Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 607
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

*kl*

Kanske måste investera i denna fluffiga kofta. Lööv it

925b2546193611e2bfc622000a1cde39_7.jpg

roffa!!!

jag har insett att jag måste ha en dunjacka till vintern. det kommer inte att vara snyggt......... och jag undrar om det finns en enda jag inte kommer ha äckelkänslor inför på morgonen när den ska på :(. Är en riktig fryslort och det funkar inte med vanliga ullkappor. jaja. nu funderar jag på den här... kan den gå för det minst dåliga?

WR_15129_MJB.JPG

Den kostar multum i sverige, tror det är iaf 4000-6000 kr på NK men tänkte beställa den till en kompis i usa som får skicka över :). då blir det 2000 kr för jackan. frakt och tull kommer till men man gör ändå en sjukligt stor vinst mot ursprungspris. åååååh fan. undrar hur färgen är dessutom... fuck fuck fuck fuck. vad tycker ni :D?

Varför en så kort jacka om du fryser mycket? Jag hade satsat på nån slags polarparkas (som inte är midjekort) från typ Fjällräven. Alternativt en skaljacka med bra koftor/tröjor under, då kan man anpassa värmen på jackan efter temperaturen ute.

Jag har samma dilemma... Nu när jag bor i en mindre stad och kommer cykla/gå till skolan varje dag så måste jag ha en ordentlig vinterjacka. Aldrig ägt någon sån i hela mitt liv. Alla är så.... intetsägande och fula :crazy:

Men jag kommer nog inte lägga några pengar på den för jag tycker alla är lika fula ungefär.

Du kommer undra varför du aldrig haft en riktig vinterjacka när du väl köpt en... :D Jag är sämst på vinterjackor, men nu har jag en redig parkas och älskar den! Ja, det är klumpigt, och inte särskilt stiligt. Men ack så varm jag är. Förra vintern insåg jag dessutom fördelen med päls på luvan - i snöoväder går jag till skolan och märker bara vädret om det snöar och blåser rakt framifrån. :)

Men du, Zara brukar ha jättehärliga dunjackor som faktiskt är riktigt snygga också! Jag har en dunjacka därifrån som jag köpte 2010, men såg att samma modell återkom förra året... Lite liknande den på bilden nedan i modell (bilden är från Zaras hemsida 2012), fast min har mer dun (80%) i sig och är mörkblå. Supervarm, vattentät och riktigt snygg på! Borde gå att hitta något där i år också tycker jag, och dessutom behöver du inte betala 2-3000 kr för kalaset :D

3625230093_1_1_3.jpg

knapp

satans :devil: tusen onda ord. Nelly rea, vip koden är VICTORIA och jag har köpförbud fram till början av december.

Kl.

Jag handlade ett par skor hos Nelly igår, är lite kär och längtar tills de kommer :)!

427642-0014_1

Idag har jag Urban Outfitters-fyndat! Egentligen rätt somrig, men tänkte jag kunde använda den lite grann nu under hösten i alla fall, med strumpbyxor till vid utgångar och annat skoj :)

item1.rendition.slideshowVertical.0815-alexa-5.jpg

kl

1_33_6.jpg

Då jag är för lat för att ta mig till affären så klickade jag precis hem dessa!

KL

Jag budade hem en sån här på tradera igår. Min nya vän i vinter! :banana:

odd-molly-jacka_165905435.jpg

Mäh, det finns ju inget snyggare än en klumpig dunjacka som även när den är för liten ser 2 storlekar för stor ut :D Men nej faktiskt, jag tycker inte det är så fult med dunjacka... Det beror ju förstås på vad man har på sig i övrigt. Jag som oftast har lite skogshuggarstil (jeans, rutig skjorta, Timberland-kängor ex.) tycker jag passar i det, men är man mer finklädd tycker jag det ser rätt trist ut.

Jag har i alla fall en Mountain Works Fat Boy Down Parka. Det är den skönaste jacka jag haft, smidig och känns inte klumpig fast den är riktigt tjock och mysig. Bor ovanför Polcirkeln så jag får faktiskt lov att strunta i hur det ser ut stundvis ;)

Men jag har haft parkas (som gått ned över rumpan) i flera år nu och skulle aldrig köpa nåt annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
766
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
354
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 944
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈