Shop to you drop, del 4

Bukefalos 30 år!

Tältet visade sig vara en lurendrejare, polisanmält och anmält till banken. Ser väl inte röken av pengarna men lever på hoppet att personen åker fast iaf!

Vågade ändå handla ett begagnat Non-stop regntäcke till valpis, hoppas hon blir samma storlek som Lita nu då men verkar som de flesta tikar i rasen hamnar ungefär på denna storlek 😅
fjord_raincoat_B2B_6__80221.1708952216.jpg

Å valpis behövde ju en egen matskål, Lita har halvt haft sönder sin och Lemmys började se riktigt sliten ut också så alla fick nya i sina färger (underlättar för hussen..) Blå, lila och grön. :)
Globus_923300m3.jpg
Vilka fina skålar, var är de ifrån? :)

Vi har kört på såna plasttallrikar i olika pastellfärger från IKEA men det är ju lite tråkigt.. Jag har en porslinsskål men den har en undersida i gummi så den går inte att köra i diskmaskinen vilket är lite drygt.

Vilka fina skålar, var är de ifrån? :)

Vi har kört på såna plasttallrikar i olika pastellfärger från IKEA men det är ju lite tråkigt.. Jag har en porslinsskål men den har en undersida i gummi så den går inte att köra i diskmaskinen vilket är lite drygt.
Det är Bella bowls :) Finns i massa olika färger och går att köra i maskin! Det är en plastring i botten de säger att man ska ta bort innan man kör den i maskin men det har vi glömt och den funkar ändå!

Jag behöver nytt koppel. Leffe har en tendens att tugga på sina. Nån som har bra tips? Material spelar ingen roll bara det är skönt att hålla i och det måste vara twist and lock-hake. Vill inte att det är superkort heller. Minst 150cm helst mer.

Jag behöver nytt koppel. Leffe har en tendens att tugga på sina. Nån som har bra tips? Material spelar ingen roll bara det är skönt att hålla i och det måste vara twist and lock-hake. Vill inte att det är superkort heller. Minst 150cm helst mer.

Jag har ett sånt här till vardagspromenaderna, mycket nöjd med det. :) Ser fortfarande fint ut fast det utsatts för en hel del bit och dregel från labbekäftar. Lite färg har skavts av på haken men det händer ju med typ alla färgade hakar.

https://alacoutlet.se/textilkoppel/safe-vaktarkoppel-antiglid-svart-reflex-2250cm-twistlock/

Jag har ett sånt här till vardagspromenaderna, mycket nöjd med det. :) Ser fortfarande fint ut fast det utsatts för en hel del bit och dregel från labbekäftar. Lite färg har skavts av på haken men det händer ju med typ alla färgade hakar.

https://alacoutlet.se/textilkoppel/safe-vaktarkoppel-antiglid-svart-reflex-2250cm-twistlock/
Hur är den att hålla i? Vill ha det mjukt och skönt runt handleden speciellt då det kan bli dragit vid hundmöten

Hur är den att hålla i? Vill ha det mjukt och skönt runt handleden speciellt då det kan bli dragit vid hundmöten

Jag tycker att det känns bekvämt i handen, går bra att använda barhänt för mig som annars gärna har handskar. Det är riktigt bra grepp även med 36 urstark hund som drar i andra änden, har aldrig varit rätt för att tappa honom med det här kopplet på. Det bränns inte heller så hemskt som många andra syntetkoppel gör när det väl glider.

Det går att välja längd och hake på många av tillverkarens koppel, så om du inte tycker att just det här låter rätt kan det ändå vara värt att ta en titt på deras övriga sortiment. :)

Jag tycker att det känns bekvämt i handen, går bra att använda barhänt för mig som annars gärna har handskar. Det är riktigt bra grepp även med 36 urstark hund som drar i andra änden, har aldrig varit rätt för att tappa honom med det här kopplet på. Det bränns inte heller så hemskt som många andra syntetkoppel gör när det väl glider.

Det går att välja längd och hake på många av tillverkarens koppel, så om du inte tycker att just det här låter rätt kan det ändå vara värt att ta en titt på deras övriga sortiment. :)
Då ska jag ta en närmare titt på det :)

Hämtade detta gänget förra veckan
20260522_182431.webp

Bc-pojkarna älskar sin nya "tv" 😂. Allvarligt talat är de för att jobba i trädgården men idag när jag satt ute så strök räven förbi och kollade in dem. Hundarna kommer få vara ute på "span" när de går ute vilket de inte lär vara ledsna över.

Funderar på att testa en kylväst. Står i valet mellan Non-stop cooling vest och Hurtta cooling wrap. Gillar ju non-stops övriga produkter men är ju typ halva priset på hurttas 😅
Någon som testat?

b2d39503-6df3-4461-9e6c-faab20ac0aad.webp

Ny handling. Den här gången inköp jag bävat för 🤑 canix-bälte för löpningen, bungee leash som inte blev med på bild, myggmedel, vattenflaska och en gullig borste som matchar bilen 😏 Valet och kvalet ang vilket bälte men är nöjd än så länge med detta. Stort plus för mobilficka, torr var den också trots regn och svett. Väldigt lätt och smidigt på kroppen, inga tendenser att krypa upp och det löpande fästet gjorde det angenämt att springa med en yvig hund som inte alltid positionerar sig rätt så att säga.

Visa bifogad fil 186354

Ny handling. Den här gången inköp jag bävat för 🤑 canix-bälte för löpningen, bungee leash som inte blev med på bild, myggmedel, vattenflaska och en gullig borste som matchar bilen 😏 Valet och kvalet ang vilket bälte men är nöjd än så länge med detta. Stort plus för mobilficka, torr var den också trots regn och svett. Väldigt lätt och smidigt på kroppen, inga tendenser att krypa upp och det löpande fästet gjorde det angenämt att springa med en yvig hund som inte alltid positionerar sig rätt så att säga.
Jag använder mitt canix-bälte vid varje promenad. Lätt ett av mina bästa köp! 👌🏻

Fly har haft ett urgammalt tjänstetecken i väntan på att hon ska växa till sig. Nu har det gått sönder och det är väl dags att hon får ett eget. MEN jag har sådan beslutsångest angående färger. Hon ska få ett egendesignat dvs två olika färger. Jag har tänkt typ turkos eller ljus petrol och gult, men är det ok att tävla med? Mörk petrol + gult lär väl vara ok i alla fall? Alternativt färgen "curry", men passar det till en mörkbrun hund? Tänkte beställa från Taros.

Fly har haft ett urgammalt tjänstetecken i väntan på att hon ska växa till sig. Nu har det gått sönder och det är väl dags att hon får ett eget. MEN jag har sådan beslutsångest angående färger. Hon ska få ett egendesignat dvs två olika färger. Jag har tänkt typ turkos eller ljus petrol och gult, men är det ok att tävla med? Mörk petrol + gult lär väl vara ok i alla fall? Alternativt färgen "curry", men passar det till en mörkbrun hund? Tänkte beställa från Taros.
Har för mig att det står mörk färg på ljus botten?

Vi har ett i grönt som är för mörkt för tävling. Men det var jag också medveten om, så vid tävling har hon haft den gamla hundens.
IMG_3302.webp

Hörni, Hundlands ulljacka och overjacket - ärlig recension tack! Jag är jättesugen och ångrar att jag inte slog till när de hade rea i våras, men då tänke jag typ "nämen det blir väl aldrig höst igen" :up:

Jag ser i recensionerna att de är stora i storlekarna (åtminstone overjacket), men resten då? Kvalitet, värme osv?

Liknande trådar

• Att skaffa hund nr2
  • Hundras? Spetshund eller våga testa annan hundtyp?
  • Hund och ekonomi?
  • Löpning/cykel med hund....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka