Shoppat något på sistone! Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då tog jag ändå en storlek större än vad jag vanligtvis har. Jag har väldigt breda axlar men det brukar ändå funka, nu fattades det typ en decimeter (!). Kunde knäppa till lite längre än den markerade midjan bara.. Ska dock spara den och se om jag kanske kan ha den när jag gått ned i vikt.

Hoppas det! Den var ju himla fin!

SUCK. Har beställt kläder från HM. Efter 14 arbetsdagar får jag mail om att det är skickat, redan där lång tid. Nu fick jag ett mail om att paketet var på väg (ett mail från posten den här gången). Vad står i det mailet? Jo:
"Brevet kommer att delas ut i din postlåda. Går brevet inte ner i postlådan eller om du inte är hemma, får du ett nytt meddelande om att hämta brevet hos ditt Postombud."
Hallå! Det är klart att det inte går ner i brevlådan :( Jag vill ha mina nya kläder NU, helst för en vecka sedan och vill absolut inte behöva vänta tusen år på att kläderna som inte gick ner i brevlådan kommer till ett postställe för att jag ska kunna hämta dem där :( Kanske jag kan sätta upp en lapp vid brevlådan om att brevbäraren ska plinga på vid leverans av brev som inte får plats och sedan se till att hålla mig hemma? Jag har ju kolli-id, så jag kan se när det borde dyka upp på ett ungefär...

Och justja, nu börjar dessutom klänningen (som jag verkligen vill ha) ta slut i alla möjliga storlekar. Beställde dumt nog bara en och med lite otur är den för stor. Hoppas verkligen att jag inte behöver beställa en i mindre storlek, för då lär den väl inte finnas...

@Red_Chili kan du inte sätta en fullmakt på brevlådan?

Typ
"Hej brevbäraren!
Om mitt paket från HM inte får plats i brevlådan så plinga gärna på min dörr, är jag inte hemma så var vänlig lägg det i påsen på dörrhandtaget.

Mvh
XXX fullmakt underskrift"

Så brukar jag göra med andra företag iaf.

@Red_Chili jag vet inte om Posten godtar det, men som sagt så gör flera andra fraktbolag det iaf :)
Å det värsta som kan hända är ju att dem ignorerar den så jag hade iaf provat för att öka chansen att få paketet fortare.

Har shoppat massa nya sommarkläder. :D Men var inne på barnavdelningen och hittade den här pärlan. :rofl:

983727_10152277364673562_8959481597090837937_n_zpsb5c67767.jpg

Blev tvungen att köpa denna kappa i marinblått. Har den redan i svart och beige...

df+rodebjer-odessa-trench-11.jpg

Då tog jag ändå en storlek större än vad jag vanligtvis har. Jag har väldigt breda axlar men det brukar ändå funka, nu fattades det typ en decimeter (!). Kunde knäppa till lite längre än den markerade midjan bara.. Ska dock spara den och se om jag kanske kan ha den när jag gått ned i vikt.

Vissa ställen har VÄLDIGT konstiga storlekar... Gekås, till exempel. Vanligtvis har jag storlek 38-40. Nyligen köpte jag en sweatshirt där i storlek 46-48 och jag har en fuskläderjacka från samma ställe som är storlek 46. Tydligen måste jag gå upp mååååånga storlekar där för att kläder ska passa...

Är det okej att visa saker man FÅTT också, eller måste man ha shoppat dem själv? Jag fick en ny klänning och en väska från föräldrarna som har varit i Italien :) :

Det lönar sig att vara hundvakt ;) ...

Nagellack. Bra, starkt och snabbtorkande - men jag är lite tveksam till färgen... För orange? Jag får nog vänja mig lite och bestämma mig sedan...

2014-06-30_110754_1_53bae56f2a6b221d35193d8c.jpg

Kuddfodral från H&M Home - nu ska jag bara hitta en kudde i rätt storlek att stoppa i!

hmprod

NU har mina kläder kommit :D Dessutom ringde jag HMs kundservice idag och frågade varför det tagit så lång tid att få allt (då visste jag inte att paketet skulle komma senare under dagen). Det gjorde att jag slipper betala frakten och får 10% rabatt på mitt köp.

Klänningen jag köpt är hur bekväm som helst, men jag kan inte vänja mig vid hur den ser ut... Lite som när jag provade den i affär alltså... Nu är i alla fall storleken rätt och jag lär garanterat använda den när det är varmt ute.

Köpte ett par byxor också och min första tanke kring dem är "finare mjukisbyxor", men det är säkert inte så man ska tänka ;) De sitter extremt löst, är i väldigt tunt tyg och hur bekväma som helst. Nackdelen med dem är att de är lite väl långa, men ja, man får väl sy upp dem på något vis.

Åh, såg att det bara var 8 dagar kvar, så ska genast in och köpa en jag också!!
Gört!! Jag har funderat länge på att köpa den och när jag såg i morse att det var så lite tid kvar var jag bara tvungen att slå till! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 428
Senast: pepp
·
  • Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 717
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 123
Senast: doppler
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 541
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka