Shettisar grrr..

A

ankans

Nu när de satt päls känner de inte strömmen i staketet. Min ena kryper under hela tiden. Dj-a skit! När de väl lärt sig så glömmer de inte. Nu är ju marken frusen så jag kan inte göra något åt det heller. Annars kunde jag ju byggt en ny hage till dem med både brädor och tråd.

någon som har några tips?
 
Det är nästan bud på att göra det.. Gud vad de skulle blivit förnärmade om jag gjorde det.. De hade aldrig förlåtit mig.. :D
 
Ett sätt som ventilerats här tidigare, är att via en tråd, förmedla elstöten från utsidan av pälsen till huden. Det kan göras på lite olika sätt. Sök upp dom tidigare trådarna i ämnet.

LIA
 
Kan du inte ha en grimma på dem och vira ståltråd runt grimman och en båge upp över öronen? Då får dom ström i sig precis när dom ska krypa under. Min granne hade samma problem med hennes shettis och han brydde sig knappt om grimman heller. Han fick gå med träns och ståltråden virad ner till bettet (ganska taskigt) och han försökte bara en gång. Sedan dess har han inte rymt mer, han går utan grimma/träns nu.

Annars får du sänka trådarna! :)
 
Får väl göra det, känns bara så taskigt att vira in dem :) Jag har 3 trådar och den ena väldigt lågt, så det är möjligt att han kliver mellan dem.

Tack för tipsen! :cool:
 
Du får nog göra som en annan skrev att sätta på en antenn på grimman.. Annars kan du ju först testa att ge dom en stöt på mulen, då tar det ett tag innan dom vågar krypa under i alla fall.
 
Våran stora pålle har brottats med en älg.. Fråga mig inte hur det gick till. Men han fastnade i taggtråd vid det tillfället..
 
Har gott om älg i trakterna nu. Det var två idag och virrade kring hästhagarna *Suck* Men det är bara att kontrollera staketet dagligen!
 
Men det var inte vi som ägde hästen då... Jag har jaft turen att inte ha stött på en älg.. Tycker att dom är läskiga..
 
Har gjort det och det står i prinicip samma som här, att vira in dem i tråd, så så får det bli tills marken inte är frusen längre och jag kan göra en ny hage.

Varför taskigt? *skratt* det känns lite taskigt att de ska behöva springa runt och se ut tom teletubbies.

jag tycker elstängsel är det absolut bästa så länge inte man får strömavbrott :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 930
Senast: hundtant
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 223
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 619
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp