Shires vs Horseware

Sv: Shires vs Horseware

jo de håller. I "min" hage är de fullt krig o de hästar som har rambo täcken har aldrig hål eller revor medans alla andra täcken ryker på ett par dagar.

Sen vet jag inte när diskussionen övergick från att handla om Horsewaretäcken till enbart deras Rambotäcken.

Mina Rambotäcken har några år på nacken så det kan mycket väl vara så att de använder bättre tyg nu - men jag köper inte ett hästtäcke för flera tusen och om jag gjorde det skulle det vara ett KRAV att det höll.

köpte ett awom täcke med halvhals, 1200D för 699kr. Inga revor syns efter vintern och har varit vattentätt. Man är ju lite tveksam att köpa av icke kända märken men kan starkt rekomendera deras täcke.

Mitt storm cheeta är det bästa täcke hästen och jag har, tål tuffa tag, har haft det i 3 år och det är fortfarande ok.

Har Shires regntäcken, tror att det är typhoon, 1200 denier, till mina ponnyer. De äldsta är fyra fem år gammalt och det enda som hänt med det är att en av gjordarna håller på att gå av. Ett av de andra har fått hål långt ner i innerfodret. Dock så slåss mina hästar inte särskilt mycket, men de går i skogshage med en del undervegitation. Jag tycker att de funkar bra, men jag har ju inget att jämföra med heller.

håller med bellafjälla.

jag har två shires täcken. Ett med halvhals,och det passar inte alls min ponny så han är lite for grov för att ha halvhals.Och sen har jag ett utan hals,det sitter riktigt bra på honom,minsta lika bra som mitt rambo täcke.

Jag har 2 st Shire Typhoon täcken till min ponny. Båda täckena är hela, trots hårda tag i hagen. Tycker Shires täcken är helt klart prisvärda, och dessutom är de dom enda täckena som har perfekt passform på min häst. Köpte ett HW Rambo wug i början av hösten, men det passade inte alls:crazy:..

Fast det beror väl på hur hästen är byggd!?

Jag har en häst som jag provat många andra sorters täcke på men det enda som sitter bra är just Shires. :)

Självklart gör det :D Men jag tycker att ett bra täcke ska passa de flesta hästar. Vi är två i stallet som har horsewares täcken. Min nätta lilla ponny och en grooov stor häst. Täcken passar utmärkt på båda:love: Har provat ett Shires och det sitter mer bakom manken och bogarna än framför tycker jag. Men kvalitésmässigt vet jag inget om Shires.

Jag har ett Shires täcke, vet inte vilken modell just nu men skulle kunna kolla upp. Det är i alla fall ett vintertäcke 300 g fodrat med halvhals på. Ljusblått/mörkblått. Det har jag haft ca 3 år nu och det är inte en skråma på täcket. Jag tycker det har varit väldigt bra och är jätte nöjd med det! Jag tycker det är i klass med Mark Todd, Bucas och vissa Horseware. Just Rambo modellerna (som ska vara bäst) har jag dock inte så stor erfarenhet av och kan inte jämföra just de. Men Shires är bra täcken enligt mig :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 463
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 086
Senast: Blyger
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 832
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur