Bukefalos 28 år!

Service pack 2 till xp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Service pack 2 till xp

Bubben skrev:
Vad exakt har du skrivit som bevisar att du kan mer än någon annan?

Om du läste vad jag skrev så har jag JOBBAT som nätverkstekniker i 8år!

Dina svar visar bara hur omogen du och att du inte har förmågan att ta till dig skrivna ord.

Jag avser från och med nu att inte svara på dina inlägg längre då det inte leder till något konstruktivt!

Ha ett bra liv och hoppas att vi aldrig ses!

du tar inte heller till dig något jag skriver..så då är vi lika. Vad som bevisar? Tja att sanningen är så bara, du kan ju fråga de flesta seriösa tekniker vilket utav Mac OS X och windows som skulle vara bäst. Är jag omogen för att jag sett fel på utbildning och jobbat??

Förmågor o förmågor...du bara inbillar dig att du vet allt herr besserwisser, du och renkött. Så fort någon, t.ex jag kommer med något sanningsenligt så ska det smutskastas o klagas o kritiseras. Är ni så rädda för att er dröm om windows ska raseras så ni får upp ögonen för sanningen och ser att windows inte är så bra som ni tror?
 
Sv: Service pack 2 till xp

Hehe. Man ska inte mata trollen :-)
 
Sv: Service pack 2 till xp

Elajten skrev:
Visst, nämn alla saker som windows skulle vara bättre än Mac OS X på.

Spel, prestanda (om man kollar på hårdvaran), domäner (fast här kickar Novel det mesta) osv, har annat att göra.

Därför att jag inte vill jobba med datorer.

Det tycker jag säger vilken nivå du ligger på, vi med det stora it-intresset drömmer just om en jobb inom IT.

Jaså? Så alla "Tant Agda 80år" och alla andra mindre kunniga är dumma då för att de litar på att det är bra grejer de köper?

Produkterna är bra och när jag tänker efter så har jag ytterst sällan varit med om att det kladdar på Dells maskiner kladdar. Men som konsument måste man endå undersöka vad man handlar först, jag går inte in och handlar nåt italienskt design märke som är bara just design när jag ska handla bil :p.

Köper man en mac så fungerar sakerna, de är lätta att hantera och förstå sig på. Det är inte en windowsburk. Plus att sådant folk vill inte köpa sig en dator för att det första dom ska behöva göra är att konfigurera om den och byta ut delar. De vill att den ska starta direkt och fungera felfritt, vilket en Mac gör.

Nyss erkände du ju att de inte var helt felfria, eller hur? :smirk:
Resten orkar jag inte kommentera mer än att jag i sett windows burkar som aldrig hängt sig på år :p.

Du lurar dina kunder. Vem som helst som kan något om datorer som inte är partisk vet att windows inte kan mäta sig med Mac OS X.

Jag säljer inte hårdvara, jag kan endast fungera som rådgivning i dessa frågor. Beslutet är upp till kunderna. Sen saknas faktiskt massviss med applikationer till MacOS X också.

En hel del grejer i LongHorn har de snott från Apple. Hela idén med windows stals från Apple. Dom apar efter Apple och gör samma sak fast halvdant.

Nämen hjälp, Robin Hood är här i rättvisan namn. Kapitalisk värld, alla snor allting man kommer över. Tror du Apple är helgon? De har stulit sitt första OS från Xerox, sitt andra från Unix och implementerat en jävla massa kod från en bunte andra. Sen om de är väll snodda eller inte är ju subjektivt.

Gör du en lista. Vill ha länkar och lista annars kan du va tyst. Vad ibm kör på sina maskiner skiter jag i...men jag ju säga dig att linux är även det bättre än windows.

Nopp, har annat för mig än att sitta och leka på google i 2dygn framåt och leta alla områden där microsoft är totalt överlägset allt annat. Men ett tips är t.ex. industrimaskiner och kassasystem.

Angående Linux tror jag klart det har potensiall att gå om Windows, men idag känns det som de har rätt långt kvar att gå, och linux är gratis för när din tid är värdelös. Men rätt roligt att leka med. Nästa server jag kommer sätta upp kommer nog bli just en Linux burk.

Apple behöver inte inse något då deras produkter fungerar vilket M$
inte gör. Javisst råkar Apple ut för förseningar men deras updateringar och mjukvaror fungerar som de ska.

Det finns det ju olika uppfattningar om också, vet en bunte som är lagom trötta på mac:arna så.

Nej de är inte felfria men de är 1000 gånger driftsäkrare än windowsburkar.

För att kontra lite. Länkar på det där? Jag håller nämligen inte alls med dig.

Du säger ju att Windows är bättre än Mac OS X hur kan då Mac OS X inte vara sämre?? Du säger emot dig själv...

När sa jag det? Kom nu fram ur ditt lite mörka håll från mac världen och inse att det finns en värld till, som har utrymme för mer än bara mac ;).

Du ska inte snacka om avgudande, du avgudar själv windows. Och jag avgudar inte Apple bara för att jag gillar deras produkter bättre än pc och windows produkter. Man avgudar inte bara för att man gillar ett märke bättre än ett annat.

Du vägrar inse att det finns brister i Mac. Något alla med lite teknisk bakgrund inser att det finns med ALLT. Microsoft är ibland tyvär enda vägen att gå ibland. Annars uppmannar jag gärna till alternativ, sålänge de bygger på X86/X86-64.

Varför jag har PC´n?? Jo för att alla envisas med att tycka att windows är bättre än Mac OS X och det hakar spelföretagen på och gör därför spelen till pc och spelkonsoller istället för att släppa en kopia till macen med. När alla spel som släpps till pc släpps till mac med så kommer jag att skrota pc´n.

De nyaste häftigaste spelen kommer du aldrig kunna köra på din Mac, om du inte har en svinnigt dyr G5:a då, för då kommer det väll funka någorlunda med endel spel. Din Mac är helt enkelt inte tillräckligt vass, och stirra dig inte blind på CPU:n nu (som ni tror är grymmast i världen), grafik och ram-minne räcker inte till..

Jag är inte insnöad på något alls. Jag vill bara att sanningen ska fram så du inte sitter o lurar alla stackars "tant agdor" här på forumet att windows skulle vara bästa alternativet. Intresserar mig inte ett dugg om du blivet utskickad när du var 16 eller om du jobbat 5år eller whatever med det. Tydligen kan du inte dina saker tillräckligt bra.

Jag tror personligen den här diskutionen är lite för djup och tråkig för de flesta användare här så dem gör du nog ingen (björn)tjänst.

Är det subjektivt vad som är bäst eller inte?? Konstigt för jag tycker du säger både bu o bä du som aktar dig noga för att säga just bu eller bä. Du tycker ju windows är bättre än Mac OS X och en massa andra saker. Du säger emot dig själv igen.

Vad som är bäst för den enskilda eller företaget är subjektivt. Man får väga för och nackdelar mot varandra. Specifiercerar man sig lite mer kan man objektivt peka på vad som är bra och dåligt.

DIn kund kan uppenbarligen inget om datorer och vet säkerligen inte sitt eget bästa. Han är tydligen inte tillräckligt informerad. Det räcker inte med att läsa "Pc Hemma".

Är det inte just de kunderna du tycker ska skaffa mac? Han är en typisk användare. Kollar mailen, använder SPCS (ännu en anledning till att ha PC), betallar lite räkningar och kollar nyheterna.

Att han var trött på skiten kan ha många orsaker. Du kanske vill nämna dom? Fashionerad av Dell?? Ja då är han verkligen inget datorsnille. Du ska inte inbilla mig att Macarna hängde sig mer än dellarna eller överhuvudtaget. Vad var det för mac? Vilket OS? Det kan faktiskt finnas skit bakom ratten med som gör att datorn havererar och hur du beskriver deras intresse för dell så tyder det på att de har hanterat maskinen fel.

Jag är PC/nätverks-konsult, vill de ha hjälp med sina macar får de vända sig på annat håll. Men maskinen starta om lite då och då och betedde sig lite allmänt lustigt. Den hade endå varit iväg till Apple ett par vändor. Och som sagt är de användare som inte klödar med saker och ting. Maskinerna funkar utmärkt. Kan de hantera en Dell borde de väll kunna använda en Mac som är så enkel?

De företag du har hand behövs det inte ominstallationer på? Nähä, vad ska de då med dig till om allt är så felfritt? Du borde ju vara arbetslös då ju. Kanske ska skaffa dig ett gameboy att fördriva tiden med??

Underhåll, omstruktur, nyinköp, undervissning, undersökning av loggar och kolla till backup och uppdateringar.

Ljuger jag? Det är inte så att jag hänger på Samsungs sidor varje dag. När jag började intressera mig för tft skärmar så var Apples 30" världens största skärm. Till vanlig dator då. Inte till företag och annat bjäfs. Jag kände inte till att det fanns större än 30". Alltså är det inte lögn.

Jepp, du anger felaktigheter som fakta. Vad jag vill minnas så lanserades dessutom apple den där 30" långt efter Samsung kommit med sina skärmar. Fast du läser kanske bara "apple nytt"?

Uppenbarligen har du ingen vidare erfarenhet. Har du ens varit telefonsupport?? Då lär du märka hur mycket windowsburkar strular. Sist du kollade så fanns det mer än en tillverkare av pc datorer?? Ja du..jag menade OS:en, inte datorerna.

Varför skulle jag slösa bort min tid som telefonsupport när jag tjänar betydligt bättre pengar på ett jobb jag älskar? Sen enligt folk jag snackar med så är det mest idiotsamtal, folk som glömt koppla in kablar osv.
 
Sv: Service pack 2 till xp

Då den här diskussionen inte lär leda till särskilt mycket annat än en massa skitkastning så låser jag den här tråden nu. Elajten, tagga ner lite är du snäll. Den som gillar windows får göra det och den som gillar mac får göra det. :idea:

/Erica - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: Grettir
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 169
IT & mobiler Finns det några snälla dataexperter här? :crazy: Hur sjutton formaterar man om hårddisken och installerar om XP på en Dell (Dell...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Skogstokig
·
F
IT & mobiler Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp. Fick tillbaka en...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp