Shopping till katterna!

Sv: Shopping till katterna!

Det var inga roliga inköp inte :( Hoppas kisse blir pigg igen!

Jag sitter och funderar på att köpa ett nytt klösträd. Ett stort! Just nu har vi ett litet (som inte används jättemycket, den ena får mat i det), en klösbräda på ena väggen, en egen hylla (serverar mat till den andra där) och en stor kartong från diskmaskinen som används som sovplats. Hade velat byta ut kartongen mot ett klösträd.
Men frågan är vad man ska satsa på. Finns ju så många olika modeller!
Och kommer katterna använda det? De använder inte trädet de har speciellt mycket. Klöser väl rätt mycket i och för sig, men populärast är ändå klösbrädan och den stora kartongen.

De vi velar mest mellan just nu är
KMU33.jpg


och
$(KGrHqJ,!iQE3R-orGKpBN32rieNm!~~0_1.JPG


Och kanske några till :p Need input!
 
Sv: Shopping till katterna!

Mina älskar hängmattor och använder vårt klätterträd väldigt mycket. Både för lek och sovning. Men som sagt, hängmattorna är de som lockar mest. Så pass att vi fick köpa till en extra i efterhand och sätta på klätterträdet. De började nämligen bråka om den enda som fanns :).

Tror inte du behöver vara orolig för att de inte använder det.

Ni andra som svarat mig: tack :). Jag hoppas att denna lilla flicka ska bli starten på min kattuppfödning så småningom. Först ska jag bara lära mig ställa ut och se vad domarna har att säga om henne :).
 
Sv: Shopping till katterna!

Vi har ett som är i stort sett likadant som ditt första alternativ. I början använde katterna det inte speciellt ofta men det har blivit mer och mer den senaste tiden. Så man får kanske ge det lite tid :) Det bästa är om trädet kan stå så centralt som möjligt i huset, katter vill ju ofta vara med och vara i samma rum. :)
 
Sv: Shopping till katterna!

Men hallå? Detta är en tråd för vad man shoppat, lägg inte in bilder på sånt du funderar över, det rör ju bara till! :p ;)
 
Sv: Shopping till katterna!

Jag vill också köpa ett katträd men min man hatar kattmöbler... :cry:

Jag har lindat in köksbordets ben men det är lite för lågt för vår (stora?) bondkatt.

:angel: Fast en dag tröttnade jag och mitt lite häftiga humör tvingade (:p) mig att med en häftpistol skjuta fast en större dörrmatta på köksväggen!!!!!:devil: Ha!

Vi har snart renoverat varenda vrå i huset men köket är bedrövligt så att häfta upp en dörrmatta på väggen var snarare en förbättring! Han kanske fattar att jag börjar bli desperat... :grin:

Hahah! :D

Jag känner igen det där lite (fast vi har inte några dörrmattor på väggarna).

Slutade med att vi flyttade kattmöbeln till hallen, där hon kan sitta och spana över hela lägenheten. Då blev den populär! Fast bara ena hyllan av den.. Så nu har vi stort klösträd med flera hyllor osv och allt katten använder är ena klöspelaren och ena hyllan.. Möbeln vi köpte till balkongen, för att hon ska kunna hoppa upp lite och titta ut över balkongräcket, den har hon aldrig rört..
 
Sv: Shopping till katterna!

Jag har byggt ett eget klösträd till mina katter..... tog ett körsbärsträd från trädgården, och har ställt ner det i en julgransfot som jag slagit in i en dekorativ påse (örngott) och ett sidenband knutet runt. sen har vi skruvat fast 2 hyllor på trädet som jag fodrat med teddy tyg. grenarna och stammen har jag virat in med rep från repslageriet så de kan klösa på. Trädet är mkt älskat av katterna och lite roligare att ha som "möbel". :)
 
Sv: Shopping till katterna!

cili; Tack för tips! Men även om jag tycker de är snygga så är de fortfarande en "kattmöbel" och guben gillar inte såna... Fast banana leaf korgarna är jättefina!

mackan; Mycket bra idé men vad kostade allt rep? Och vad jag förstått gillar kisarna "hängande" liggplatser. Hur gör man dem?

Hm... Fick en del att fundera på!

Hittade även bilder på små hyllor man sätter på väggen för kisen att hoppa upp på och spana från eller sova på. Lite mer "möbel", men man förlorar "klo" bliten. Ingen klösning och ingen klättring...

Nån som köpt en bärväska till katten? Verkar så oändligt mycket smidigare än den otympliga transportlådan! Och vad tycker katten om att åka i den när man har den över axeln?
 
Sv: Shopping till katterna!

Jag köpte represter från båtrep på repslageriet - kostade typ 100 spänn Max :)

Du kan säkert göra hänganordningar om du föredrar det beroende på hur trädet du väljer ser ut med grenarna !

Jag har bärväska till mina ! Smidigt och de har inget emot att svänga lite från axeln :)
 
Sv: Shopping till katterna!

Önskar mina katter ville ligga i en sån mysig. Men nää, de är inte alls intresserade av det. Gamla kartonger ska det vara, så små att man knappt får plats! Kattskrällen :p

Samma sak med min katt. Här spenderar man pengar på en fin, mjuk sovplats och han lägger sig på en plastpåse..... :mad:
 
Sv: Shopping till katterna!

Japp, ca 740 kr inkl. frakt! Skulle väl säkert kostat minst det dubbla i Sverige misstänker jag.
 
Sv: Shopping till katterna!

kl

Av någon vääääldigt konstig anledning är det på väg fyra (!!) paket från zooplus hem till mig...
Och jag kan ju försöka skylla på att det är en sambeställning med sambons mamma, men om sanningen ska fram så står hon inte ens för hälften av totalsumman...

Hon beställde kattmat, spade, och några vippor.
Jag gick loss och klickade hem 30kg sand (stackars brevbäraren...), vippor, leksaker, en klöspåle, någon typ av borste, foderlabyrint och säkert fler saker som jag glömt bort nu.
Nu ska jag bara hoppas att jag är hemma den dagen det kommer fram, annars blir det jobbigt att hämta allt på utlämningsstället.
 
Sv: Shopping till katterna!

Skaffade ju katt nyligen och man får ju lära känna varandra och sånt där i början. Idag tror jag att jag gjort det bästa köpet hittills:

CabKatttoaeasy.jpg


Jag tror inte det finns många katter som är så sjukt frenetiska med att gräva som hon är! Först ska man göra en hög av ALL sand. Högen ska provsittas, omskulpteras, provsittas, omskulpteras... Sen när allt är avklarat ska skiten täckas, mycket och väl och länge.

Grattis till mig som inte kommer ha kristaller över hela badrummet längre! Är glad att det fanns en billig variant med frontöppning, känns väldigt jobbigt att behöva knäppa loss hela taket varje gång det ska plockas skit.
 
Sv: Shopping till katterna!

Haha, känner igen det där!:D Inte fyra, men väl två paket från Zooplus har jag på gång. Det ena är visserligen halvvägs, jag har baxat det (ca 20 kg) från Postens lastbilsavdelning via jobbil till jobbet, ska försöka få hem det imorgon med hjälp av snälla kollegor. Har träningsvärk i armarna idag sedan gårdagens kånkande!:D I det paketet är det en typ av klätterträd (Tetris heter det) med tre stycken "hus" ovanpå varandra, en prickig kattbädd med hjärtformad ingång, en bädd som man fäster vid fönsterbrädan och en lektunnel. I det andra paketet är det en toalåda med lock, ytterligare två bäddar för fönsterbrädor och så lite leksaker. Mycket impulsköp är det, men man tjänar i varje fall mycket på att handla där. Toalådan var nr 2 i ordningen som jag köpte, den första köpte jag i en lokal djuraffär och betalade 349 kr för. På Zooplus kostade den ca 165 kr...

Sedan har jag ett paket från Animail (10 kg torrfoder) på väg, och en klämma för torrfoderpåsen på väg från Husse. Hoppas allt hinner komma fram innan kissarna kommer hem på torsdag!:)
 
Sv: Shopping till katterna!

På tyska Ebay, vill du ha namnet på säljaren så PM:a mig, annars ryker nog tråden.;)



Glömde nämna ytterligare tre saker jag köpt på sistone (bilder på alltsammans kommer kanske om jag kommer ihåg att fota dem när de kommer hem...); kattbädd/hus i form av en jordgubbe :love:, en skylt "Rädda oss vid fara" att sätta på ytterdörren och en "Simon's Cat" matskål (såldes som en skål för småprylar men tänkte ha den antingen till kattmaten eller vattnet eftersom den såg djup ut på bilden).
 
Sv: Shopping till katterna!

Såg att jag inte uppdaterat här på ett tag. ;)

En till Kickeroo har kommit in i samlingen.
kickeroo004_505db5fde087c33ef270f817.jpg


En till Modkat så nu har vi två.
modkattwo_5071c0daddf2b3299c0049da.jpg


En väääldans massa boinks!
boinks001_5071c315ddf2b3299e004bfd.jpg


Superpopulära pälsleksaker, ena katten släpar på den hela tiden!
blackfiskar_5071c3149606ee01abafd00c.jpg


Senaste var lite test på nytt foder för större katter (Bozita Large) och så några mindre påsar Royal Canin Maine Coon för att testa innan vi köper hem 20 kg :p (en kostar egentligen 69 kr men nu fick jag tre för 99 så det var bara att slå till!
Ännu fler boinks! Lite blötmatstetra, gratisspade från Bozita (har ni inte denna och ni ger blötmat i sånna tetror - skaffa!)
annieshopping_50b63f11e087c31b050c5bf9.jpg


Så två söta kattmynteleksaker. :)
fatcat_50b63f1a9606ee363d0ad6a5.jpg


Två klösträd från Pet Fun står på tur...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 592
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
890
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 621
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp