Shopping till katterna!

Nu måste jag få fråga: vad är vitsen med en sån där? En av mina grannar har det till sin katt och jag har inte riktigt förstått hur det funkar. Tycker katter om att bli skjutsade i vagn?

(Ärlig undran, ingen spydighet :))

Jag tror det lite handlar om smidighet om man åker kollektivt eller om man vill ta med katten en bit bort för koppelpromenad. Ifall den inte går så bra i koppel hemifrån.
För min del handlar det om att Bonnie har opererat bort båda höfterna, men tyvärr fått ont igen. Hennes kropp har börjat bygga upp en ny lårbenskula i ena höften och det är i hennes läge det sämsta som kan hända. Hon har massor av artros där. Så nu ska vi träna och se om vi kan få bättre styrka i musklerna runt om och det görs smidigast med promenader på ojämnt underlag. För att underlätta inför nästa operation. Vi får gå en bit för att komma till det och eftersom hon får ont när jag bär henne, så hoppas jag att denna ska funka. Bonnie går inte under några omständigheter själv bort från hemmet :angel:
 
@niphredil Jag har också en vagn till min katt, fast en sådan där man kan ta av burdelen och vika ihop ställningen. Det är så himla smidigt för mig, eftersom jag inte har en egen bil och därför är beroende av kollektivtrafiken när jag ska ta med katten någon vart. Dessutom blir det mycket bekvämare för min katt när det är dags att ut och åka, eftersom buren är mycket mer stilla än om jag skulle behöva kånka runt på den själv.

Både förra och nuvarande katten tyckte/tycker det kan vara ganska roligt och spännande att åka vagn. :D
 
Ohoho! Min Alice älskar da bird men problemet är att hon älskar att tugga och leka själv med den, vilket inte är så bra då hon kan få i sig fjäderdelar och det finns en metall grej på den (där man knyter fast snöret). Men så hittade jag en ny grej i djuraffären idag som liknade da birden i formen men som hade mjuk plast istället för fjädrar. Hade dock noll förhoppning om att den skulle röra sig som da birden - men när jag provade den nu (med pinne från en gammal da bird) så tyckte jag att den faktiskt snurrade lite grann så där!
Alice tyckte att det var kul att jaga efter den men blev fundersam när det inte var något likadant att tugga på :cautious::D Får se om hon leker själv med den också.
Men det var intressant och uppmuntrande.

Leksaken är en produkt av Jackson Galaxy (jag har sett ett par avsnitt med honom, han har rätt trevlig (k)attityd tycker jag).
 

Bifogade filer

  • EA8AB458-B630-4C5B-9A56-0A06EEC952E7.jpeg
    EA8AB458-B630-4C5B-9A56-0A06EEC952E7.jpeg
    8,8 KB · Visningar: 10
@mackan Jag har några olika varianter. Catmosphere har mina katter lekt sönder :angel: Tuva har ingen som helst teknik, hon försöker sticka in tassen och plocka ut maten ur hålet.
Har en mindre boll i mjukare material, stor som en tennisboll ungefär. Den är svårare att fylla på men effektivare underhållning. Av de sammanlagt 5 katter jag testat på är det bara Tuva som inte fattar hur det fungerar. En sån här:
images
 
@mackan Jag har några olika varianter. Catmosphere har mina katter lekt sönder :angel: Tuva har ingen som helst teknik, hon försöker sticka in tassen och plocka ut maten ur hålet.
Har en mindre boll i mjukare material, stor som en tennisboll ungefär. Den är svårare att fylla på men effektivare underhållning. Av de sammanlagt 5 katter jag testat på är det bara Tuva som inte fattar hur det fungerar. En sån här:
images
Tack för svar 😄 då ska det bli intressant att se hur mina katter hanterar den 😄
 
Vi har haft lite olika aktiveringsbollar till katterna och eftersom våra är av den lata och lättkränkta sorten så sitter dom mest och tittar på den och undrar varför just dom har så onda ägare :o :angel:

Men, måna av de mer aktiva katterna med matintresse på djurhemmet jag varit på har älskat aktiveringsbollarna! Den sorten som du beställt har varit en av de mest uppskattade @mackan :)
 
Vi har haft lite olika aktiveringsbollar till katterna och eftersom våra är av den lata och lättkränkta sorten så sitter dom mest och tittar på den och undrar varför just dom har så onda ägare :o:angel:

Men, måna av de mer aktiva katterna med matintresse på djurhemmet jag varit på har älskat aktiveringsbollarna! Den sorten som du beställt har varit en av de mest uppskattade @mackan :)

Ungefär som mina katter då: "Vad fan matte, ta ur maten ur det där eländet SNABBT" :meh:
 
Vi har haft lite olika aktiveringsbollar till katterna och eftersom våra är av den lata och lättkränkta sorten så sitter dom mest och tittar på den och undrar varför just dom har så onda ägare :o :angel:

Men, måna av de mer aktiva katterna med matintresse på djurhemmet jag varit på har älskat aktiveringsbollarna! Den sorten som du beställt har varit en av de mest uppskattade @mackan :)

Åh tack så mycket för den recensionen ! 😄

Jag ska redovisa här när bollarna anlänt och introducerats för småkillarna, hur de gillar/hanterar/förhåller sig till dem 😄

Tack !
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 856
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp