Shop to you drop, del 4

Bukefalos 30 Är!

Blev lite spontan shopping idag 😅 dels dök det upp en annons pĂ„ ett hundlands hybrido nĂ€r jag satt och slöscrollade. Har funderat pĂ„ att skaffa ett och detta var rĂ€tt storlek(tror jag)och ska enligt sĂ€ljaren bara vara provat. ÅterstĂ„r att se om det stĂ€mmer men priset var bra sĂ„ slog till 😁 har haft hööks-"kopian" innan och varit förvĂ„nansvĂ€rt nöjd med det jag som i vanliga fall inte gillar hööks grejer varken till mĂ€nniska, hund eller hĂ€st 😅 men jag hoppas pĂ„ att detta ska vara tjockare och det borde ju Ă€ndĂ„ vara viss skillnad pĂ„ 100% och 50% ull. Har tyvĂ€rr inte fĂ„tt chansen att kĂ€nna pĂ„ nĂ„got.
Sen blev det en helt onödig grej med. I hallen vi trĂ€nar finns det en liten shop. Och hela hösten/vintern har dĂ€r hĂ€ngt en leksak med nĂ€tboll, lĂ„ngt handtag med expander och ett stort fluff i regnbĂ„gens alla fĂ€rger 😍 det har sugt i köptarmen varje gĂ„ng jag gĂ„tt förbi men har verkligen inget behov av den. Men nu blev det sĂ„ Ă€ndĂ„ 😂 sĂ„ onödigt men sĂ„ kul Ă€ndĂ„! FrĂ„n Ozami.

@Nepenthe Brunt och mÀssing Àr alltid rÀtt! Jag har frÄgat dreverfolk vad för dragsele som passar deras men ska kolla pÄ björkis ocksÄ. Jag vet dock inte vad som Àr optimal passform, tÀnkte att personal i butik kan hjÀlpa till med det, dÄ Àr det kanske dumt att bestÀlla?

Ja kanske. Jag tyckte att mÄtten de ber om var vÀldigt specifika nÀr en fyller i över nÀtet annars. Kanske maila dem?
Jag tycker de i vanlig butik har en massa spÀnnen och sÄ en slipper med en mÄttbestÀlld.

Jag har shoppat tröjor :D
Salukipojken hade ingen tröja, och jag har saknat det. Nu hade de halva priset pÄ Arken, pÄ en modell jag har sen innan och vet att fungerar ok. Det orangea pÄ sÀngen Àr ocksÄ en tröja, samma passform men som synes skrikorange och i tunt tyg. Den ska anvÀndas av nÄgon av damerna ute i skogen :)
tröja.webp

Som vanligt hamnar han mitt i mellan 2 storlekar pĂ„ tĂ€cken. Hade lite hopp dĂ„ det stĂ„r pĂ„ Hundlands hemsida att om man velar mellan 2 storlekar sĂ„ ska man inte ta den större. Men det blev pĂ„ grĂ€nsen till kort och med tanke pĂ„ att han haft vattensvans sĂ„ Ă€r det ju just över svansen jag vill att det ska vĂ€rma. Men en storlek större blir nog bylsigt och stort runt om 🙄 annars var det ju verkligen tjockt och hĂ€rligt!

Som vanligt hamnar han mitt i mellan 2 storlekar pĂ„ tĂ€cken. Hade lite hopp dĂ„ det stĂ„r pĂ„ Hundlands hemsida att om man velar mellan 2 storlekar sĂ„ ska man inte ta den större. Men det blev pĂ„ grĂ€nsen till kort och med tanke pĂ„ att han haft vattensvans sĂ„ Ă€r det ju just över svansen jag vill att det ska vĂ€rma. Men en storlek större blir nog bylsigt och stort runt om 🙄 annars var det ju verkligen tjockt och hĂ€rligt!
Är det ulltĂ€cke du söker? Om ja, har du tittat pĂ„ ulltĂ€ckena frĂ„n Canelana? Kanske de sitter bĂ€ttre. Har tvĂ„ dĂ€rifrĂ„n (köptes till Ascot) och jag Ă€r riktigt nöjd med dom.

Nu har jag köpt en ny sele för promenad/cykling! Den hÀr kÀnns mycket bÀttre, rejÀl, vadderad och stÀllbar pÄ fyra punkter i hals och midja. Det har jag trÄden att tacka för! MÀrket Àr Hunter och modellen heter Maldon. Hund ser mager och olycklig ut, det Àr hon inte, bara lÀngtar ur selen och till maten.
1000023254.webp

Nu har jag köpt en ny sele för promenad/cykling! Den hÀr kÀnns mycket bÀttre, rejÀl, vadderad och stÀllbar pÄ fyra punkter i hals och midja. Det har jag trÄden att tacka för! MÀrket Àr Hunter och modellen heter Maldon. Hund ser mager och olycklig ut, det Àr hon inte, bara lÀngtar ur selen och till maten.
Visa bifogad fil 180889
Vissa hundar slÄr pÄ djurrÀttsorganisationsreklam-minen (vilket ord) sÄ fort de ska modellera nÄgonting :D min Àr likadan

Shoppade ett tÀvlingstÀlt igÄr, Àr sÄ trött pÄ PopUp tÀlten jag har haft tidigare. Fick bli VetZoos som var i neutral fÀrg och fick det för 2000kr med rabattkod sÄ det var ett fynd kÀnde jag spontant.
FÄr se om jag och maken blir mer sams med ett detta tÀlt. :grin:
1771669378189.webp

20260227_165059.webp

Jag Àr vÀldigt nöjd med den hÀr frÀsiga selen frÄn Urban pup jag haft i ett par mÄnader nu. SuperlÀtt och snabbt att ta pÄ och av och ger viss vÀrme/skydd mot snöbollar över bröstet nÀr det Àr smÄkyligt men inte svinkallt. Det Àr hÀrligt, mjukt foder pÄ hela insidan.

Jag har shoppat ett tÀlt - vi fÄr se om det dyker upp dÄ jag inte fÄtt nÄgon spÄrningslÀnk men jag hoppas.. (begagnat).
Sen behövde ju valpen fÄ sele, halsband och koppel förstÄs. Halsbandet har inte kommit Àn bara :rofl:
PXL_20260411_123812576.webp

Jag vill slĂ„ ett slag för uhip pro dogtrainer jacket, sĂ„ himla bra och praktisk đŸ„ł stoor ryggficka sĂ„ funkar Ă€ven till alla dummies nĂ€r vi apporterar.

Den Àr verkligen riktigt bra. Enda jag inte gillar Àr att den Àr lite tajt över höfterna, men den gÄr ju att öppna lite nerifrÄn ocksÄ. Men hade gÀrna haft en mindre rak modell, speciellt den lÀngre varianten.

Jag vill slĂ„ ett slag för uhip pro dogtrainer jacket, sĂ„ himla bra och praktisk đŸ„ł stoor ryggficka sĂ„ funkar Ă€ven till alla dummies nĂ€r vi apporterar.
Jaa jag köpte min och fick hem den lagom tills det blev riktig vinter, lite bittert men glatt överraskad nÀr jag nu fÄtt inviga den!

DummyvÀst eller inte dummyvÀst? Det finns en kraftigt rabatterad som ploppar upp i mitt flöde. Men kommer jag, som Àr hobby-retrieverÀgare, enbart att se fÄnig ut? (Jag trooooor att det vore bra med en, för att slippa ha dels dummyer, dels slafsiga korvbitar, i samtliga fickor i byxor och jackor och se ut som om jag hÄller pÄ att sprÀngas.)

SÄ, dummyvÀst. Yay och nay? Har du en, anvÀnder du den?

DummyvÀst eller inte dummyvÀst? Det finns en kraftigt rabatterad som ploppar upp i mitt flöde. Men kommer jag, som Àr hobby-retrieverÀgare, enbart att se fÄnig ut? (Jag trooooor att det vore bra med en, för att slippa ha dels dummyer, dels slafsiga korvbitar, i samtliga fickor i byxor och jackor och se ut som om jag hÄller pÄ att sprÀngas.)

SÄ, dummyvÀst. Yay och nay? Har du en, anvÀnder du den?
Ja jag anvÀnder min men lika ofta anvÀnder jag jacka/vÀst för "vanlig" hundtrÀning sÄ lÀnge den har stor öppen ryggficka, det rÀcker gott för 3-4st 250gr dummies som Àr det jag anvÀnder mest till vardags.

Har bÄde dummyvÀst och en trÀningsvÀst frÄn Hurtta. Visade sig att trÀningsvÀsten rÀckte lÄngt, sÄ dummyvÀsten hÀnger i garderoben. TrÀningsvÀsten rÀcker perfekt till mina behov. Galon i fickorna fram, sÄ slafsigt godis gÄr lÀtt att torka ur och ryggfickan rÀckte gott till flera dummies pÄ 500gr.

TÀltet visade sig vara en lurendrejare, polisanmÀlt och anmÀlt till banken. Ser vÀl inte röken av pengarna men lever pÄ hoppet att personen Äker fast iaf!

VĂ„gade Ă€ndĂ„ handla ett begagnat Non-stop regntĂ€cke till valpis, hoppas hon blir samma storlek som Lita nu dĂ„ men verkar som de flesta tikar i rasen hamnar ungefĂ€r pĂ„ denna storlek 😅
fjord_raincoat_B2B_6__80221.1708952216.jpg

Å valpis behövde ju en egen matskĂ„l, Lita har halvt haft sönder sin och Lemmys började se riktigt sliten ut ocksĂ„ sĂ„ alla fick nya i sina fĂ€rger (underlĂ€ttar för hussen..) BlĂ„, lila och grön. :)
Globus_923300m3.jpg

Liknande trÄdar

• Att skaffa hund nr2
  • Hundras? Spetshund eller vĂ„ga testa annan hundtyp?
  • Hund och ekonomi?
  • Löpning/cykel med hund....

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valpkull!
  • Barmarksdrag/canicross

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar