Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 631
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

Det är inget fel på stövlarna, de "ska" se ut så. Alltså man ska inte behålla det gråa på utan man putsar helt enkelt av dem när man köpt dem. Lättast med tex olivolja. Har för mig att försäljaren sa att det hade något att göra med att det var rågummi och att alla Hunter-stövlarna (förutom möjligtvis glossyvarianterna då), ser ut så, och skall "smörjas" upp (även för att gummit ej ska torka ut med tiden).

Jag har jobbat med att fota skor åt en stor nätbutik som bl.a. säljer Hunter-stövlar, det du skriver stämmer! Det blir som en vit/grå yta på dem som vi fick putsa bort innan vi fotade. Och som du skriver så beror det på att det är rågummi :)

Ang. vinterjackor. Jag har en Boomerang Alexandra. Jättevarm, klarade mig fint i -30 grader med den :D Inte jordens snyggaste, men men. Osmickrande bild på den, det gick inte att ta bilden från boomerang.se:
10058866_h1.jpg

(Idag skulle jag väl inte köpa dun, men nu när jag ändå äger den så kan jag ju lika gärna använda den.)

Sen har jag en skidjacka från Lundhags också. Visserligen svart, så det är inte så avslöjande att det är en skidjacka (har en vit precis likadan till skidåkning :D). En ovana jag har sen jag bodde i Åre, att springa runt i skidjacka jämt. Det är i alla fall väldigt praktiskt när man ska cykla eller gå långt i skitväder.

Jag håller inte med dig om att Boomerang Alexandra är varm. Jag hade min i tre år o två sista åren i stallet.. Den var inte varm, den blåser ju rakt igenom och tål inte snö/slask, de gick rakt igenom. Gick o klagade o de impregnerade om jackan, blev lite skillnad men inte mycket.
För de pengarna köper ja hellre en fjällräven, peak, mountain works exempelvis

Jag håller inte med dig om att Boomerang Alexandra är varm. Jag hade min i tre år o två sista åren i stallet.. Den var inte varm, den blåser ju rakt igenom och tål inte snö/slask, de gick rakt igenom. Gick o klagade o de impregnerade om jackan, blev lite skillnad men inte mycket.
För de pengarna köper ja hellre en fjällräven, peak, mountain works exempelvis

Tycker inte det blåser rakt igenom den. Men nej, jag tror inte heller den tål slask. Det märks ju ganska tydligt på materialet. Använder heller inte min om det är slaskväder, men är det riktigt kallt har i alla fall jag hållit mig varm.

Men gud alltså Sorbe nu slipper jag kanske typ kasta bort mina fula gråa stövlar! Tack för tips, nu ska här oljas! :bow: ;)

kl

Äntligen en ny vinterjacka:love::love::love:
82213-555.pimg

Längtar tills första snön kommer:D har dock redan invigt den lite:p:D
Hoppas denna ska hålla måånga många år!:laugh:

*kl

Blev kär i dessa :love:
9111203807262.jpg

Precis vad jag letat efter. Rätt brun färg, guld dragkedja, ingen hög klack, bekväma och inget plastigt intryck!

Åh, jag har också de stövlarna! Tycker jättemycket om dem, ovanligt för mig som i vanliga fall inte är en stövelperson :)

Jag är inte heller mycket för stövlar. Har ganska tjocka vader så jag trodde jag skulle komma hem med boots men är väldigt nöjd :D

Det jag senast shoppade var en bil :) Tjoho, äntligen kan jag ta mig var jag vill, när jag vill! :D

Men så sööööööt! Den har ju rosa öron!! :love:

ja han är söööööt, föll för honom direkt när jag träffade honom på katthemmet:D
Helvit med rosa öron, nos och tossor, och världens lugnaste coolaste katt, kelsjuk till tusen :love:

ÅHÅÅÅÅ vad avundsjuk jag blir!

kl

Äntligen en ny vinterjacka:love::love::love:
82213-555.pimg

Längtar tills första snön kommer:D har dock redan invigt den lite:p:D
Hoppas denna ska hålla måånga många år!:laugh:

ÅH VAD FIN! :love: Är på jakt efter en rejäl vinterjacka, just en sån som kan hålla i flera år och det var precis i denna stilen jag tänkt mig! Vart fick du tag på denna, och hur varm är den?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
773
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31