Sherlock is back!

Tyckte du verkligen det?! Den biten om suffragettrörelsen som en kult som mördar karlar också? Och den dramaaaaaaaaaatiska kampen mot Moriarty vid Reichenbachfallen? Jag gillade början, men mot slutet satt jag mest såhär O_o :crazy:...
[/QUOTE
Jag hoppas att Moffat gjorde en medveten blinkning åt sig själv vad det gällde kvinnorna/kvinnorollerna. Och att han gör något åt det *s*.
Jag funderar på om man ska tolka scenen med den personen som en metafor. Det är ett par olika referenser till virus under filmen. Virus betyder tydligen gift på latin.[/SPOILER ]..
 
Jag hoppas att Moffat gjorde en medveten blinkning åt sig själv vad det gällde kvinnorna/kvinnorollerna. Och att han gör något åt det *s*.
Jag funderar på om man ska tolka scenen med den personen som en metafor. Det är ett par olika referenser till virus under filmen. Virus betyder tydligen gift på latin...

Ja, och det var faktiskt jättekul i början, med "I'm your landlady dear, not a plot device!" och John som väntar sig att Mary ska hålla middagen varm, då kändes det som att han drev med sig själv och det hade jag roligt åt. Men sen... Alltså, nä, fööööööööör mycket! Inte ett dugg kul, bara enormt klumpigt.

Och ja, det är säkert en metafor. Men igen, så klumpigt, stelt, obekvämt och... nä, usch, jag klarade inte riktigt att titta på det, fick snegla från sidan! :laugh:
Alltså jag tyckte det var en riktigt pinsam scen.
 
Tyckte du verkligen det?! Den biten om suffragettrörelsen som en kult som mördar karlar också? Och den dramaaaaaaaaaatiska kampen mot Moriarty vid Reichenbachfallen? Jag gillade början, men mot slutet satt jag mest såhär O_o :crazy:...

Haha, just biten Sherlock förklarar feminism för feminister lämnade väl en del att önska, men överlag var det helt klart ett uppsving från förra säsongen som mest var en massa blinkningar till fansen konstant. Moffat är ju vansinnigt förtjust i att hamna lite väl far up his own ass med sådant. Efter ett antal år med Dr Who är jag dock härdad :D
 
Haha, just biten Sherlock förklarar feminism för feminister lämnade väl en del att önska, men överlag var det helt klart ett uppsving från förra säsongen som mest var en massa blinkningar till fansen konstant. Moffat är ju vansinnigt förtjust i att hamna lite väl far up his own ass med sådant. Efter ett antal år med Dr Who är jag dock härdad :D

Feminister och feminister, "mordiska kultmedlemmar" passar kanske bättre. :laugh:
Jag tyckte nog han var en bra bit upp i det här avsnittet också faktiskt, det stör mig bara inte så mycket så länge det är någorlunda smidigt. Men det var så mycket i det här avsnittet - särskilt sista halvtimmen eller så - som var så klumpigt, och det har jag inget tålamod med alls. Och Gatiss fatsuit var lite jobbig också ärligt talat, om man nu ska picka nitter. :D
 
Feminister och feminister, "mordiska kultmedlemmar" passar kanske bättre. :laugh:
Jag tyckte nog han var en bra bit upp i det här avsnittet också faktiskt, det stör mig bara inte så mycket så länge det är någorlunda smidigt. Men det var så mycket i det här avsnittet - särskilt sista halvtimmen eller så - som var så klumpigt, och det har jag inget tålamod med alls. Och Gatiss fatsuit var lite jobbig också ärligt talat, om man nu ska picka nitter. :D

Asså jag satt i princip och hoppade upp och ner i stolen hela avsnittet och var helt fast och okritisk. Vad var klumpigt? Och vad är gatiss grejen? Kanske måste se om...
 
Nu har jag sett om alla avsnitt igen.. Men de blir ju aldrig sämre heller, svårt att låta bli! Tycker nog fortfarande att säsong ett är den bästa, men jag är väldigt förtjust i "The Hounds of Baskerville"-avsnittet också, vet inte riktigt vad det är med det!

Russell Tovey? :D
 
Russell Tovey? :D

Min första tanke var "jaha, och vem är nu det då?!" Men jag anade att det var mr-inte-så-mentalt-stabil! :D

Jag tyckte faktiskt han var rätt störig i själva avsnittet, plus att hela det där med ketchup i mungipan och nikotin på fingrarna i inzoomad variant gav rätt mycket avsmak :angel: Däremot insåg jag efter en googling att han nog inte är så hemsk ändå! :D

Tror jag gillar det avsnittet så mycket för att det är lite mer åt thriller-hållet, det är mörkare än många av de andra. Jag har dock (efter att ha sett om alla avsnitt ett gäng gånger till) insett att det absolut första avsnittet nog är det jag kan se om flest gånger utan att hitta något att gnälla på. Det och ALLA klipp med Sherlock och Mycroft i samma rum, de två är helt fantastiska tillsammans!! :love:
 
Min första tanke var "jaha, och vem är nu det då?!" Men jag anade att det var mr-inte-så-mentalt-stabil! :D

Jag tyckte faktiskt han var rätt störig i själva avsnittet, plus att hela det där med ketchup i mungipan och nikotin på fingrarna i inzoomad variant gav rätt mycket avsmak :angel: Däremot insåg jag efter en googling att han nog inte är så hemsk ändå! :D

Tror jag gillar det avsnittet så mycket för att det är lite mer åt thriller-hållet, det är mörkare än många av de andra. Jag har dock (efter att ha sett om alla avsnitt ett gäng gånger till) insett att det absolut första avsnittet nog är det jag kan se om flest gånger utan att hitta något att gnälla på. Det och ALLA klipp med Sherlock och Mycroft i samma rum, de två är helt fantastiska tillsammans!! :love:
Ja, Mycroft-Sherlock är himla bra ihop. Det här avsnittet var dock riktigt dåligt. Jag saknar tonen från första avsnittet, innan Moffat blev så stolt över sig själv...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 749
Senast: tara
·
Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: MiniLi
·
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp