sexobjekt eller flickvän?

Haha, nja. Fast de är ju tjejer själva som hela tiden ger den rekommendationen ? När jag gör saker för mina tjejer gör jag det för att jag uppskattar henne och vill visa min kärlek. Inte för att jag är ute efter sex. Konstaterar bara att även fast jag gör saker för tjejen utan baktanke till sex så påverkar det inte hennes sexlust vad jag märkt?

Som jag försökte påtala spann jag mest vidare och skrev inte om dig utan om mina erfarenheter. Jag har av olika personer fått det mer eller mindre kastat i ansiktet om jag inte velat nån gång; "men jag gjorde ju maten/ klippte gräset/ köpte blommor/ whatevs". Spela på guilt-kortet liksom.

Och det var det här jag menade från början: Du som man förutsätter att "problemet" (om vi ska kalla det det) ligger hos kvinnorna. En kvinna hade utan tvekan förutsatt att problemet låg hos henne själv.

Jag tycker mäns otroliga självsäkerhet är avtändande många gånger faktiskt. Man kan väl lite klädsamt ifrågasätta sig själv ibland i alla fall?

Fast varför är det ett problem att en kvinna har låg sexlust? Hon kanske är fullt nöjd med att ha sex en gång i veckan?
Jag bara konstaterar att det är snedvridet.

Som jag försökte påtala spann jag mest vidare och skrev inte om dig utan om mina erfarenheter. Jag har av olika personer fått det mer eller mindre kastat i ansiktet om jag inte velat nån gång; "men jag gjorde ju maten/ klippte gräset/ köpte blommor/ whatevs". Spela på guilt-kortet liksom.

Då förstår jag om du blir avtänd. Men samtidigt är det ju den rekommendationen man får höra hela tiden. Så det är ju taskigt om män tar det bildligt att 1+1 alltid blir lika med 2.

Det där har även jag fått höra ett flertal gånger från olika män :grin: Tror tyvärr att det är galet vanligt.

Fast varför är det ett problem att en kvinna har låg sexlust? Hon kanske är fullt nöjd med att ha sex en gång i veckan?
Jag bara konstaterar att det är snedvridet.
Jag menade problem utifrån "min partner vill inte ha sex lika ofta som jag". Oavsett kön. Låg sexdrift behöver inte vara ett problem om personen själv är nöjd med det, men det kan absolut vara ett problem när man har en relation där man har olika sexdrift. Som du ju borde veta eftersom du själv klagat över det i exakt den här tråden?

Men absolut, undvik själva poängen med mitt inlägg och fokusera på nåt annat :up:.

Jag menade problem utifrån "min partner vill inte ha sex lika ofta som jag". Oavsett kön. Låg sexdrift behöver inte vara ett problem om personen själv är nöjd med det, men det kan absolut vara ett problem när man har en relation där man har olika sexdrift. Som du ju borde veta eftersom du själv klagat över det i exakt den här tråden?

Men absolut, undvik själva poängen med mitt inlägg och fokusera på nåt annat :up:.

Nej, jag förstod din poäng ?
Men varför sitter problemet hos mig om partnern har en låg sexlust förstod jag inte ?

Absolut, är inte det optimalt. Men för mig finns det annat i en relation som är viktigt än sex också... så jag har bara accepterat att det är så.

Nej, jag förstod din poäng ?
Men varför sitter problemet hos mig om partnern har en låg sexlust förstod jag inte ?
Som det skrevs tidigare av @niphredil så skulle en kvinna oftast undra om det är fel på henne om en man inte vill ligga med henne så ofta. Men en man tror direkt att kvinnan har låg sexlust. Hon kanske har låg sexlust just med DEN mannen!

Ja jisses. Du verkligen bevisar bara det jag menar. Hade en tjej träffat en kille som vill ligga jättesällan hade hon med stor sannolikhet funderat över följande: Är han inte tillräckligt tänd på mig? Är jag dålig i sängen? Sög jag av honom på fel sätt förra gången? Luktade jag illa när han gick ner på mig? Tycker han att mina bröst är för stora/för små/för fula? etc etc

Du däremot kan inte se att DU kan PÅVERKA hennes sexdrift - det vill säga hon behöver inte ha låg sexdrift i vanliga fall utan kan helt enkelt ha det med DIG men inte generellt.

Som det skrevs tidigare av @niphredil så skulle en kvinna oftast undra om det är fel på henne om en man inte vill ligga med henne så ofta. Men en man tror direkt att kvinnan har låg sexlust. Hon kanske har låg sexlust just med DEN mannen!
Tack Got2Be, jag började känna mig galen där en stund. Vem hade kunnat gissa att en annan tjej faktiskt skulle fatta vad jag menade? ;) :love:

Mmm, ok. Ja, om det är fel på mig lär jag ju aldrig får veta det när tjejerna aldrig säger vad som är fel.

Generellt för mina tjejkompisar som är i förhållanden och inte ligger med sina karlar mer än någon gång i månaden är att det är väldigt ojämställt hemma hos dem. Båda jobbar heltid, men kvinnan gör allt i hemmet. Mannen sitter vid -sätt in valfri skärm-, eller utövar någon hobby efter sitt jobb.

Steg två efter ovan nämnda brukar (lyckligtvis) vara separation.

Konstaterar bara att även fast jag gör saker för tjejen utan baktanke till sex så påverkar det inte hennes sexlust vad jag märkt?

Du kanske är för tråkig i sexväg för tjejen/tjejerna du varit med, för dålig på att få henne att känna sig sexig och läcker, så lasta inte bara över "problemet" på kvinnan.

Känner man sig sexig, uppskattad, oemotståndlig osv osv så är man mer sugen på att sexa. Om inte så är det mer intressant att titta på färg som torkar.

Förutsatt att man är attraherad av sin partner och har normal sexdrift, vilket kan variera men de med låg sexdrift blir inte mer sugna av att känna vibbarna att det är något "fel" på dem, för det är det ju inte. De bara matchar sexuellt mindre bra med en partner som har hög sexdrift.

Ok! Det har jag svårt att tro... är den som brukar ge mest komplimanger och verkligen visa min uppskattning. Senaste förhållandet så tyckte tjejen de va helt fantastiskt och hon fick orgasm nästan varje gång. Men hade ingen större lust till sex ändå? Typ en gång i veckan så var hon nöjd.

Du kanske är för tråkig i sexväg för tjejen/tjejerna du varit med, för dålig på att få henne att känna sig sexig och läcker, så lasta inte bara över "problemet" på kvinnan.

Känner man sig sexig, uppskattad, oemotståndlig osv osv så är man mer sugen på att sexa. Om inte så är det mer intressant att titta på färg som torkar.

Förutsatt att man är attraherad av sin partner och har normal sexdrift, vilket kan variera men de med låg sexdrift blir inte mer sugna av att känna vibbarna att det är något "fel" på dem, för det är det ju inte. De bara matchar sexuellt mindre bra med en partner som har hög sexdrift.

Och snälla, förklara hur en kille/tjej skal veta hur en partner vill ha det i sängen när denne vägrar att säga något...
Finns inte en chans i helvetet att lista ut det utan kommunikation, och när den "försmådde" partnern inte säger något utan bara tex vägrar sex eller gör slut, hur faan ska man veta vad som är fel?

Och snälla, förklara hur en kille/tjej skal veta hur en partner vill ha det i sängen när denne vägrar att säga något...
Finns inte en chans i helvetet att lista ut det utan kommunikation, och när den "försmådde" partnern inte säger något utan bara tex vägrar sex eller gör slut, hur faan ska man veta vad som är fel?

Har du samma problem med alla så kanske du får lära dig att kommunicera lite bättre så att du får reda på vad som är fel.

Liknande trådar

Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 620
Senast: Cambrie
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 025
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 762
Senast: gullviva
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 336
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka