Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 631
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

Måste få fråga, varför är just Hunterstövlarna så populära? Jag har ett par och ser inte storheten alls. De är ju som vilka gummistövlar som helst?

Lindex har en för 349:) Och H&M hade lite olika också såg jag, men det var svårt att se hur passformen var på hemsidan med deras ihopklippta datorbilder...

Dom är ju mycket smalare och snyggare i formen än dom flesta andra gummistövlar jag sett.

Mina Hunterstövlar blev gråa efter typ en användning. De ser ut som skit och står bara och samlar damm.

Lite som Acnes skor, de är ju skit men alla har dom ;)

Mina Hunterstövlar blev gråa efter typ en användning.)

De är behandlade med något som härsknar efter användning, snabbare går det om de utsätts för starkt ljus (står framme i en ljus hall eller liknande).
Det löser man enkelt med att putsa stövlarna med matolja! :idea:

/Sorbe som sålt väääldigt många par Hunterstövlar i sina dar. :D

Vaddå blir de normala om man dränker dom i matolja? Jag köpte nåt speciellt putsmedel från Hunter som gjorde dom svarta igen. Det hjälpte typ en timme eller nåt. När skiten torkat blev dom grådaskiga igen :grin:

Ah, tack för de tipsen! Tycker att jag kollar både H&M och Lindex men får väl ta en sväng till. Kappahl har jag inte kikat, danke! :)

Du behöver inte dränka dem, torka dem med olja, som att du putsar läder. :)

När man betalar så mycket pengar kan man ju tycka att det ska vara lite bättre kvalitet och hålla ett tag....

Jag tycker att passformen är bättre än andra jag provat, smalare skaft vilket gör att man inte trampar av sig dem när mån jagar häst i decimeterdjup lera (jag hatar när man blir stående på ett ben i hästhagen med strumplästen i luften och den andra stöveln fast i leran ett steg bakom en :angel: ). Plus att de är bättre uppbyggda än billigare stövlar i foten, vilket märks när man sprungit runt ett par varv på en terrängbana och inte har ont än.

Hm, har flera kompisar med hunterstövlar, ingen av dom har haft problem med det. Kanske var bra att jag tog glossy då iallafall, den borde ju hålla sig glansig oavsett vad.

Aha, jag märker ingen skillnad alls. Förutom att jag går runt och känner mig som en idiot som betalat absurda pengar för nåt så trist som ett par gummistövlar. Skulle aldrig köpa några själv, har fått dem i present.

Pricken över i är när jag har dem samtidigt som min Barbourjacka och barbourväska. Hej och hå wannabe-queen Elizabeth...

Fast Hunterstövlar är väl inte så dyra jämfört med andra stövar?

Eh jo? Jag har pröjsat kanske 200 för ett par tidigare?

Fast själv har jag aldrig lyckats hitta ett par budgetstövlar som inte varit av kass kvalité i gummit, det spricker i fogarna. Så min erfarenhet är att man får lägga runt en femhundring om man vill ha ett par som håller ett par år (haft Tretorn också i många år och de var skitbra, fast inte lika bra att gå i). Hunterstövlar köper jag från uk, och då kostar de inte mer än så heller.

Hm, har flera kompisar med hunterstövlar, ingen av dom har haft problem med det.

På hästmässan i GBG sålde de ut Hunter stövlar för nått år sedan som var just grådassiga men bara behövde "smörjas upp lite". Och det var hela lagerlådor med stövlar så helt ovanligt är det nog inte.

På hästmässan i GBG sålde de ut Hunter stövlar för nått år sedan som var just grådassiga men bara behövde "smörjas upp lite". Och det var hela lagerlådor med stövlar så helt ovanligt är det nog inte.

Det är inget fel på stövlarna, de "ska" se ut så. Alltså man ska inte behålla det gråa på utan man putsar helt enkelt av dem när man köpt dem. Lättast med tex olivolja. Har för mig att försäljaren sa att det hade något att göra med att det var rågummi och att alla Hunter-stövlarna (förutom möjligtvis glossyvarianterna då), ser ut så, och skall "smörjas" upp (även för att gummit ej ska torka ut med tiden).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
773
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31