Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 633
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

kl

Klickade precis hem en bh och dessa skor
1072648-01.jpg

Har gått och trånat efter dem lääänge nu och hittar inga vettiga billigare så det fick bli dem :) Har bara skor med klack annars och måste ju ha några som man faktiskt kan gå ordentligt i :D

ven jag råkade klicka hem lite häromdagen... jag som ska spara pengar! Nåja, sambon tyckte jag var löjlig och uppmuntrade mig att shoppa, jag visste att det fanns en anledning att jag valde honom ;)

web-knit-sweater-76976-a984a.jpg

early-jumper-72440-bbf2d.jpg

likea-dress-70578-d11d0.jpg

Och en svart, skir skjorta.

Problemet där är väl att de ofta är väldigt dyra. Och det är en svår djungel. Jag som levt på jodphurs och skogsmulleridning har väl inte riktigt känt att det varit värt att lägga mer än 1000:- på ett par ridstövlar. Hööks hade rea i våras och jag hade spanat in Veneto-stöveln som jag tycker är dödligt snygga. Dessvärre visade det sig att jag i princip får ned två av mina vader i samma stövel trots att jag väljer den smalaste och drar åt snörningen till max :grin: Så kollade runt och hittade dessa för 1300:-, vilket var överkomligt.

Planen var ju att jag skulle börja träna mer med hästarna och komma lite längre, men sedan blev de sjuka och utvecklingen har väl gått bakåt. Men mer än det jag lade vill jag absolut inte lägga på ett par stövlar.

Nu låter jag fruktansvärt snobbig, men jag visste inte ens att det fanns så billiga ridstövlar :o Kan förstå att man inte vill lägga så mycket pengar dock!

Det beror säkert på vilka kedjor man dras till :D Ridbyxor tycker jag är relativt dyrt på Hööks för att vara "hööksbyxor", tror man kan få whitakerbrallor för samma pris som ett par helskodda på hööks. Och det är ju lite "roligare märke" enligt vissa. Men jag har absolut ingen koll på sånt där, jag köper det jag behöver på Hööks, eller Ingvaldstorp som är den lokala hästaffären bredvid stallet. Då är man ju van vid priserna därefter :D

Klickade hem en Dell Inspiron 17R Special Edition. Är så trött på min gamla laptop att jag håller på att slå ihjäl den.

4431.Dell-Inspiron-17R-Special-Edition-_2D00_-back-angled-view.jpg

Jag vill också ha en ny dator :( Min verkar ha bestämt sig för att sakta men säkert ge upp nu. Ska jag ladda upp bilder på nätet stänger webläsaren ned sig när bilden laddat upp, ska jag titta på youtube eller någon play-kanal blir det error efter fem minuter första gången, så att man får stänga ned och starta om (sedan funkar det dock fint). Ljudet laggar och hörlursuttaget är glapp...

Den du valt är snygg!

Jag vet inte om jag tycker att den är snygg, däremot så har den en massa grejjor som är bra att ha. Tror jag.

Klickade hem den innan jag ens tittat på hur den såg ut. Läste bara alla detaljer och att den är 17,3 tum. :p

Min gamla dator saknar ett par knappar på tagentbordet, den låter som en traktor och försöker jag titta på något i HD så hackar den som tusan!
Mitt bildredigerings program vägrar att samarbeta inom rimlig tid, allt tar en evighet!

Hade tänkt köpa en ny kamera också, men nu vet jag inte om jag har lust med det...

Ny kamera eller en dator som inte fungerar liksom.

Senast ändrad:

Åh, 17,3" :love:

Du får utvärdera den sen här! Jag har en 17,5" nu och storleken är perfekt, men de flesta verkar ligga på runt 15". Jag värdesätter också bildredigering. Det är svårt att hitta bra datorer tycker jag, är inte så insatt i vad som är bra prestanda i förhållande till ens behov. Jag vill kunna surfa, streama film, spela Sims och behandla bild och film. Stor skärm är ett krav :D

Folk säger det när dom ser den men jag tycker den är rätt lagom, det är alla andra som har futtiga datorer :D

44,5 cm om jag inte minns fel? 17,3 är runt 43,9.

Jag hatar att sitta vid en 15-16" data! Supersmå!

Hoppar in från S

Shoppade igår en ny blus med militärmönster, den var jättefin med långa ärmar och siden tyg. Shoppade även en långärmad vinröd tröja med hängande krage och en turkos kortärmad tröja med knappar för hemmabruk :)

*kl*

Debuten här i tråden då :)
Har köpt skor nu det senaste,

timberland-mukluk-stovlar-junior-gul39x79-174-450x400_50e08c47e087c35c65b79630.jpg

Fick tag i ett par i juniorstorleken då jag inte är så lång, så dom passade bättre :) Till halva priset på rean med så jag klagar inte då jag kikade efter dessa redan förra vintern men då tog dom slut så himla fort i butikerna.

!

Har dessa och köpte också dem för att jag dels tyckte "vuxenvarianten" var för dyr men också för att jag inte ville ha så höga stövlar. De är verkligen supersköna, dock kan man behöva lägga in en filtsula för annars är de faktiskt lite kalla om man t ex sitter still en längre stund (typ på läktaren i ett ridhus eller i en ishall ;) )

Själv fick jag med mig denna från Hollisters rea häromdagen :)

hol_60599_02_prod1

+ en jättefin tröja från Desigual, hittar dock ingen bild på den på nätet :p

Senast ändrad:

Men tar du alltså med dig en sån stor dator nånstans då? Alla jag känner som har stora bärbara skulle lika gärna kunna ha en ordentlig stationär istället - deras åbäke till laptop är ändå bara hemma hos dem hela tiden.

Skulle jag bara ha datorn hemma skulle jag lätt ha en stor. Vill man ha med sig den när man reser och när man ska nånstans så är 13.3" perfekt tycker jag, 14" är också helt OK.

Jag tar med min överallt, det var lite bökigt under hösten när datorväskan gick sönder (och datorväskan var rätt tung, så det blev en del att bära på). Men har fått en mindre, enkel datorväska av farmor som är enkel att ta med sig, så datorn släpas med överallt utan problem. Hade med den till skolan nästan varje dag i höstas :)

Det skulle jag aldrig fixa! Tycker att 2 kg, inkl sladd, är absoluta maximum för att ta med sig datorn. Och så vill jag slippa ha en speciell datorväska!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
776
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 044
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31