shabrak eller vojlock

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare GALOPP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 82
  • Visningar Visningar 4 873
Sv: shabrak eller vojlock

Shabrak såklart. ser snyggt ut under sadeln. Har haft vojlockar, men de jag har haft har legat så dåligt på hästen och flyttar på sig. :(

Schabrak alltid. Tycker oftast inte vojlock är så fint. Har några stycken bara.

På ena hästen föredrar jag dessutom hoppschabrak av amerikansk modell (dvs korta) för annars försvinner hon under schabraket som täcker hela magen :p

Schabrak. Är överlägset mycket snyggare än vojlock, samt att de oftast ligger bättre under sadeln.

Schabrak!!! Det är mkt mkt mkt finare och ligger bättre! :bump:

Schabrak är snyggast, men Kreles svettas floder under det på sommaren så då föredrar vi vojlock

schabrak är snyggare men det är mer praktiskt med vojlock trycker jag, blir inte lika svettig häst med det..

Jag är "gammal" :D och uppfödd med vojlock, därför föredrar jag faktiskt det. Kanske inte utseendemässigt men, tvärtemot andra här, tycker jag faktiskt att de ligger BÄTTRE under sadeln.

Nu har jag ju i och för sig skaffat bomlöst, så jag får dras med den gigantiska padden under...

Föredrar schabrak för att det är snyggare, och oftast ligger bättre än vojlock. Och så kan man ju ha brodyr på. =)

Schabrak! Känns mycket bättre att rida med! :S Och så är det finare att ha, stilrenare, än vojlock. Men det beror ju på vad man själv tycker också! :)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 231
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 428
Senast: Silje
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka