mac, men de har ingen att vända sig till...

Nä du, vakna upp och smell the coffee. Sluta vara så insnöad i M$ propaganda.
Jepp, verkligen insnöad, därför jag sitter med en Linuxburk, en Novell burk och även sitter och planerar ett inköp av en Mac mini.. I min branch är det faktiskt viktigt om något att hålla ögonen öppna för allt nytt och inte stänga in sig i ett hörn.

Som jag har nämnt förr så skriver jag aldrig om saker jag ej kan något om.

jag fyller 24 i mars den 11:e om du nu undrar.

Oj, vad duktig du är, som kan och vet allt. Men du vet, i den riktiga världen, där jag lever, där stämmer inte riktigt din fakta.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Service pack 2 till xp

Renkött skrev:
Att MacOS X bygger på Unix vore väll svårt att missa? De insåg äntligen att deras eget OS var uselt så de fick hämta något bättre från konkurrenterna

Uselt?? Påstår du att Windows skulle vara bättre??? Bluescreen och annat för minsta sak. patetiskt. Kom med något vettigare istället och sluta skriva en massa dumheter. Inser du inte hur dumt det låter?

Renkött skrev:
Oj, är nog bäst du ringer både Dell och HP då, du vet, de lämnar ganska fetta garantier till sina maskiner. Konstigt att min gamla server aldrig nånsin hängde sig, 1,5år uptime, sen blev det strömavbrott

Du sitter väl o fipplar med din dator dygnet runt så det är väl därför den håller sig igång eller så gör den inget alls utan bara står. Och det kvittar vad för garantier Compaq och Dell ger, dessa maskiner har undermålig programvara som medföljer och kunderna som köper dessa maskiner är oftast inga snillen på datorer så dom tror ju givetvis att det är det bästa dom kan få. När datorn väl rasar för att windows eller Norton släppt in trojaner så tror dom förmodligen att de själva är skuld till det och inte att programvaran är undermålig.


Renkött skrev:
Tänkte att jag skulle börja medela att vi har gratis högskoleutbildningar i Sverige. Sen är det ju verkligen tur att du känner mig så bra att du vet vad jag kan och inte kan .
Får jag fråga vad du jobbar med föresten och vad du tjänar?

Jag skämtade angående det att du skulle ha pengarna tillbaka medn det förstod du tydligen inte. Sen så vill jag gärna veta på vilket sätt mitt jobb eller lön skulle ha med mitt datorkunnande att göra. Jag är som sagt självlärd och jobbar inte med datorer. Så mitt jobb eller lön har inget med saken att göra.


Renkött skrev:
Föredrar inte IE eller Norton men hade det varit så extremt kladd med dem hade väll folk slängt ut dem? Dell och HP får ju också skiten om programvaran de inte skickar ut funkar som den ska. Sen håller jag helt med dig, därför rekommenderar jag Dell och Windows XP

Nej folk slänger inte ut dom eftersom de medföljer datorerna och då tror ju folket att detta är det optimala och därför tror de även att de själva klabbat till något när datorn havererar. Håller du med mig?? Jag förstår INTE hur du kan påstå att något windows skulle på något vis alls vara bättre än Mac OS X. Alla pc-nissar jag talat med håller med om att Mac OS X är bättre. Och eftersom det bygger på UNIX kan det omöjligt vara sämre. Så det vill jag ha länk till och en grundlig förklaring till hur du kan få till det så.

Renkött skrev:
SP2 är lite speciellt då det är en ganska drastisk skillnad mot föregående system. Den innehåller funktioner som igentligen inte skulle lanseras till winXP utan till Longhorn. Sen vet jag jag några som haft Mac, men de har ingen att vända sig till...

Man skapar inte ett servicepack med funktioner som egentligen inte ska finnas i det OS:et man släpper det till. Då är man enbart korkad. Apple har t.ex inte gjort några sådana tabbar till Mac OS X så varför är det bara M$ helat tiden som gör det då? Och de som du känner som har haft mac har väl bara haft otur. Mac är inte felfria men jämfört med en windows dator så är dom. Och som jag sa så har jag aldrig haft problem med mac och jag har haft många macar och använt många macar. och vad du än säger om windows så kan det omöjligt vara bättre än Mac OS X då det INTE finns ett enda virus till Mac OS X. Däremot så dräller det av dom till windows.


Renkött skrev:
Jepp, verkligen insnöad, därför jag sitter med en Linuxburk, en Novell burk och även sitter och planerar ett inköp av en Mac mini.. I min branch är det faktiskt viktigt om något att hålla ögonen öppna för allt nytt och inte stänga in sig i ett hörn.

Med dina påståenden så tycker jag att du är instängd i ett hörn om du inte kan öppna ögonen och inse att Apples prylar är bättre. Jag älskar mac, och använder både mac och pc. pc´n har jag till att tanka ner saker och surfa och spela på. macen surfar jag och spelar lite på och ser film. Och eftersom jag använt mig utav båda plattformar i 15 år så vet jag ju skillnaderna på dom. Och överlag så vinner macen med flest fördelar både på hårdvaru och mjukvarubiten. jag är opartisk till detta. För jag vill ha den mest optimala datorn och macen är den som visar sig vara mest optimal och gör sin uppgift och strular ej. Jag förstår inte hur du kan påstå raka motsatsen när i stort sett alla vet om att en windows burk strular 10 gånger mer.

Renkött skrev:
Oj, vad duktig du är, som kan och vet allt. Men du vet, i den riktiga världen, där jag lever, där stämmer inte riktigt din fakta.

Stämmer inte min fakta? Vad är det som säger att DIN stämmer?? Min är mest logisk och den är rätt för jag har själv upplevt detta i 15 år. och sitter du och påstår att jag ljuger så är du bara korkad. Du kan ju isåfall förklara hur jag kan ha kommit fram till dessa resultat utan att ha erfarenhet utav det, utan tester och utan att ha använt ett jäkla antal datorer med OS från båda fabrikaten. och som jag sagt så kan jag inte allt, vet inte allt. Men det jag kan stämmer. Det jag skriver är fakta och sanning. Skriver som sagt inte saker som inte stämmer. Och detta är den riktiga världen. Den som lever i drömvärld borde vara du som påstår att windows är bättre än Mac OS X.
 
Sv: Service pack 2 till xp

Elajten skrev:
Uselt?? Påstår du att Windows skulle vara bättre??? Bluescreen och annat för minsta sak. patetiskt. Kom med något vettigare istället och sluta skriva en massa dumheter. Inser du inte hur dumt det låter?

En sån kommentar vore väldigt korkad, nästintill alla OS har sina styrkor, men även svagheter. Vilket som är bäst är upp till var och en. Det är du som är enkelspårig, inte jag.

Du sitter väl o fipplar med din dator dygnet runt så det är väl därför den håller sig igång eller så gör den inget alls utan bara står.

Inte direkt. Vi installerade och testade lite olika programvaror (proxy, ftp, webb) men annars lät vi den mest gå. Min site hade runt 15 000 besök i mån och min kompis ca 35 000, i övrigt använde vi den rätt hårt privat med filöverföring och så. Kan även nämna att det var en gammal C500 med 64Mb RAM och WinXP Pro (dvs, inte ett server os ens).

Sen så vill jag gärna veta på vilket sätt mitt jobb eller lön skulle ha med mitt datorkunnande att göra. Jag är som sagt självlärd och jobbar inte med datorer. Så mitt jobb eller lön har inget med saken att göra.

Om du nu är så duktig, varför tar du inte ett bra avlönat IT-jobb? Om du inte tjänar miljoner på det du gör nu då?, det jag undrade.

Nej folk slänger inte ut dom eftersom de medföljer datorerna och då tror ju folket att detta är det optimala och därför tror de även att de själva klabbat till något när datorn havererar.

Är man så dum får man skylla sig själv, första jag gjorde med min bil var t.ex. att chipa vilket gav mig en lägre bränsleförbrukning. Lite koll bör man ha. Sen de flesta fall där Norton strular är oftast på äldre maskiner.

Håller du med mig?? Jag förstår INTE hur du kan påstå att något windows skulle på något vis alls vara bättre än Mac OS X. Alla pc-nissar jag talat med håller med om att Mac OS X är bättre. Och eftersom det bygger på UNIX kan det omöjligt vara sämre. Så det vill jag ha länk till och en grundlig förklaring till hur du kan få till det så.

Windows är betydligt bättre på mycket än Mac OS X, orkar dock inte göra en lång lista här. Och sen när blev Unix så överlägset allt annat? Sen kanske du skulle fråga dig varför Apples cpu leverantör IBM inte kör på MacOS X utan på Linux?

Man skapar inte ett servicepack med funktioner som egentligen inte ska finnas i det OS:et man släpper det till. Då är man enbart korkad. Apple har t.ex inte gjort några sådana tabbar till Mac OS X så varför är det bara M$ helat tiden som gör det då?

Till skillnad från Apple inser microsoft att man inte är perfekta och ser därför till att rätta till sina misstag. Anledning till att så mycket följde med i SP2 var att Longhorn blivit kraftigt försenat, och förseningar råkar ju faktiskt apple ut för också.

Och de som du känner som har haft mac har väl bara haft otur. Mac är inte felfria men jämfört med en windows dator så är dom.

Är de felfria eller inte?

Och som jag sa så har jag aldrig haft problem med mac och jag har haft många macar och använt många macar. och vad du än säger om windows så kan det omöjligt vara bättre än Mac OS X då det INTE finns ett enda virus till Mac OS X. Däremot så dräller det av dom till windows.

Har fortfarande inte sagt att MacOS X är sämre, det beror lite på vad det ska handlas till. Sen är faktiskt inte virus allt heller :smirk:.
Är USA t.ex. ett sämre land att leva i än Gambia, bara föär att de är hotade av lite terrorister?

Med dina påståenden så tycker jag att du är instängd i ett hörn om du inte kan öppna ögonen och inse att Apples prylar är bättre. Jag älskar mac,

Du mennar med mitt ifrågasättande av ditt avgudande till apple?
Sen älskar jag människor och inte tekniska apparater, det sista tycker jag personligen verkar lite sjukt.

och använder både mac och pc. pc´n har jag till att tanka ner saker och surfa och spela på. macen surfar jag och spelar lite på och ser film. Och eftersom jag använt mig utav båda plattformar i 15 år så vet jag ju skillnaderna på dom. Och överlag så vinner macen med flest fördelar både på hårdvaru och mjukvarubiten. jag är opartisk till detta. För jag vill ha den mest optimala datorn och macen är den som visar sig vara mest optimal och gör sin uppgift och strular ej.

Om mac:en är så överlägsen, varför har du ens en PC? Sen är du ju helt insnöad på Mac VS Microsoft. Något mer intressant är Mac VS PC, för PC är så mycket mer än bara Microsoft. Själv har jag hållt på i 13år varav jag varit yrkessam i ungefär 5 och hållt på med det mesta. Jag blev utskickad själv till företag när jag var 16bast.

Vad som är bäst eller inte är ganska subjektivt så därför aktar jag mig noga för att säga bu eller bä till nånting....

Jag förstår inte hur du kan påstå raka motsatsen när i stort sett alla vet om att en windows burk strular 10 gånger mer.

Tycker du ska säga det till min kund som slängde ut sista Mac:en på jobbet och satte dit en PC istället. Han var trött på skiten, trots att den bara var 6mån gammal. De är fasionerad av Dell maskinerna och har konstaterat att de inte hängt sig sen det köpte dem överhuvudtaget.

De företag jag har hand om kan jag inte minnas sist vi behövde installera om på..

Stämmer inte min fakta? Vad är det som säger att DIN stämmer?? Min är mest logisk och den är rätt för jag har själv upplevt detta i 15 år. och sitter du och påstår att jag ljuger så är du bara korkad.

Jepp jag hävdar att du ljuger. Din påstående om att Apple hade världens största bildskärm var ju t.ex. rent skitsnack.

Du kan ju isåfall förklara hur jag kan ha kommit fram till dessa resultat utan att ha erfarenhet utav det, utan tester och utan att ha använt ett jäkla antal datorer med OS från båda fabrikaten.
Från vilka 2st fabrikanter? Sen sista jag kollade fanns det mer än en tillverkar av PC-datorer.

och som jag sagt så kan jag inte allt, vet inte allt. Men det jag kan stämmer. Det jag skriver är fakta och sanning. Skriver som sagt inte saker som inte stämmer. Och detta är den riktiga världen. Den som lever i drömvärld borde vara du som påstår att windows är bättre än Mac OS X.

Mmm... Ska inte förstöra din drömvärld, du får gärna tro på den själv om du vill *host* skärm *host*.
 
Sv: Service pack 2 till xp

Renkött skrev:
En sån kommentar vore väldigt korkad, nästintill alla OS har sina styrkor, men även svagheter. Vilket som är bäst är upp till var och en. Det är du som är enkelspårig, inte jag.

Visst, nämn alla saker som windows skulle vara bättre än Mac OS X på.


Renkött skrev:
Om du nu är så duktig, varför tar du inte ett bra avlönat IT-jobb? Om du inte tjänar miljoner på det du gör nu då?, det jag undrade.

Därför att jag inte vill jobba med datorer.

Renkött skrev:
Är man så dum får man skylla sig själv, första jag gjorde med min bil var t.ex. att chipa vilket gav mig en lägre bränsleförbrukning. Lite koll bör man ha. Sen de flesta fall där Norton strular är oftast på äldre maskiner.

Jaså? Så alla "Tant Agda 80år" och alla andra mindre kunniga är dumma då för att de litar på att det är bra grejer de köper?

Köper man en mac så fungerar sakerna, de är lätta att hantera och förstå sig på. Det är inte en windowsburk. Plus att sådant folk vill inte köpa sig en dator för att det första dom ska behöva göra är att konfigurera om den och byta ut delar. De vill att den ska starta direkt och fungera felfritt, vilket en Mac gör.

Renkött skrev:
Windows är betydligt bättre på mycket än Mac OS X, orkar dock inte göra en lång lista här. Och sen när blev Unix så överlägset allt annat? Sen kanske du skulle fråga dig varför Apples cpu leverantör IBM inte kör på MacOS X utan på Linux?

Jaså? Är windows betydligt bättre än Mac OS? haha vakna upp grabben. Du lurar dina kunder. Vem som helst som kan något om datorer som inte är partisk vet att windows inte kan mäta sig med Mac OS X. En hel del grejer i LongHorn har de snott från Apple. Hela idén med windows stals från Apple. Dom apar efter Apple och gör samma sak fast halvdant. Gör du en lista. Vill ha länkar och lista annars kan du va tyst. Vad ibm kör på sina maskiner skiter jag i...men jag ju säga dig att linux är även det bättre än windows.


Renkött skrev:
Till skillnad från Apple inser microsoft att man inte är perfekta och ser därför till att rätta till sina misstag. Anledning till att så mycket följde med i SP2 var att Longhorn blivit kraftigt försenat, och förseningar råkar ju faktiskt apple ut för också.

Apple behöver inte inse något då deras produkter fungerar vilket M$
inte gör. Javisst råkar Apple ut för förseningar men deras updateringar och mjukvaror fungerar som de ska.

Renkött skrev:
Är de felfria eller inte?

Nej de är inte felfria men de är 1000 gånger driftsäkrare än windowsburkar.

Renkött skrev:
Har fortfarande inte sagt att MacOS X är sämre, det beror lite på vad det ska handlas till. Sen är faktiskt inte virus allt heller .
Är USA t.ex. ett sämre land att leva i än Gambia, bara föär att de är hotade av lite terrorister?

Du säger ju att Windows är bättre än Mac OS X hur kan då Mac OS X inte vara sämre?? Du säger emot dig själv...

Renkött skrev:
Du mennar med mitt ifrågasättande av ditt avgudande till apple?
Sen älskar jag människor och inte tekniska apparater, det sista tycker jag personligen verkar lite sjukt.

Du ska inte snacka om avgudande, du avgudar själv windows. Och jag avgudar inte Apple bara för att jag gillar deras produkter bättre än pc och windows produkter. Man avgudar inte bara för att man gillar ett märke bättre än ett annat.

Renkött skrev:
Om mac:en är så överlägsen, varför har du ens en PC? Sen är du ju helt insnöad på Mac VS Microsoft. Något mer intressant är Mac VS PC, för PC är så mycket mer än bara Microsoft. Själv har jag hållt på i 13år varav jag varit yrkessam i ungefär 5 och hållt på med det mesta. Jag blev utskickad själv till företag när jag var 16bast.

Vad som är bäst eller inte är ganska subjektivt så därför aktar jag mig noga för att säga bu eller bä till nånting....

Varför jag har PC´n?? Jo för att alla envisas med att tycka att windows är bättre än Mac OS X och det hakar spelföretagen på och gör därför spelen till pc och spelkonsoller istället för att släppa en kopia till macen med. När alla spel som släpps till pc släpps till mac med så kommer jag att skrota pc´n. Tills dess får jag leva med det. Jag är inte insnöad på något alls. Jag vill bara att sanningen ska fram så du inte sitter o lurar alla stackars "tant agdor" här på forumet att windows skulle vara bästa alternativet. Intresserar mig inte ett dugg om du blivet utskickad när du var 16 eller om du jobbat 5år eller whatever med det. Tydligen kan du inte dina saker tillräckligt bra.

Är det subjektivt vad som är bäst eller inte?? Konstigt för jag tycker du säger både bu o bä du som aktar dig noga för att säga just bu eller bä. Du tycker ju windows är bättre än Mac OS X och en massa andra saker. Du säger emot dig själv igen.


Renkött skrev:
Tycker du ska säga det till min kund som slängde ut sista Mac:en på jobbet och satte dit en PC istället. Han var trött på skiten, trots att den bara var 6mån gammal. De är fasionerad av Dell maskinerna och har konstaterat att de inte hängt sig sen det köpte dem överhuvudtaget.

De företag jag har hand om kan jag inte minnas sist vi behövde installera om på..

DIn kund kan uppenbarligen inget om datorer och vet säkerligen inte sitt eget bästa. Han är tydligen inte tillräckligt informerad. Det räcker inte med att läsa "Pc Hemma". Att han var trött på skiten kan ha många orsaker. Du kanske vill nämna dom? Fashionerad av Dell?? Ja då är han verkligen inget datorsnille. Du ska inte inbilla mig att Macarna hängde sig mer än dellarna eller överhuvudtaget. Vad var det för mac? Vilket OS? Det kan faktiskt finnas skit bakom ratten med som gör att datorn havererar och hur du beskriver deras intresse för dell så tyder det på att de har hanterat maskinen fel.

De företag du har hand behövs det inte ominstallationer på? Nähä, vad ska de då med dig till om allt är så felfritt? Du borde ju vara arbetslös då ju. Kanske ska skaffa dig ett gameboy att fördriva tiden med??

Renkött skrev:
Jepp jag hävdar att du ljuger. Din påstående om att Apple hade världens största bildskärm var ju t.ex. rent skitsnack.

Ljuger jag? Det är inte så att jag hänger på Samsungs sidor varje dag. När jag började intressera mig för tft skärmar så var Apples 30" världens största skärm. Till vanlig dator då. Inte till företag och annat bjäfs. Jag kände inte till att det fanns större än 30". Alltså är det inte lögn. Jag sitter heller inte och lusläser internet och pc tidningar om alla nyheter. Som sagt så vill jag ej jobba med datorer och jag bryr mig inte så mycket om dom heller men det jag kan, kan jag.

Renkött skrev:
Mmm... Ska inte förstöra din drömvärld, du får gärna tro på den själv om du vill *host* skärm *host*.

Den som lever i drömvärld är enbart du som inte inser hur det ligger till. Uppenbarligen har du ingen vidare erfarenhet. Har du ens varit telefonsupport?? Då lär du märka hur mycket windowsburkar strular.
Sist du kollade så fanns det mer än en tillverkare av pc datorer?? Ja du..jag menade OS:en, inte datorerna.
 
Sv: Service pack 2 till xp

Apapap! Nu får ni nog lugna ner er ett par hekto :-)
 
Sv: Service pack 2 till xp

Elajten skrev:
Jaså? Är windows betydligt bättre än Mac OS? haha vakna upp grabben. Du lurar dina kunder. Vem som helst som kan något om datorer som inte är partisk vet att windows inte kan mäta sig med Mac OS X. En hel del grejer i LongHorn har de snott från Apple. Hela idén med windows stals från Apple. Dom apar efter Apple och gör samma sak fast halvdant. Gör du en lista. Vill ha länkar och lista annars kan du va tyst. Vad ibm kör på sina maskiner skiter jag i...men jag ju säga dig att linux är även det bättre än windows.




Apple behöver inte inse något då deras produkter fungerar vilket M$
inte gör. Javisst råkar Apple ut för förseningar men deras updateringar och mjukvaror fungerar som de ska.

Det där tror inte jag på!

Inte förrän du har gett mig länkar som bevisar att du har rätt! :devil:

(För tydligen är länkar en kvittens på att saker är vad man påstår, med andra ord är allt på internet sant!)
 
Sv: Service pack 2 till xp

Bubben skrev:
Det där tror inte jag på!

Inte förrän du har gett mig länkar som bevisar att du har rätt! :devil:

(För tydligen är länkar en kvittens på att saker är vad man påstår, med andra ord är allt på internet sant!)

Du kan ju börja med att se filmen The Pirates Of The Silicon Valley. Den är baserad npå verklighet och visar uppkomsten av både Apple opch Microsoft. Sen kan du ju fundera lite och tänka efter på hur många du hört som har strul med pc och hur många som har det med mac. Sen kan du gå in i en mac affär och testa en mac och be dom förklara om datorn för dig. De har ingen anledning att ljuga. Det som de säger/visar dig då stämmer.

Sen kan du ju söka lite på Mac OS X på google och se vad du hittar....

sen tror jag du kan gå in på www.susning.nu och söka på Apple, Microsoft, Steve Jobs, Bill Gates, Microsoft Windows XP och Mac OS X.
 
Sv: Service pack 2 till xp

Du ger dig inte!

Jag försökte få dig att tänka efter lite och därför använde jag din egen "argumentationsteknik" för att få dig att förstå att det inte alltid är så att "jag har rätt och alla andra har fel därför att dom inte tycker som jag"!

Lite ödmjukhet hade inte skadat!

Om vi tar och friskar upp matten lite ska jag ge dig ett exempel:

Jag har jobbat som nätverkstekniker i 8 år.
Om vi säger att jag har jobbat 210 dagar per år i genomsnitt med 8timmars arbetsdag ger det en total tid på 13440 timmar som jag har jobbat profesionelt med datorer.

Du har hållit på med datorer i 15 år och du är nu 24 år.
Det innebär att du började med datorer när du var 9 år.
Om du i genomsnitt skulle hållit 8,6 timmar på både lördag och söndag i 15år skulle du komma upp i samma antal timmar (och det är föga troligt att dina uppdrag varit så många och så omfattande).
Räkna också in den tekniska förståelsen hos en nio-åring så bör ju den meriten komma i en annan dager!

Om man dessutom lägger till att du enbart hållit på med hem-pc och inte haft någon kontakt med varesig kursverksamhet eller löst problem ihop med avancerad teknisk support har jag svårt att se att dina kunskaper överstiger mina.

Tyvärr har jag inga länkar som jag kan ge dig så att du kan verifiera det hela!

Slutord:
Försök tagga ner och vara lite ödmjuk, det kan finnas andra som vet mer än du och då blir dina påståenden bara löjliga.
Försök och lär av dessa istället!
Scanna av din omgivning och känn dig för.
Beter du dig likadant i "verkligheten" har jag svårt att tro att du har speciellt många vänner och/eller "kunder" som orkar stå ut med dig en längre tid.(för du tar väl inte betalt för dina tjänster?)
 
Sv: Service pack 2 till xp

Sånt skitsnack. vad menar du? Skulle jag veta mindre än er om datorer?? Varför kan du bara inte acceptera att jag kanske har rätt?? vad är det som är så himla svårt att få in i skallen? Varför skulle jag sitta och ljuga? Vad tjänar jag på det ?? Inget!
Varför skulle jag som självlärd inte kunna lika mycket eller mer än er? Vad är det som är så svårt att fatta? Ni har teorin kanske, jag har praktiken, praktiken väger mer än terorin.

Varför måste jag har hållt på lika många timmar som dig för att vara lika bra?? Väldigt dumt argument. Varför säger du "uppdrag"? Jag jobbar som sagt inte med datorer. Jag har ju själv upplevt allt detta som jag sitter å säger är skit. Jag har både mac och pc. Jag har ju själv upplevt alla fel. Och att jag hjälper vänner å bekanta kallar inte jag för uppdrag.

Tror du bara är lite avundsjuk för att jag kan saker som du inte kan. Så tror du att bara för du har en 8 års utbildning så ska du automatiskt vara bättre än mig. Helt fel. Sånt vet du inte. Behöver inte alls vara så. Jag försöker inte vara bättre än nån här, jag vill bara få fram sanningen vilket som är det bästa, ur en opartisk vinkel. Varför tror du kanske att jag gillar Apple? För att det är just Apple? Nej, för att deras produkter utför det jobb man förväntar sig att de ska göra. Det gör inte en windowsburk. Jag skulle aldrig lita på en windowsburk. Istället för att släppa en bunte operativsystem så tycker jag att M$ ska göra ett enda bra och fungerande OS med en helt ny struktur och grund. t.ex som apple gjorde när de bakade in Unix i Mac OS X.

Jag har gått kurser jo, men det är AF t.ex som skickat mig på dom och Malmö kommun för att utvärdera mina datorkunskaper. Kan säga som så att jag har varit bättre än samtliga lärare på samtliga kurser. rena semestern med andra ord.

Varför skulle mina påstående bli löjliga? Varför skulle inte ERA påståenden vara löjliga just nu då jag tydligen vet mer än er om vi nu ska vara såna? Det jag säger är inga lögner för jag har själv upplevt detta. Jag har erfarenhet. Eller ska du skämta bort den med? är min erfarenhet ingenting värt? Tror du att jag inte har lärt mig nåt på 15 år? Tror du jag är helt oteknisk? Hur många kan lika mycket som jag som är självlärda? Jag vet inte många. Ringa datorsupport är ju bara pinsamt då man vet istort sett oftast mer än dom. Har bara ringt dom två gånger på andras begäran för att bekräfta att det jag sagt stämmer. Varför ska JAG lära utav andra när det är de andra som har fel? Eller det är mode nu att lära sig fel saker? Lär ni er istället det jag säger. jag säger inte det för att vara dum eller så utan för att upplysa er om hur verkligheten ligger till. men ni verkar uppenbart vara rädda för sanningen och verkligheten.

Om jag beter mig likadant i verkligheten?? Ja du...eftersom jag har rätt i det jag säger så ja det gör jag, och oftast har jag även bevisat för de som jag hjälpt, att det jag säger ÄR rätt. Tycker du fortfarande att 15 år av mitt liv är en lögn? Känner du mig eller? Tror inte du är rätt person till att döma mig vad jag kan eller inte kan.

Stå ut med mig eller inte kvittar mig, jag gör ialla fall jobbet rätt och det fungerar. Och jag tar inte betalt. Får jag betalt brukar jag tacka nej, jag gör det gratis men kan ta emot en slant om "kunden" insisterar.

Ska du tracka ner på mig nåt mer eller ska du lugna ner dig nu?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Service pack 2 till xp

Elajten skrev:
Tror du bara är lite avundsjuk för att jag kan saker som du inte kan. Så tror du att bara för du har en 8 års utbildning så ska du automatiskt vara bättre än mig. Helt fel. Sånt vet du inte.

Vad exakt har du skrivit som bevisar att du kan mer än någon annan?

Om du läste vad jag skrev så har jag JOBBAT som nätverkstekniker i 8år!

Dina svar visar bara hur omogen du och att du inte har förmågan att ta till dig skrivna ord.

Jag avser från och med nu att inte svara på dina inlägg längre då det inte leder till något konstruktivt!

Ha ett bra liv och hoppas att vi aldrig ses!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: Grettir
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 169
IT & mobiler Finns det några snälla dataexperter här? :crazy: Hur sjutton formaterar man om hårddisken och installerar om XP på en Dell (Dell...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Skogstokig
·
F
IT & mobiler Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp. Fick tillbaka en...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp