SHOPPING - till hemmet! Del 2

Superfin lĂ€genhet! 😍

Men vad Ă€r det med folk utomlands att tvĂ€tta i köket ?😅
Haha, jag bara vĂ€ntade pĂ„ att nĂ„gon skulle pĂ„peka det! Jag har fĂ„tt förklarat för mig varför det Ă€r sĂ„ hĂ€r, men jag kommer inte pĂ„ det nu... 🙄

Jag har faktiskt bott i tvÄ andra lÀgenheter hÀr dÀr den stod i ett eget rum sas, men att ha den i köket Àr definitivt det vanligaste.
 
Har för mig att det har med vÄtrumsregler att göra i Sverige? NÄgra sÄdana har vi inte hÀr, sÄvitt jag har förstÄtt.
Det borde ju vara samma som med diskmaskinen, som man oftast (:D) har i köket. Eller?
Jag har ingen aning, jag tycker bara det verkar sÄ konstigt att tvÀtta i köket!
 
Det borde ju vara samma som med diskmaskinen, som man oftast (:D) har i köket. Eller?
Jag har ingen aning, jag tycker bara det verkar sÄ konstigt att tvÀtta i köket!
NÀ nÀ, diskmaskinen har man i badrummet i det hÀr landet! ;)

NÀ skÀmt Äsido, det kÀnns ju logiskt som du sÀger. Men rÀknas Àven köket som vÄtrum i Sverige dÄ alltsÄ?
 
NÀ nÀ, diskmaskinen har man i badrummet i det hÀr landet! ;)

NÀ skÀmt Äsido, det kÀnns ju logiskt som du sÀger. Men rÀknas Àven köket som vÄtrum i Sverige dÄ alltsÄ?


Som jag förstÄtt det.....

Vi har krav pÄ vÄtrum för badrum och tvÀttstuga. Ej krav pÄ diskmaskin. Jag tror den har betydligt mindre vattenÄtgÄng per disk. Men har vÀl krav frÄn vissa försÀkringsbolag att man mÄste ha diskmaskinsmatta under? En lite skÄlad matta, typ den vid fötterna i bilen/bakluckan.

De har det inte överhuvudtaget.

Deras badrum Àr inte Wetrooms utan bara rum man har badkar och dusch i. Inte helt konstigt att ha parkett och heltÀckningsmatta pÄ golvet.
De börjar vÀl sÄ smÄtt förstÄ fördelarna med wetroom och har implementerat det som ett försÀljningsargument mer och mer.
 
Som jag förstÄtt det.....

Vi har krav pÄ vÄtrum för badrum och tvÀttstuga. Ej krav pÄ diskmaskin. Jag tror den har betydligt mindre vattenÄtgÄng per disk. Men har vÀl krav frÄn vissa försÀkringsbolag att man mÄste ha diskmaskinsmatta under? En lite skÄlad matta, typ den vid fötterna i bilen/bakluckan.

De har det inte överhuvudtaget.

Deras badrum Àr inte Wetrooms utan bara rum man har badkar och dusch i. Inte helt konstigt att ha parkett och heltÀckningsmatta pÄ golvet.
De börjar vÀl sÄ smÄtt förstÄ fördelarna med wetroom och har implementerat det som ett försÀljningsargument mer och mer.
Det lÄter rimligt! Eller i alla fall sannolikt...

MVH Hade heltÀckningsmatta i mitt förrförra badrum och helt vanliga eluttag i mitt förra :banghead:
 
Tadaa! FÄr lÀgga in bild nÀr den Àr utlagd sen :)
27656
 
Grattis @Mineur :love: Ser jÀttefint ut!

Vi köpte vĂ„r gĂ„rd för 7 Ă„r sen och jag minns Ă€n idag hur tankarna gick gĂ€llande ansvar och ekonomi och allt mellan himmel och jord och samtidigt var jag gravid med första barnet 😅 Men vi kunde inte fĂ„tt det bĂ€ttre.
 
Det hade vi i ett svenskt hus vi hyrde. Det var frÄn 1600-talet och med en planlösning som gjorde att det var lÀmpligaste stÀllet. KÀndes helskumt!

Mamma har tvÀttmaskin i köket. Badrummet Àr i vad som troligen var skafferiet ursprungligen. Inte ens chans fÄ in tvÀttmaskinen dÀr. Pappa har tvÀttmaskinen i en liten skrubb vid vardagsrummet. Samma dÀr, inte en chans fÄ in i badrummet.
Bror har sin i kÀllaren. Samma dÀr med badrum. (mammas hus och pappas hus har krypgrund och ingen kÀllare)

Gamla hus hade inga badrum liksom. Och nÀr de fick badrum gjordes de inte stora nog för tvÀttmaskin osv.
 
Det finns inget krav pÄ vÄtrum för tvÀttmaskin i Àldre hus frÄn försÀkringsbolag osv iaf. DÀremot vill de att det finns matta under, precis som diskmaskinen.
 
Mamma har tvÀttmaskin i köket. Badrummet Àr i vad som troligen var skafferiet ursprungligen. Inte ens chans fÄ in tvÀttmaskinen dÀr. Pappa har tvÀttmaskinen i en liten skrubb vid vardagsrummet. Samma dÀr, inte en chans fÄ in i badrummet.
Bror har sin i kÀllaren. Samma dÀr med badrum. (mammas hus och pappas hus har krypgrund och ingen kÀllare)

Gamla hus hade inga badrum liksom. Och nÀr de fick badrum gjordes de inte stora nog för tvÀttmaskin osv.

Vi hade plats för tvÀttmaskin uppe i badrum dÀr. Vi hade torktumlaren dÀr.
HusÀgaren var gammal mÀklare som jag tror drog ngt om att det skulle bli för knöligt att leda vatten/avlopp dÀr uppe till den. Huset var vÀl K-mÀrkt ocksÄ. NÄgon gammal kung hade haft det som jaktstuga. Ingen aning om det stÀmmer eller ej att det skulle bli sÄ problematiskt.
Det var vÀl inget större problem att ha tvÀttmaskinen dÀr. Men man tvÀttade ju inte gÀrna om man skulle sitta i köket och Àta.. :laugh:
 
BestÀllt nya gardiner till köket, till makens förtret blir dom ljusgröna och inte svarta/vita/grÄa :p Jag tyckte vi kunde ha nÄgon ljus fÀrg eftersom köket i övrigt Àr grÄtt och vitt. Han vet inte om att jag bestÀllt, tÀnkte det skulle bli en överraskning :angel: Han brukar vara lite skeptisk till mina inredningsidéer men brukar tycka det blir bra nÀr jag gjort som jag tÀnkt ÀndÄ. Som nÀr jag valde en ljusblÄ tapet till nya sovrummet, men oj sÄ bra det blev!

BestÀllde Àven fler innerkuddar och nya, fina kuddfodral. TÀnkte ha nÄgra fler kuddar i vÄr stora soffa och sen ha nÄgra pÄ sÀngen för den ser sÄ naken ut just nu :p
 
28106

Fick syn pÄ den hÀr kransen i en blomsterbutik igÄr - sÄ hÀftig! Man har ju kransar pÄ dörren till jul, varför inte till pÄsk ocksÄ... :angel::D
Köpte den inte dock, tÀnkte att jag fÄr suga pÄ den karamellen över helgen Ätminstone.
 
Jag köpte dock en tallrik som jag tÀnkt pÄ och tÀnkt att jag kommer Ängra det om jag inte köper nÄgon :angel::D
b04bd2d9-1554-4958-b489-fadcc7a6feb3

Köpte bara en, för det ska bli en tallrik till kattens blötmat :angel: Hon har en annan fin i mörkgrÄtt pÄ landet men man behöver vÀl tvÄ nÀr den andra diskas ... :angel:

Jag funderade dock pÄ om man kan duka med flera olika tallrikar, man ser ju ofta tallrikar man gillar men de blir sÄ vansinnigt lÀtt dyra att köpa flera av. Men om man bara köper enstaka nÀr man ser nÄgon man tycker om ... :angel:

Har köpt en ny tvÀttsÀck (Köpte en för ett tag sedan men hittade sedan den hÀr som var mera precis en som jag ville ha. Den "gamla" fÄr Äka till sommarstugan :o:angel:)
Som den hÀr men svart och sÄ Àr den rund i formen, inte rektangel. Lite annorlunda text pÄ ocksÄ men samma stil.
 
I samma butik som tvÀttsÀcken köpte jag förvaringslÄdor i trÀ ocksÄ, dyyra men sÄ snygga!
Den hÀr fick bli en strumplÄda i badrummet för de strumpor som saknar en maka :D
Och den hÀr för mina grejer som drÀllde pÄ kistan i hallen :o:angel: Nu Àr det en snygg (dyr) lÄda dÀr istÀllet!
Och slutligen en metall korg i guldfÀrg för hundens grejer i badrummet, passade perfekt! :D
 

Liknande trÄdar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tÀnkte Àven bjuda ut han pÄ middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Acto
·
Tjatter Ny trĂ„d dĂ„ det första bingobrickan innehöll tvĂ„ rutor med samma text, detta Ă€r nu korrigerat och den gamla trĂ„den lĂ„st! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 108
Senast: doppler
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardÀck och ok vinterdÀck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 445
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra trÄden blev lÄst startar jag en ny! FortsÀtt posta spÀnnande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 782
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp