SHOPPING - till hemmet! Del 2

@Mineur
Grattis! Visst är det en härlig känsla med att äga sin första lägenhet!? (Eller lite skräckblandad förtjusning?)
Du fick genast in 100 extra poäng på vuxenkontot. ;)
Just nu mest läskigt! Men ja, helt otroligt vuxna känner vi oss! Tecknar försäkringar till höger och vänster och går mellan att drömma mardrömmar och att dagdrömma om hur bra det ska bli :D
Wow så fint! Och grattis @Mineur :love:
Tack :love:
 
Nu när allting äääntligen är klart efter veckor av diverse slagsmål med brittisk byråkrati vågar jag säga det: Jag (ok, vi) har shoppat en lägenhet! :love: Det är första gången jag äger något som kostat mer än 10 000 kr :nailbiting:

hall_5c9d2da4ddf2b34ad0626059.png


living_room_1_5c9d2d942a6b22139014d2d6.png


kitchen__5c9d2da82a6b22138f6bdf2f.png


bedroom_5c9d2dacddf2b34a5c9e9fb3.png


bedroom_2_5c9d31f79606ee7e42ace347.png


(bilder från annonsen)

Rummet på sista bilden kommer vi att använda som gästrum/kontor och så har vi tänkt gräva fram eldstaden i åtminstone vardagsrummet samt måla om sovrummet, men annars är vi rätt nöjda med hur den ser ut faktiskt. De förra ägarna hade ovanligt god smak för att vara i det här landet, men så är en av dem halvdansk också ;)

Åh vad jag är lycklig!


Men gud vad snyggt och rymligt och bra standard det ser ut att vara for det har landet! Du ar i Skottland va?
 
Men gud vad snyggt och rymligt och bra standard det ser ut att vara for det har landet! Du ar i Skottland va?
Japp, Glasgow närmare bestämt! Det finns rätt mycket fint här uppe faktiskt, framförallt i West End och de "bättre" områdena. Nog för att priserna då också ligger högre än i andra delar av stan, men inte alls så att man blir ruinerad eftersom priserna fortfarande är relativt låga jämfört med många andra storstäder. En stor del av lägenheterna här i Glasgow är gamla tenement buildings från sent 1800-tal så de tenderar att vara väldigt rymliga och rejäla liksom. Det stora pluset med just den här är att de förra ägarna verkligen investerat i kvalitet också, annars har vi sett en del ställen som sett fina ut på ytan men där vi sedan märkt att "trägolvet" i själva fallet är laminatplattor, att "brasan" är en elektrisk brasa, osv.
 
Japp, Glasgow närmare bestämt! Det finns rätt mycket fint här uppe faktiskt, framförallt i West End och de "bättre" områdena. Nog för att priserna då också ligger högre än i andra delar av stan, men inte alls så att man blir ruinerad eftersom priserna fortfarande är relativt låga jämfört med många andra storstäder. En stor del av lägenheterna här i Glasgow är gamla tenement buildings från sent 1800-tal så de tenderar att vara väldigt rymliga och rejäla liksom. Det stora pluset med just den här är att de förra ägarna verkligen investerat i kvalitet också, annars har vi sett en del ställen som sett fina ut på ytan men där vi sedan märkt att "trägolvet" i själva fallet är laminatplattor, att "brasan" är en elektrisk brasa, osv.


Gick precis in pa Rightmove och har borjat planera min flytt till Glasgow!
 
Nu när allting äääntligen är klart efter veckor av diverse slagsmål med brittisk byråkrati vågar jag säga det: Jag (ok, vi) har shoppat en lägenhet! :love: Det är första gången jag äger något som kostat mer än 10 000 kr :nailbiting:

hall_5c9d2da4ddf2b34ad0626059.png


living_room_1_5c9d2d942a6b22139014d2d6.png


kitchen__5c9d2da82a6b22138f6bdf2f.png


bedroom_5c9d2dacddf2b34a5c9e9fb3.png


bedroom_2_5c9d31f79606ee7e42ace347.png


(bilder från annonsen)

Rummet på sista bilden kommer vi att använda som gästrum/kontor och så har vi tänkt gräva fram eldstaden i åtminstone vardagsrummet samt måla om sovrummet, men annars är vi rätt nöjda med hur den ser ut faktiskt. De förra ägarna hade ovanligt god smak för att vara i det här landet, men så är en av dem halvdansk också ;)

Åh vad jag är lycklig!
Grattis! Ser jättefint ut, hoppas ni kommer trivas trots detta brexit.
 
Jag säger ju definitivt go, men så fõrstår jag nog inte riktigt uttrycket för färgglatt heller :angel:
Skämt åsido tycker jag teak gör sig bra med lite färg! :)

Haha nä jag håller ju egentligen med. Tycker det är så svårt att se den framför mig, hur det kommer se ut :)

Såhär ser det ju ut nu, med mattan jag avskyr :D
27627
 
Nu när allting äääntligen är klart efter veckor av diverse slagsmål med brittisk byråkrati vågar jag säga det: Jag (ok, vi) har shoppat en lägenhet! :love: Det är första gången jag äger något som kostat mer än 10 000 kr :nailbiting:

hall_5c9d2da4ddf2b34ad0626059.png


living_room_1_5c9d2d942a6b22139014d2d6.png


kitchen__5c9d2da82a6b22138f6bdf2f.png


bedroom_5c9d2dacddf2b34a5c9e9fb3.png


bedroom_2_5c9d31f79606ee7e42ace347.png


(bilder från annonsen)

Rummet på sista bilden kommer vi att använda som gästrum/kontor och så har vi tänkt gräva fram eldstaden i åtminstone vardagsrummet samt måla om sovrummet, men annars är vi rätt nöjda med hur den ser ut faktiskt. De förra ägarna hade ovanligt god smak för att vara i det här landet, men så är en av dem halvdansk också ;)

Åh vad jag är lycklig!
Superfin lägenhet! 😍

Men vad är det med folk utomlands att tvätta i köket ?😅
 
Superfin lägenhet! 😍

Men vad är det med folk utomlands att tvätta i köket ?😅

Finns inte plats nagon annanstans i huset - hus med tvattstuga i eget rum har jag bara sett i stora hus pa landet har i UK.
Vi har tvattmaskin i koket och hanger torkande tvatt i vardagsrummet - absolut norm har.
Mamma och pappas tvattstuga/grovkok med strykjarn standigt uppstallt kanns jattelyxigt i jamforelse!
 
Finns inte plats nagon annanstans i huset - hus med tvattstuga i eget rum har jag bara sett i stora hus pa landet har i UK.
Vi har tvattmaskin i koket och hanger torkande tvatt i vardagsrummet - absolut norm har.
Mamma och pappas tvattstuga/grovkok med strykjarn standigt uppstallt kanns jattelyxigt i jamforelse!
Men badrummet då? Typ alla lägenheter här har tvättmaskinen i badrummet.
 
@pepp tror det blir jättefint med den mattan. Har själv funderat på en gul matta.

Fram tills dess har jag köpt dessa gulingar iaf, på RK i förrgår :)
 

Bifogade filer

  • 20190402_150702.jpg
    20190402_150702.jpg
    115,3 KB · Visningar: 20

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 079
Senast: doppler
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 441
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 768
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp