Bukefalos 28 år!

Shaping wear

Andromedae

Trådstartare
Jag ska på fancy tillställning och för första gången på flera och har köpt mig en superfin klänning. Har nu kommit fram till att jag nog vill ha ett par shapingstrumpbyxor.
Eller vill jag? Började googla och såg att det fanns en massa varianter, typ body/högmagade trosor/linne och sådant.

Pallar inte body för känns fett jobbigt att behöva klä av sig allt vid toalettbesök.

Vad föredrar ni?
Märken att rekommendera eller undvika?
 
Jag ska på fancy tillställning och för första gången på flera och har köpt mig en superfin klänning. Har nu kommit fram till att jag nog vill ha ett par shapingstrumpbyxor.
Eller vill jag? Började googla och såg att det fanns en massa varianter, typ body/högmagade trosor/linne och sådant.

Pallar inte body för känns fett jobbigt att behöva klä av sig allt vid toalettbesök.

Vad föredrar ni?
Märken att rekommendera eller undvika?

Tycker att sådana strumpbyxor brukar rulla ner och korva sig. Vill man ha något som håller sig uppe så är nog body vägen att gå tyvärr.
 
Tycker att sådana strumpbyxor brukar rulla ner och korva sig. Vill man ha något som håller sig uppe så är nog body vägen att gå tyvärr.
Attans!
Jag har rätt stor byst och är därför inte helt övertygad om att jag kan hitta en body som inte knölar ihop brösten på något osmickrande vis.
 
Vad föredrar ni?
Jag har DD-bröst och jag föredrar en body. Jag har bara string-bodys och på toa, speciellt när jag börjar bli lite slirig, så för jag bara stringen åt sidan och går på toa. Men jag är inte ute efter att lyfta rumpan, utan släta ut valkarna på sidan (love handles).

Jag har flera olika, men jag letar efter en body som är mer v-ringad så man kan ha mer urringade klänningar.
 
Jag använder alltid shapingstrumpbyxor från Pierre Robert, inte för att jag vill åt shapingeffekten men för att de alltid sitter helt still och för att det är jätteskönt när strumpbyxorna går upp till brösten😆
De har aldrig rullat eller glidit ner på mig utan sitter där de ska sitta hela tiden.
 
Jag använder alltid shapingstrumpbyxor från Pierre Robert, inte för att jag vill åt shapingeffekten men för att de alltid sitter helt still och för att det är jätteskönt när strumpbyxorna går upp till brösten😆
De har aldrig rullat eller glidit ner på mig utan sitter där de ska sitta hela tiden.

Håller med om detta :) Helt klart dom bästa strumpbyxorna jag testat.
 
Attans!
Jag har rätt stor byst och är därför inte helt övertygad om att jag kan hitta en body som inte knölar ihop brösten på något osmickrande vis.

Vid de tillställningar jag behövt något liknande har jag först haft en välsittande BH och ovanpå den en shapingunderklänning/body från Twilfit. Jag ligger nånstans kring E/F-kupa, känner av gravitationen pga ålder så min byst behöver stödet :) Shapingstrumpbyxor har inte varit rätt väg för mig att gå, de jag har testat har klämt åt väldigt osmickrande i midjan.
 
Jag ska på fancy tillställning och för första gången på flera och har köpt mig en superfin klänning. Har nu kommit fram till att jag nog vill ha ett par shapingstrumpbyxor.
Eller vill jag? Började googla och såg att det fanns en massa varianter, typ body/högmagade trosor/linne och sådant.

Pallar inte body för känns fett jobbigt att behöva klä av sig allt vid toalettbesök.

Vad föredrar ni?
Märken att rekommendera eller undvika?
Jag har haft ett par sådana tunna strumpbyxor från Lindex en gång. Det gick fint och de var bekväma, puttade in nedermagen bara lite.

En gång provade jag faktiskt (skulle gifta mig och övertygades av ngn butiksmänniska) en shapeande body. Det var hysteriskt roligt. Jag är ju kurvig i betydelsen det går ut över rumpa och in på mitten och ut igen där uppe. Bodyn jämnade ut alltihop så jag såg ut som en sådan där rultig tax i formen :rofl: så köp inte sådan utan att prova om du är olika på olika ställen.

Men jag har ett annat strålande tips tycker jag. Underklänning. En slinkig tunn underklänning från Lindex a la 30-tal med spagetti straps får klänningen att sitta mycket bättre. Den halkar iväg snyggt över alla små fluffigheter som skulle kunna sticka ut.
 
Jag har en underklänning från Maidenform som sitter under brösten, men sen täcker från bhn i ryggen och får klänningen över att hänga snyggt utan att "fastna" vid någon kroppsdel. Tror jag köpte den under benämningen "wear your own bra"-modell.

Den har body-knäppning mellan benen som går att knäppa om den glider upp, men jag har den ytterst sällan knäppt och det går utmärkt ändå. (Vill man inte alls ha den knäppningen kan man enkelt bara klippa bort den också.)

Jag är så frusen så jag tycker så gott som alltid att det är skönast med underklänning.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 288
Senast: Karminnie
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 189
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp