Sevärdheter längs vägen?

Bukefalos 30 år!

Jag och några till ska åka till Ullared i slutet på veckan. En i sällskapet behöver flera bensträckare så jag tänkte kika på lämpliga ställen att stanna på som är lite roligare än en random p-ficka :)
Personen som behöver bensträckarna är gammal och har artros så hon orkar inte gå omkring så mycket så jag tänker inget komplicerat eller typ museum eller så. Har inte tänkt några längre omvägar heller.

Såhär långt har jag tänkt Bauhaus i Örebro på vägen ner (mest för att springa in och köpa en grej) och ner mot Jönköping har jag tänkt Brahehus slottsruin ena sträckan och Gränna polkagriskokeri på andra.
Jag ville åka via Ödeshög också men en annan i sällskapet protesterade mot det.

Har ni andra tips på stopp längs vägen?

Visa bifogad fil 190015
Om bis satar den vägen kan man ju svänga av efter Motala och köra via Vadstena, kan ju vara värt ett besök. Jag rastade strax norr om Ödeshög ibland när barnet var litet, fanns ett litet samhälle (hästholmen?j som var mysigt med litet café och nån typ konstbutik har jag för mig nere vid vattnet.

Om bis satar den vägen kan man ju svänga av efter Motala och köra via Vadstena, kan ju vara värt ett besök. Jag rastade strax norr om Ödeshög ibland när barnet var litet, fanns ett litet samhälle (hästholmen?j som var mysigt med litet café och nån typ konstbutik har jag för mig nere vid vattnet.
Gud vad jag behöver läsglasögon (ffa på morgonen) känner jag när jag ser det här inlägget 😅. Men du förstår vad jag skrev hoppas jag 🤣

Ja det är den vägen jag menade med Ödeshög. Tyvärr är det den vägen en i sällskapet absolut inte vill åka pga ett ex :meh: Det är skitsynd för det är så jäkla fint! Jag hade annars propsat på att stanna för glass vid 31:an i Hästholmen och ev gå och kolla på hällristningarna där. Jag var där i våras för att se Alvastra klosterruin och det var guld värt med den lilla detouren :love:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar