Shopping till katterna!

Sv: Shopping till katterna!

Har inhandlat en Furminator. :D

811794010935C.jpg


Så sanslöst bra!! Har borstat med karda tidigare men katten gillade det inte och den tog ganska dåligt. Furminatorn älskar hon att bli borstad med och allt gammalt fult försvinner plättlätt :d
 
Sv: Shopping till katterna!

*puttar upp här*

Jag kan inte riktigt komma ihåg det senaste jag köpt till katterna, de behöver ju inte ha så mycket och vi har ju hållt på och flyttat till hus och håller på med inredning så allt får vänta lite. Eller man kan väl säga att jag köpt en gigantisk gräsmatta till katterna? :D

Lite kattkyssar och en liten kudde man kan värma har jag däremot köpt. Tyckte den sistnämnda var så söt och någon gång ska det ju bli små kattungar här hemma och då kanske den behövs. :D ;)

happyhouse_51cb39eae087c34884a03fa1.jpg


cuddlepad_51dbddacddf2b37035eb50dc.jpg
 
Sv: Shopping till katterna!

Charlie har fått ett nätfönster! Underbart att kunna vädra utan att behöva stänga till rummet. Nu kan han ligga där och spana hur mkt han vill! Han fick en dyna sen också ;)

 
Sv: Shopping till katterna!

Jag har också en sån, går att köpa lite överallt i diverse presentaffärer, djurbutiker och liknande. Finns på Gekås om jag inte minns fel.
 
Sv: Shopping till katterna!

*kl*

Jag shoppade kattmat idag :D
e8b86b5aeaf111e2871922000a1fbb07_7.jpg

Och ja, även kycklingen ska hon få av, men inte hela på en gång. Hon ska få dela med sig till hunden ;)
 
Sv: Shopping till katterna!

*kl*

En shoppingtur till Ullared resulterade i en del kattprylar.:) Bl.a. flytande kattgodis, ett lekhus/bädd i form av en fisk som gapar, två olika aktivitetsleksaker där man stoppar in torrfoder och två "kackerlackor" som rör på sig.

Jag stod och velade lite om jag skulle köpa en kattbädd i form av en gigantisk sko eller ett som var ett litet hus med tak och texten "My home", men det blev fisken istället.

DSC_0046.jpg


Tillägg: Köpte en matskål också, men jag glömde den när jag fotade. En beige med svart kant och katt- och fiskbenstryck.
 
Senast ändrad:
Sv: Shopping till katterna!

*knapplån*

Kan denna räknas som shopping till katterna? De kommer ha något att titta på i vinter i alla fall. ;)

231f9a78000c11e3a7d422000a9e0846_7.jpg
 
Sv: Shopping till katterna!

Var på Scandinavian Winner i Norrköping idag, hela bakluckan blev full med kattsaker! :D

60513a381d3911e3ba2422000a1f9376_7.jpg
 
Sv: Shopping till katterna!

Kl*

Kanske skriver i heelt fel tråd nu men eftersom det har att göra med shopping provar jag ;)
Får snart hem min lilla misse, och har tittat runt lite på olika klätterställningar! Såg att någon lagt upp bild på en fin och ungefär en precis sån jag har tänkt mig :d Blir den första katten på ett par år och kommer inte ihåg allt som ska införskaffas fram tills den lille anländer, tips?
 
Sv: Shopping till katterna!

Det viktigaste:

Kattlåda
Spade till lådan
Matskål
Vattenskål
Leksak
Klosax
Sand
Mat

Sen kan det ju vara roligt att shoppa fler saker, som t.ex. sovbädd, fler leksaker i olika varianter (spön, kickeroo, automatiska etc.), godis, kattsanduppsamlarmatta att ha framför lådan, klösträd, aktiveringsgrejer där katten får kämpa lite för att få ut mat/godis, vattenfontän, sele m.m.
 
Sv: Shopping till katterna!

Tack!
Ungefär det jag hade skrivit upp som prio ett, plus klösträd med :)

Här är han förresten! Kass bild men bättre än inget,
13v gammal och båda föräldrarna är blandkatter mellan norsk skogskatt/bondkatt så han är väl samma :p köper honom av en kompis kompis som har föräldrarna plus två ungar som hon måste bli av med så känner mig lite som en räddare, funderade först på båda syskonen men det blir bara den ena nu.

http://https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/998474_10202176374317856_186795400_n.jpg
 
Sv: Shopping till katterna!

Nu leker jag språkpolis men det heter norsk skogkatt. ;) Jättesöt!

Jag rekommenderar dig att köpa ordentliga saker från första början, det lönar sig i längden!
Köp ordentliga matskålar, gärna i porslin eller metall, de håller sig bäst och ger ingen konstig smak till maten. Köp inte en dubbel matskål om du ska ha en torrfodersort och blötmaten i den andra, det kommer inte att gå för du måste diska den där blötmaten varit hela tiden.
Jag ger flera olika torrfoder samtidigt för att magen ska vänja sig vid inte en mat, då kan foderbyten senare i kattens liv bli jävliga.
Vattenfontän gör så katterna dricker mer än ur en vattenskål! Jag har också en hög vas full med vatten, nu har vi större katter så de gillar höjden.

När det gäller klösträd så köp ett som är stabilt, ett med ganska bred bottenplatta.
Jag kan rekommendera Zooplus (finns både med .com och .se) där mycket är billigare än här i Sverige. :)
 
Sv: Shopping till katterna!

Här är bättre bilder på gårdagens och dagens shopping på Scandinavian Winner.

swshopping001_5234790fe087c30534bef11c.jpg

Gratissaker från Royal Canin, en böjbar karda från Dogman (rekommenderas av mig till alla med långhåriga katter!), superbra borstar att få bort hår från kläder och annat, Vitakraft godis som alltid är populärast hos mina katter, en Hindes mirakelkam, en Yeowww sardin, en egendesignad vippa med fyra extra fjädrar till, gratisfoder från RC igen och få en Litterlifter Beamer :love: (kan man älska en liten plastspade? ).

mcovippa002_5234790fddf2b3248e80046a.jpg


swshopping02_5234790d9606ee129df15e66.jpg

En vattenfontän från RC som de sålde slut på på 2 minuter. 100 kr fick vi ge för den för att de inte kunde ge någon garanti eller nya filter.
Transportväskan gick även den åt som smör, 50 kr.

swshopping003_5235c9b7e087c335baaa379d.jpg

Mer gratissaker från RC (jag ska fota alla olika bitarna mellan rasfoder så det är därför jag tog hem några påsar även om jag inte har NFO eller Ragdoll), kaninmöss och kaninbläckfiskar från MeKatt, specialbeställda i rosa! :D
En Da Bird köpte jag, fick dock gömma den på bilden för katterna älskar den efter tio sekunder. En rosa refill till den också. Sist men inte minst blev det Bio-groom balsam. :)
 
Sv: Shopping till katterna!

Mycket fint/skoj du köpt :d

Jag har varit iväg och handlat inför lillens ankomst imorgon!

1280461_10202204183453067_430649676_n.jpg


Det blev:
Kattsand
Kattmat (torrfoder och en förp. med 12st mjukmatspåsar)
Lite leksaker
Kattlåda m. spade
Kam, klosax, sele, mat- & vattenskål

Sen har jag beställt bl.a klösmöbel från tyskland som jag hoppas kommer snart!
Transportbur lånar jag av en vän imorgon, dum som jag var beställde jag ju även den..

Finns det någon mer bra mat till kattungar? RC's var rätt dyr men kanske värd priset?
 
Sv: Shopping till katterna!

RC är bra, lägg pengarna på riktigt bra mat. Vad som är bra mat råder det lite olika uppfattningar om men alla "bra" foder ligger ungefär samma i pris.

Däremot kan man köpa billigare kattsand. Jag hade också EC till en början, men det blev tok för dyrt så jag gick över till ÖB Sjöbogårdens Kitty och den var lika bra som EC men kostade ungefär 1/4 så mycket.

Jag skulle aldrig köpa billig mat, men sand är en annan sak.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 655
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
926
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 999
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 836
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp