Shop to you drop, del 4

Alltså hur bestämmer man sig för hur man ska designa halsband från valleydogs eller jhdesign?? Hur svårt som helst ju. Men känner att jag måste göra det nu. Hans Hurrta med klickspänne gick upp igår så det får jag noja av att använda nu då han kan bli lite brötig i vissa hundmöten🙄 mest gillar jag halvstryp som är så perfekt i storlek att det inte stryper och är lätt att få över huvudet utan att det går att backa ur, meeen han är precis mitt i mellan två storlekar så måste specialbeställa😅 hur bra håller trycket på halsbanden ni som har såna? Snyggt med glitter text men känner att det kanske blir lite för mycket för oss, men man kanske kan ha namnet i någon diskret färg i alla fall.

Alltså hur bestämmer man sig för hur man ska designa halsband från valleydogs eller jhdesign?? Hur svårt som helst ju. Men känner att jag måste göra det nu. Hans Hurrta med klickspänne gick upp igår så det får jag noja av att använda nu då han kan bli lite brötig i vissa hundmöten🙄 mest gillar jag halvstryp som är så perfekt i storlek att det inte stryper och är lätt att få över huvudet utan att det går att backa ur, meeen han är precis mitt i mellan två storlekar så måste specialbeställa😅 hur bra håller trycket på halsbanden ni som har såna? Snyggt med glitter text men känner att det kanske blir lite för mycket för oss, men man kanske kan ha namnet i någon diskret färg i alla fall.
Jag har från valleydogs och jag tittade igenom deras insta för att hitta färger som jag tyckte passade min hund.
Texten är hållt bra men det halsband som använts mest ser slitigt ut, men med tanke på att det badats i det en hel del och sprungits genom snår och buskar är det kanske inte helt förvånande.
Som sagt så sitter texten kvar men fodret har blivit slitet. Mässing på ena och svarta ringar på det andra, det svarta har flagnat/rostat så mässing/rostfritt hade jag rekommenderat.

Kunde inte låta bli :D
532912235_1650229339009299_7654322601709917248_n.webp

Har precis beställt non-stop ramble long till Nisse, hoppas den passar.
Rock harness den korta i xs satt katastrof dåligt.
Medans rush och line harness där strl är i siffror sitter bättre.
Men hade varit trevligt med en mer rymningsäker sele 🙈

Har precis beställt non-stop ramble long till Nisse, hoppas den passar.
Rock harness den korta i xs satt katastrof dåligt.
Medans rush och line harness där strl är i siffror sitter bättre.
Men hade varit trevligt med en mer rymningsäker sele 🙈
Om selen inte passar så tipsar jag om Anny x sele, den finns även med en extra rem som gör den rymningssäker.

Jag lyckades aldrig bestämma mig för hur ett egendesignat halsband skulle se ut 🙈 så det blev ett dog copenhagen istället 😅 jag gillar ju klickspänne men efter att vårat hurtta gick upp så har jag blivit lite skeptisk. Men detta har ju två ringar så även om spännet öppnar sig så hålls ju halsbandet kvar. Det var ju inte hårt tryck som gjorde att spännet på hurtta gick upp, det var att haken på kopplet och ringen på halsbandet hamnade i ett läge på var sin sida om spännet och öppnade det 🙄 har annars haft såna halsband i typ 5-6år utan att det hänt men nu när det hänt en gång så vill jag inte ha det igen när jag vet hur det kan bli😅
Det här är lite bredare med men ändå mjukt så det känns bra.
20250820_154708.webp

Så jag funderar på att köpa något som jag aldrig direkt har tänkt på innan och det är bärsele till valp :laugh: . Jag bor i stan i Stockholm och gillar att gå längre promenader, gärna på tex Djurgården och i Haga parken. Det blir dock lite långt för små valpben så har börjat fundera på bärsele till valp. Alla selar jag hittar har dock en maxvikt på 5 eller 6 kg. Otis väger idag 8,6 kg så... Någon som vet om det finns bärselar eller liknande för högre vikt?

Jag är väldigt frestad att köpa den här till Lily.
c38b36cd70b818fee12cc49ed9ea6a2e_d7376b63-7c62-4ea2-9e90-8212593a04f0.jpg

Hon blir (som alla salukis...) lätt kall när hon blir kall om benen, så overall är superbra att ha. Bara det att Hurttas grejer brukar vara så galet bylsiga och illasittande... Så, jag vill gärna hitta någon butik som har den inne i lager för att kunna testa på plats. Får väl se om vi tar in den till mitt jobb när det blir dags att ta in hundkläder. Försökte kolla om tex Arken hade den inne, men det verkade kört.

Hon blir (som alla salukis...) lätt kall när hon blir kall om benen, så overall är superbra att ha. Bara det att Hurttas grejer brukar vara så galet bylsiga och illasittande... Så, jag vill gärna hitta någon butik som har den inne i lager för att kunna testa på plats. Får väl se om vi tar in den till mitt jobb när det blir dags att ta in hundkläder. Försökte kolla om tex Arken hade den inne, men det verkade kört.
Nu vet jag att du inte är kvar i sthlm, men kolla med sea i kungens kurva eller ifall crt har den inne :)

Den där har jag testat inne på Sea Hund och Katt, men i grått. Den har funnits några år so borde finnas i andra butiker kan man tycka, även om den lila säkert är ny färg för i år.
Feel Active på Arken har annars en bra overall som ser likadan ut i modellen. Den satt faktiskt mycket bättre på min tant jämfört med Hurrttas.

Ernst & Friends hade 25% i helgen så jag beställde ett fjärde biothane-koppel, denna gång med twist lock-hake. Jag har alltså bara tre hundar.
Men den nya färgen var så snygg 🤭 dessutom passar vi hundar för jämnan och jag hatar att gå ut med flera hundar när de inte har likadana och lika långa koppel.

Tittar återigen efter en varm vinteroverall på Oskar.
De flesta tjockare verkar ha bred maggördel som täcker snoppen eller är precis intill.. Mao måste den tvättas efter varenda promenad.

Vill ha typ täckjacka, till ca30 cm rygglängd.
Hittade inte förra vintern. Få se om det går bättre i år

Tittar återigen efter en varm vinteroverall på Oskar.
De flesta tjockare verkar ha bred maggördel som täcker snoppen eller är precis intill.. Mao måste den tvättas efter varenda promenad.

Vill ha typ täckjacka, till ca30 cm rygglängd.
Hittade inte förra vintern. Få se om det går bättre i år
Visst är han ganska nätt i kroppen? Kolla i så fall på Sofa Dogwear, de har hanhundsmodell på många kläder just för extra snopputrymme.

Liknande trådar

• Hundburar i Toyota RAV 4 (2005)
  • Namnlapp till hund
  • Tuggben
  • Vågar man bli hundägare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Den perfekta lägenheten
  • Men alltså elpriserna?
  • .

Barn