SHOPPING - till hemmet! Del 2

Att det kan vara så svårt att välja mellan knoppar/handtag! :rofl: Efter ha bytt knoppar på min skitgamla sängbyrå så blev jag förälskad i den som på nytt så jag har tänkt att jag skulle byta på det lilla skåpet som teven står på. Men tyvärr så är det av något särskilt märke och de gjorde inte hålen till handtagen i allmän storlek :cautious:
Men nu hittade jag något på Åhléns idag som jag tänkte skulle nog passa!
29485

Läderhandtag!
Men de fanns i två olika färger som jag hade skitsvårt att välja mellan :cautious: Så jag köpte båda och tänkte att jag kunde prova hemma :angel:
Men de var lite olika i storlekarna och lite väl stora för hålen.. Jag tror dock att jag bestämt mig för den mörka.
 
Lite tydligare bild på självvattnaren. Jag har två olika exemplar nu, den nya har ett hål i toppen med kork och den andra inte. Jag ska se vilken som är mest praktisk :up:
Jag har provat dem nu. Den ena med kork i toppen var köpt i en blomsteraffär medan den andra var köpt på Lagerhaus. Och intressant nog så märkte jag en skillnad!
Jag hade den nya (med korken) i pelargonen och tyckte att vattnet försvann med en rasande fart :eek: men kom på att det kunde ju bero på att den drack mera än den andra som jag var van vid, så jag bytte självvattnare på dem för att prova tvärtom också. Och jo, jag tyckte att vattnet sjönk snabbare i den. Vakuumet gör en hel del, och korken täpper inte till helt tydligen. (Plus så var den med korken större så att den inte fick plats under kranen i badrummet)
Så jag köpte två till av samma på Lagerhaus i fredags :D
 
Vi chansade hejvilt och köpte insynsskydd som var mönstrat istället för den vanliga "frostat glas-varianten", men oj vad nöjda vi blev! Det går inte förbi mer än typ tre pers om dagen, men när de gör det är det rätt skönt att de inte kan se rakt in i vardagsrummet och dessutom tycker jag att det piggade upp rummet riktigt fint! Hur mycket jag svor medan vi höll på att sätta upp eländet ska vi dock inte gå in på... :angel:

LR.jpg


lr3_5cd9c79b2a6b223d7f390a0b.jpg


Och ja, fönstren är lika smutsiga som det ser ut. :o Vi har liksom inte riktigt hunnit dit än, men fönsterputs får bli helgens projekt tror jag visst!
 
Förresten, smakfråga: Jag vill måla de där bordsbenen vita, men flesta verkar tycka att vi ska behålla dem blå eftersom det nu matchar det blå på fönstren. Vad tycker ni?
 
Jag vill ha en sånhär till att hänga upp golvmoppen i! Men, nån som vet vart jag hittar en enkel sån, asså med bara en?
Helst en fysisk affär.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190514-210356_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190514-210356_Samsung Internet.jpg
    67,4 KB · Visningar: 92
Tack vare @Hazel så fick jag en kick i ändan (möjligen en som jag inte behövde :angel:) och köpte nedan :D
29842

:love: Stor men hallå den är skön! :D

Återstår bara att se vad katten säger ... hon är van vid att ligga i mitt knä och var lite skeptisk när jag lade henne där i. Jag försökte säga åt henne att se det som en stor kattsäng men hon såg mest :cautious: ut och hoppade ut illa kvickt. Otacksamma katta.
 
Tack vare @Hazel så fick jag en kick i ändan (möjligen en som jag inte behövde :angel:) och köpte nedan :D
Visa bifogad fil 29842
:love: Stor men hallå den är skön! :D

Återstår bara att se vad katten säger ... hon är van vid att ligga i mitt knä och var lite skeptisk när jag lade henne där i. Jag försökte säga åt henne att se det som en stor kattsäng men hon såg mest :cautious: ut och hoppade ut illa kvickt. Otacksamma katta.

Hoppas att du kommer gilla den lika mycket som jag gjort :love: idag har det regnat och jag är mer ledsen över att jag inte kunnat ligga i stolen än att jag inte kunna va i trädgården :p
 
Tack vare @Hazel så fick jag en kick i ändan (möjligen en som jag inte behövde :angel:) och köpte nedan :D
Visa bifogad fil 29842
:love: Stor men hallå den är skön! :D

Återstår bara att se vad katten säger ... hon är van vid att ligga i mitt knä och var lite skeptisk när jag lade henne där i. Jag försökte säga åt henne att se det som en stor kattsäng men hon såg mest :cautious: ut och hoppade ut illa kvickt. Otacksamma katta.

Vars är den ifrån? :)
 
Hoppas att du kommer gilla den lika mycket som jag gjort :love: idag har det regnat och jag är mer ledsen över att jag inte kunnat ligga i stolen än att jag inte kunna va i trädgården :p
Min stol är en inomhusstol precis som katten är en inomhuskatt :cool:
Jag kan nog sörja den i sommar när jag åker till sommarstugan :angel: Men då har jag en annan skön sommarstol ute istället :D
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
11 874
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 872
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 057
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp